۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
روند خوبی را در پیش گرفتیم؛

میرزاپور: الان زمان انتقاد بی‌مورد نیست؛ هواداران با همدلی از تیم حمایت کنند

مربی دروازه‌بانان خیبر خرم‌آباد می گوید الان زمان انتقاد بی‌مورد نیست و هواداران باید با همدلی از تیم حمایت کنند.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۴
میرزاپور: الان زمان انتقاد بی‌مورد نیست؛ هواداران با همدلی از تیم حمایت کنند
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ ابراهیم میرزاپور در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص بازی با دریای کاسپین بابل اظهار داشت: قبل از اینکه تعطیلات جام‌جهانی شروع شود روند بسیار خوبی را در پیش گرفته بودیم و خدا را شکر توانستیم خودمان را از میانه‌های جدول به جمع تیم‌های بالانشین برسانیم و در رتبه دوم قرار بگیریم. طبیعی است وقتی مسابقات پس از وقفه طولانی از سر گرفته می شود شاید بازیکنان از شرایط مسابقه به دور باشند از طرفی با توجه به همین وقفه تیم‌ها تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهند تا از شرایط بدنی افت نکنند به همین دلیل تا بازیکنان خودشان را پیدا کنند زمان می برد.

میرزاپور ادامه داد: ولی متاسفانه بزرگترین مشکلی که ما در بابل داشتیم مشکل زمین بود؛ تیم بابل به نظر من یکی از بهترین تیم‌های شمال کشور محسوب می شود و بازیکنان باکیفیتی را در اختیار دارد؛ همچین زمینی شایسته این تیم، مردم بابل و فوتبالیست‌هایی که آنجا هستند؛ نیست. آن زمین چیزی برای ارائه فوتبال ندارد که تیمی حداقل بتواند با یک اتفاق فوتبالی به گل دست یابد. در مجموع با توجه به اینکه تیم بابل در زمین خودش بازی بهتری به نمایش می گذارد و در هفته‌های اخیر تیم مدعی فجر را شکست داده بود تیم ما بازی خوبی را به نمایش گذاشت و اگر می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان به خوبی استفاده کنیم برنده بازی شویم.

مربی خیبر خرم‌آباد در خصوص اینکه بار دیگر برخی هواداران خیبر که پیش از این و در فصول قبل نشان دادند که نسبت به نتایج این تیم کم حوصلگی به خرج می‌دهند و نسبت به عملکرد تیم محبوب‌شان شتاب زده قضاوت می کنند و در صدد ایجاد هجمه آن هم در هفته‌های میانی لیگ هستند؛ گفت: شرایط امتیازی تیم‌ها به گونه‌ای است که جایگاه هر تیمی با یک برد در جدول جابه جا می شود؛ ما هم با تیم دوم فقط یک امتیاز اختلاف داریم. از الان هم نباید به جدول نگاه کرد، آنهایی که هواداران واقعی خیبر هستند به خوبی می دانند که این تیم با چه شرایطی در مسابقات حاضر می‌شود‌. دکتر عبدی و تمام عوامل باشگاه تمام تلاششان را می کنند تا تیم بهترین نتایج را کسب کند. خدارو شکر شرایط خوبی را تجربه می‌کنیم، بازیکنان بسیار خوبی داریم و در راس کادرفنی نیز فراز کمالوند که یکی از مربیان موفق فوتبال کشورمان است حضور دارد. ما خودمان و بازیکنان شرایط را به خوبی درک می کنیم و شاید این عده‌ای که از همین الان شروع به ایجاد هجمه و فشار هستند مطمئنا بدنبال اهداف و منافع دیگری هستند چرا که هواداران واقعی ما می دانند تیم شرایط خوبی دارد.

وی افزود: تیم ما ۱۰ بازی است که متحمل شکست نشده و بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داریم در برخی بازی‌های خانگی هم که نتوانستیم به پیروزی برسیم در آن بازی‌ها موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم اما توپ‌هایمان تبدیل به گل نشد که می توانستیم در آن بازی‌ها هم برنده باشیم به نظر من این روند خوبی است که در پیش گرفته و انشا الله در ادامه فصل امتیازاتی را که از دست دادیم جبران می کنیم و در پایان فصل به لیگ برتر که هدف همه ماها و لیاقت مردم لرستان است می‌رسیم.

او اضافه کرد: لیگ یک ماراتن سختی است؛ در چند فصل اخیر تیم‌هایی بودند که در طول فصل مدعی بودند اما در نهایت صعود نکردند و باید ما این مسائل را درک کنیم؛ انتقاد خوب است اما باید این انتقادات سازنده باشد و هدف از انتقاد این باشد که به تیم کمک شود.

مربی دروازه‌بانان بومی خیبر در واکنش به این موضوع که در هر مقطعی که او به کادرفنی این تیم اضافه شده؛ خیبری‌ها از بابت پست درواز‌ه‌بانی خیالشان راحت بوده و نگرانی خاصی نداشتند؛ بیان داشت: من طی دو الی سه فصل اخیر هیچ موقع از ابتدای فصل با تیم نبودم که بخواهم دروازه‌بان مدنظرم را با صلاحدید سرمربی تیم انتخاب کنم؛ نخستین فصلی که به تیم خیبر آمدم از هفته هفتم به تیم اضافه شدم؛ سال دوم هم نیم فصل دوم به تیم ملحق شدم و مقاطعی به تیم آمدم که دروازه‌بانان جذب شده بودند و فقط توانستم بیایم و آنها را تمرین دهم؛ احتیاج به زمان داشتم تا بتوانم برنامه و اهدافم را پیاده کنم که متاسفانه در آن دو فصل شرایط خوبی نداشتیم و گل‌های بیشتری را هم دریافت می کردیم. ولی خدارو شکر امسال با مشورتی که با سرمربی تیم داشتیم دو الی سه گزینه داشتیم که در نهایت تصمیم گرفتیم کوروش ملکی را به تیم اضافه کنیم.

میرزاپور ادامه داد: ایشان واقعا از دروازه‌بانان خوب کشورمان هستند و فصل گذشته هم در تیم آرمان‌گهر بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند؛ در کنار ایشان هم دروازه‌بانی خوب دیگری چون محمدصادق نادرپور را داریم که ایشان بچه خود خرم‌آباد هستند و چند سالی می شود که کنار تیم حضور دارد و هر زمانی که از او استفاده کرده‌ایم بازی‌های بسیار خوبی را برای تیم انجام داده است. علاوه بر آنها دو دروازه‌بان جوانی داریم که آنها هم شرایط خوبی دارند که انشا الله بتوانیم با این شرایط و با همین روند در پایان فصل بهترین خط دفاعی و کمترین گل خورده را داشته باشیم.

او در خصوص اینکه کادرفنی خیبر چه برنامه‌ای برای نیم فصل دوم دارد گفت: زمانی که نیم‌فصل می شود تیم‌ها بدنبال تقویت خود هستند و در پست‌هایی که نیاز به بازیکن دارند؛ بازیکن جدید جذب می کنند خدارو شکر ما ۱۸ بازیکن بسیار خوبی در اختیار داریم؛ هدفمان این است یک الی دو بازیکن در پست‌هایی که کمبود بازیکن داریم به تیم اضافه کنیم تا در ادامه کار به مشکل برنخوریم.

مربی خیبر خرم آباد در خصوص بازی بعدی تیمش برابر شهرداری آستارا اظهار داشت: شهرداری آستارا یکی از تیم‌های خوب لیگ است ما نباید به جایگاه این تیم که جزو تیم‌های پایین جدول است نگاه کنیم؛ آنها توانستند فجر مدعی را در شیراز متوقف کنند که طبیعتا این موضوع کار ما را هم سخت‌تر می کند‌. در این چند روز مانده به بازی سرمربی تیم هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ تاکتیکی با بازیکنان صحبت می کند تا بتوانیم با یک آمادگی ذهنی و بدنی خوبی وارد این مسابقه شویم و سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

میرزاپور در خصوص اینکه آیا برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برای تیم‌های پرهواداری مثل تیم خیبر لطمه نمی‌زند بیان داشت: همه ما بر این موضوع واقفیم که جذابیت فوتبال با حضور تماشاگران است؛ شما به مسابقات جام ‌جهانی نگاه کنید وقتی استادیوم‌ها پر می شود و زمانی که هواداران تیم‌ها در ورزشگاه حضور می یابند چقدر لذت بخش است. ما هم تیمی هستیم که هواداران زیاد و میلیونی داریم که می توانند در بازی‌های خانگی یار دوازدهم ما باشند. این موضوع برای تیم‌هایی مثل تیم ما که هواداران زیادی را دارد لطمه وارد می کند.

وی در خصوص داوری‌های لیگ و اینکه در چند دیدار خیبر به اعتقاد کارشناسان از اشتباهات داوری‌ متضرر شده؛ گفت: همانطوری ما مربیان و همچنین بازیکنان مرتکب اشتباه می شوند طبیعی است که داوران هم اشتباه کنند؛ ولی اشتباهات به گونه‌ای باشد که شائبه ایجاد کند آن نمی تواند جالب باشد. ما در چند دیدار اخیر از اشتباهات داوری متضرر شدیم و از این قاعده استثنا نبودیم متاسفانه در چند بازی به ضرر ما سوت زده شد که ما این اشتباهات را به جای اشتباهاتی که در فوتبال وجود دارد و همه ماها مرتکبش می‌شویم می گذاریم؛ همه داورها از داوران خوب فوتبال کشورمان هستند و مطمئنا با تمام توان و بدون هیچ قصد و نیتی سوت می زنند که حق هیچ تیمی تضییع نشود.

مربی دروازه بانان خیبر در پایان در خصوص اینکه اگر یک توصیه چه به هواداران واقعی خیبر و چه به هواداران کم حوصله این تیم داشته باشد آن توصیه چیست؛ گفت: جا دارد از آن دسته هوادارانی که هواداران واقعی ما هستند و در سرما و گرما و در شرایطی که بعضی مواقع تیم نتیجه دلخواه را کسب نکرده اما با این وجود آمدند و از ما حمایت کردند و باعث دلگرمی ما شدند تقدیر و تشکر کنم. آن دسته از عزیزانی هم که انتقاد می کنند اگر انتقادشان سازنده و در روند بهبود تیم باشد مطمئنا هم آقای کمالوند و هم مجموعه باشگاه چون انتقاد پذیر هستند؛ انتقادات را می پذیرند و دوست دارند در راستای روند کیفیت تیم نظرات هواداران را بشنوند. در همه جای دنیا در باشگاه های پرهوادار مخالفانی وجود دارد و باید ما این مسئله را در نظر بگیریم که تیم خیبر با حمایت‌های دکتر عبدی امسال سومین سالی است که در لیگ یک شرکت می‌کند و هدفگذاری و برنامه‌ای که از قبل طرح ریزی شده است به نظر من به نحواحسن انجام شده و در حال پیگیری است.

میرزاپور افزود: هدفگذاری و برنامه ریزی باشگاه این بوده که در سال سوم به امید خدا به لیگ برتر صعود کند. تیم‌هایی خوبی مثل ملوان و مس کرمان پس از ۷ الی ۸ سال به لیگ برتر صعود کردند و ما باید این مسائل را در نظر بگیریم و انتقادات بی موردی انجام ندهیم که خدایی نکرده در روند تیمی اثر بگذارد و انشا الله همه با همدلی از تیم حمایت کنند تا در پایان فصل به آن هدفی که همه ما دوست داریم برسیم.
ترند های روز