۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
قرارداد ما با آقای رمضانی منفسخ است؛

منیری: مطمئن باشید تیم را از گروه فعلی پس خواهم گرفت

مالک باشگاه رایکای بابل می‌گوید قراردادشان با گروه فعلی که تیم دریای کاسپین بابل را اداره می‌کنند منفسخ است و به زودی امتیاز تیم به آنها برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۱۹۹۵۹
منیری: مطمئن باشید تیم را از گروه فعلی پس خواهم گرفت
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ واگذاری امتیاز دسته اولی باشگاه بابلی چند سالی می‌شود که به یکی از بزرگترین دغدغه‌های مسئولان، هواداران و فوتبالدوستان شهر بهار نارنج تبدیل شده به طوری که در سه فصل اخیر وضعیت مالکیتی این تیم در آستانه شروع مسابقات و در دقیقه ۹۰ مشخص شده است. موضوعی که در این مدت نیز فشار و استرس‌های زیادی را برای فوتبالدوستان بابلی وارد و آنها را با نگرانی‌هایی روبرو کرده است.

امسال علارغم فصول گذشته که مالکان باشگاه رایکا که ابتدا تصمیم به عدم تیمداری می‌گرفتند اما مسئولان بابلی پس از برگزاری چندین جلسه آنها را مجاب به تیمداری می کردند در نهایت امتیاز این تیم به یکی از بخش‌های خصوصی در بابل واگذار گردید تا طلسم واگذاری این امتیاز برای مالکان رایکا پس از حدود سه فصل شکسته شود البته شکست طلسم و معامله‌ای که گویا به دلیل بد عهدی خریدار جدید منجر به پشیمانی مالکان جوان شده است.

دهم آذرماه بود که پیمان منیری یکی از مالکان باشگاه و امتیاز دسته اولی رایکا بابل با انتشار استوری جنجالی از عدم پایبندی خریدار امتیاز به تعهدات داده شده خبر داد و اعلام کرد که با استخدام چند وکیل بدنبال استرداد امتیاز و پس از آن تیمداری مجدد در رقابت‌های لیگ یک خواهد بود.

انتشار این استوری و ادعاهای مطرح شده او بهانه‌ای شد تا خبرنگار دی‌اسپورت به سراغ وی رفته و اصل ماجرا از زبان وی جویا شود. منیری در گفتگو با خبرنگار ما توضیحات خود را در این خصوص اینطور آغاز و اظهار داشت: زمانی که تصمیم گرفتیم امتیاز تیم را واگذار کنیم؛ همین آقای رمضانی به هر طریق و قیمتی می‌خواست تا امتیاز را بخرد و برای تحقق این امر هزار و یک نفر را واسطه قرار داد. ما جلسه‌ای را برگزار کردیم و در آن جلسه ایشان به ما گفتند از مبلغ توافق شده فقط 2 میلیارد به شما پول می‌دهم و الباقی را ملک به نام‌تان می زنم ما هم قبول نکردیم چون ما زمانی که امتیاز را خریدیم با ملک معاوضه نکردیم که با معاوضه ملک هم بخواهیم آن را بفروشیم.

منیری ادامه داد: ایشان ما را خیلی اذیت کرد و با وعده‌های دروغین سبب شد تا کل هواداران و فوتبالدوستان بابلی و حتی لیدرهای باشگاه علیه ما شدند! ذهنیت مردم را به طوری تغییر داده بود مایی که همین مردم در سال 98 با خرید امتیاز خونه به خونه به ما لقب ناجی فوتبال را داده بودند سه ماه پیش و قبل از شروع فصل به ما لقب دشمن فوتبال بابل بدهند! حرکات و کارهای آقای رمضانی باعث شد تا مردم نسبت به ما همچین ذهنیتی پیدا کنند.

مالک باشگاه رایکا افزود: آنقدر تحت فشار قرار گرفتیم که در نهایت ناچار شدیم با او وارد معامله شویم؛ فراموش نمی‌کنم زمانی که در معامله چک‌ها را به ما تحویل می داد به جان بچه‌اش قسم خورد که ما را در وصول چک‌ها اذیت نمی‌کند. قرار شد از مبلغ توافق شده ایشان 2 میلیارد پول بیاورد تا ما با آن بدهی‌های باشگاه را پرداخت کنیم اولا که ایشان پولی ندارد ثانیا تنها بهانه ایشان این است که باشگاه بدهی دارد اما ما زمان معامله توافق کردیم 2 میلیارد او بیاورد و دو میلیارد هم من و شریکم بیاوریم تا جمعا با 4 میلیارد بدهی‌های باشگاه را جمع کنیم‌.

وی بیان داشت: جالب اینکه سر یکی از چک‌هایش از ما وقت می‌گرفت و به ما می گفت ۴ الی ۵ روز صبر کنید این در حالی بود که چند فقره از چک‌هایش برگشت خورده و در کل فقط یک فقره چک وصول شده بود. جالب‌تر اینکه یک روز قبل از آخرین مهلتی که برای پرداخت تعهداتش از ما گرفته بود حسابش را به دلیل اختلاف حساب بسته بود این در حالیکه در قانون جدید می‌شود همچین کاری انجام داد اما طی ۱۰ روز باید از دادگاه نامه‌ای برد تا حساب باز شود و اگر نامه‌ای به بانک برده نشود مجددا همه حساب‌ها مسدود می شود الان چند روزی می شود حساب‌هایش مسدود است.

منیری اضافه کرد: ما شکایت کردیم جلسه صلح و سازش هم در نوبت برگزار شد و در آن دو جلسه به نتیجه نرسیدیم تا دادگاه بر اساس مستندات رای صادر کند. ما در قرارداد بندهایی داریم ذکر شده است که بدون استثنا اگر این تیم به عنوان مثال ۵۰ میلیارد هم بدهی داشته باشد هیچ ارتباطی به وصول چک‌های صادره و فسخ قرارداد ندارد. اگر چک‌های صادره ایشان وصول نشود معامله فسخ و امتیاز به مالکان اصلی برمی گردد.

ایشان تصریح کرد: نکته جالب‌تر دیگری که می‌توانم به آن اشاره کنم این است زمانی که امتیازی را مالکش به خریداری می فروشد باید در هیئت فوتبال استان حاضر شود و امتیاز را به نام خریدار جدید انتقال دهد و یک نامه هم بنویسد که در قبال این امتیاز هیچ ادعایی ندارد و خریدار جدید می تواند با هر نام جدید که می‌خواهد در مسابقات شرکت کند اما ما نه در هیئت فوتبال حاضر شدیم و نه نامه‌ای دادیم و هیچ نقل و انتقالی صورت نگرفت؛ فوتبال ما علی الخصوص در مازندران آنقدر سیاسی شده است که دوستان خیلی راحت نقل و انتقال انجام می‌دهند اسم تیم را تغییر دادند و قرارداد بازیکن ثبت کرده‌اند! روی چه حساب و کتابی و بدون اجازه منِ مالک امتیاز همچین کاری انجام دادید؟

مالک باشگاه رایکا ادامه داد: سه روز قبل از افتتاحیه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر؛ جلسه فوق العاده‌ای را در ورزشگاه برگزار کردند و در آنجا که همه مسئولان ورزش بابل و استان حضور داشتند صراحتا اعلام کردم که اگر چک‌ آقای رمضانی وصول نشود معامله از نظر ما منفسخ و خودمان تیم را روانه مسابقات می‌کنیم.

وی افزود: زمان سررسید چک که وصول نشد به رئیس هیئت فوتبال بابل تماس گرفتم و گفتم که چک ایشان وصول نشده و معامله از نظر ما فسخ شده است متاسفانه اصلا هیچ توجهی به ما نکردند. زمانی که ما تیم را می‌خریدیم فرماندار و استاندار اشخاص دیگری بودند و حمایت‌ها هم به گونه دیگری بود. متاسفانه فرماندار و مسئولان جدید ما را دشمن بزرگ فوتبال بابل دانستند و حتی کوچکترین خواسته‌های ما را برآورده نکردند و علنا پشت این قضیه ایستادند تا ما را حذف کنند.

منیری گفت: ما تیم را به نوشهر فروخته بودیم و طبق یکی از بند قراردادها معامله فسخ شد؛ در یکی از بندها ذکر شده بود اگر من نتوانم مجوز خروج از استان بگیرم معامله فسخ می‌شود آقای رمضانی آنقدر عجله و عشق تیمداری داشت که با آقای متاجی خریدار نوشهری وارد معامله شد این در حالی بود که قرارداد ما با آقای متاجی با توجه به بندی که اشاره کردم فسخ شده بود!

ایشان ادامه داد: روزی که با آقای متاجی وارد معامله شدند رئیس هیئت فوتبال شهر بابل در گروه حامیان ورزش بابل با صدای خودش ویس گذاشت که خدا را شکر امتیاز از آقای متاجی خریداری شد و با نام دریا در مسابقات شرکت ‌می‌کنیم؛ با آقای متاجی تماس گرفتم و ماجرا را جویا شدم که ایشان به من گفت من را به جلسه‌ای بردند و قرار شد تا شما را راضی کنم! من هم گفتم مگر من دوست ندارم تیم در شهرم بماند ایشان (مالک دریا) نمی‌خواهد پول بدهد.

مالک باشگاه رایکا تاکید کرد: قرارداد ما با آقای رمضانی منفسخ است و اگر قرار باشد وکیل خارجی استخدام کنم و از طریق AFC و FIFA اقدام کنم؛ تمام این کارها را حتما و تحت هر شرایطی انجام خواهم داد. البته با نوع قرارداد و بندهایی که در آن وجود دارد قرارداد فسخ می شود و شکی در آن نیست و تیم به مالکان اصلی برمی گردد همین الان هم سازمان لیگ تیم را به نام رایکا می شناسد و متاسفانه هیئت فوتبال استان این شیطنت را کرده است؛ نباید اخباری با نام دریا منتشر شود خود آقای دکتر دشتی مالک باشگاه دریا هم کاملا بابت این موضوع شاکی است و اسم خریداران جدید را دزدان دریایی گذاشته است! قاعدتا در یک شهرستان نمی‌توان پسوند و پیشوند را تغییر داد یک دریای اورجینال داریم که آن هم دریای بابل است آنها با دکتر دشتی هم بابت تصاحب نام برند ۴۰ ساله دریای بابل جلسه گذاشتند اما به نتیجه نرسیدند. متاسفانه داستان امتیاز سیاسی شده بود و خواستند به زور این اتفاق بیفتد. من آرزوی موفقیت برای تیم شهرم می کنم اما امیدوارم تا چند هفته دیگر که فسخ قرارداد را از دادگاه می‌گیریم شرایط تیم در جدول به گونه‌ای باشد که بتوانیم آن را در لیگ حفظ کنیم.

منیری بیان کرد: خدا را شکر پرچم و سرمان پیش مردم بالاست که سه فصل در بدترین شرایط اقتصادی و مواجه با بیماری کرونا و مسائل و مشکلات دیگر تیمداری کردیم. یک بار نشد تیم را با اتوبوس به سفر اعزام کنیم؛ ایشان حیثیت فوتبال بابل را به این شکل زیر سوال برد، متاسفانه نمی دانم چرا با وجود تیمداری در بدترین شرایط اقتصادی ما شدیم دشمن فوتبال بابل و کل هجمه‌ها و فشارات بر روی ما بود امیدوارم که روی ایشان هم همچین فشارات و هجمه‌هایی وجود نداشته باشد و بتواند کار کند ولی متاسفانه در این فوتبال بدون پول نمی شود کار کرد.

وی اضافه کرد: من روی چک‌هایی که او به ما داده حساب باز کردم و دو الی سه معامله انجام دادم اما با توجه به عدم وصول چک‌ها با مشکلاتی روبرو شدم معاملاتم فسخ شد و ضرر میلیاردی کردم الان هم تنها چیزی که می‌تواند من را آرام کند و حداقل کاری که می توانم انجام دهم این است که تیم را از او پس بگیرم و مطمئن باشید خواهم گرفت و تحت هیچ شرایطی به هیچ صراطی مستقیم نخواهم بود!