۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
هیئت فوتبال تالش یعنی آقای بهمن محمدیاری!

نورمحمدی: با این تساوی چوکا افتاد؛ تمام!

کاپیتان تیم فوتبال چوکای تالش می‌گوید اگر این تیم بتواند در لیگ یک بماند به منزله این است که قهرمان شده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۱
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ تیم فوتبال چوکای تالش در فصل جاری با چالش و مشکلات جدی مالکیتی و مالی مواجه و همین موضوع سبب شده تا این تیم حال و روز خوشی نداشته باشد و در قعر جدول لیگ یک قرار بگیرد.

از سوی دیگر وضعیت آشفته مالکیتی و مالی در باشگاه چوکای تالش باعث شده تا با پایان نیم فصل نخست بازیکنان یک به یک  قرارداد‌های خود را فسخ و از این تیم جدا شوند و یا تصمیم به جدایی بگیرند، بسیاری از بازیکنان نیز برای دریافت رضایت نامه در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند و مشخص نیست که برای انجام توافق با چه شخص یا اشخاصی در این باشگاه مذاکره کنند. آنها از وضعیت به وجود آمده در این باشگاه که سبب شده آینده مبهمی در انتظارشان باشد گلایه شدیدی دارند.

یکی از این بازیکنان که نسبت به وضعیت موجود در باشگاه چوکا اعتراض و ناراحتی شدیدی دارد؛ سامان نورمحمدی کاپیتان بومی این تیم است. نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت  آخرین شرایط تیم چوکا و خودش را تشریح کرده و صحبت‌های جالبی را به زبان آورده که ماحصل گفتگوی خبرنگار ما با وی را در زیر می‌خوانید:

*از آخرین شرایط تیم چوکا صحبت کن.
بخدا معلوم نیست اینجا چه خبر است! تیم دست کی است! پس از استعفای حسن اشجاری؛ آقای نامداری به من گفت تیم را جمع کن و در جام حذفی شرکت کنید؛ تیم را با بازیکنان رده امید و جوانان و یکی الی دو بازیکن اصلی جمع کردم و در جام حذفی شرکت کردیم. دوستان پس از بازی جام حذفی رفتند و مربی آوردند من هم در بازی جام حذفی مصدوم شدم و به دلیل مصدومیت یک هفته نتوانستم تیم را همراهی کنم. در طول این یک هفته آقای نامداری را کنار زدند و پول توسط آقای محمدیاری و هیئت فوتبال تالش به باشگاه تزریق شد که به من چیزی ندادند و بین بقیه بازیکنان تقسیم کردند. من هم گفتم اینطور نمی شود که هر موقع که پول تزریق شد به من چیزی ندهید من هم دیگر سر تمرین نرفتم. حدود دو هفته‌ای می شود سر تمرین نمی‌روم تا ببینم چه می شود!

*وضعیت خودت چطور هست آیا پیشنهادی از سایر باشگاه‌ها دریافت کرده‌ای.
با یک الی دو باشگاه لیگ یکی صحبت کرده‌ام اما به توافق نهایی نرسیده‌ایم و اینطور نیست که بگویم من صد در صد پیشنهاد لیگ یکی دارم، دو هفته پیش با من صحبت کردند و گفتند تو را می‌خواهیم که بعد از پایان نیم فصل برای مذاکره جلسه می‌گذاریم، منتظرشان هستم تا تماس بگیرند.

نورمحمدی: با این تساوی چوکا افتاد؛ تمام!

*ظاهرا هم آقای نامداری از تیمداری منصرف شده و تیم در حال حاضر دست هیئت فوتبال است.
آقای نامداری بعد از بازی استقلال خوزستان آمدند و گفتند با قدرت در کنارتان خواهیم بود و تیمداری می کنیم اما نمی دانم از آن موقع تا الان چه اتفاقاتی رقم خورد که ایشان دلسرد شدند و از تیمداری کنار کشیدند و پول تزریق نکردند که دوباره هیئت فوتبال آمد و مدیریت تیم را برعهده گرفت. هیئت فوتبال پول آنچنانی برای تیم خرج نمی کند شاید در حد 5 یا 10 میلیون! یعنی ماهی برای هر بازیکن تا این حدود بتواند حقوق بدهد.

*هیئت فوتبال تالش که درآمد آنچنانی ندارد چطور می‌تواند آن هم در لیگ یک تیمداری کند.
یک چیز به شما بگویم اسمش هیئت فوتبال است؛ عملا خرج تیم را آقای محمدیاری می دهد! هیئت فوتبال تالش یعنی آقای محمدیاری! مدیریت تیم زیر نظر ایشان است هر چیز که او بگوید همان می شود!

نورمحمدی: با این تساوی چوکا افتاد؛ تمام!

*شما که بازیکن و کاپیتان بومی هستی چرا چنین رفتارهایی با شما می‌شود.
به خدا قسم نمی‌دانم! از ابتدای فصل تا الان فقط 4 درصد پول گرفته‌ام این مبلغ برای یک بازیکن خیلی کم است، حالا یک چیز جالب بگویم من با پارس جنوبی قرارداد دو ساله داشتم و می توانستم بدون دغدغه آنجا بمانم اما 20 درصد از قرارداد فصل گذشته‌‌ام با این تیم را بخشیدم تا با دریافت رضایت نامه به چوکا بیایم چون گفتم تیم شهرم است و می‌خواستم به این تیم کمک کنم. ابتدای فصل تیم خوب بسته نشد نه به مربی و نه به تیم امکانات خوبی دادند؛ همین مسائل سبب شد تا اشجاری استعفاء دهد و بسیاری از بازیکنان جدا شوند. بعد از اشجاری؛ نصرتی آمد و دست او هم برای جذب بازیکن باز نبود هر بازیکنی را گرفت گفتند او گران است! وقتی دید تیم ضعیف است استعفاء داد و رفت.

*مدیریت وحشتناک چوکا سبب وضعیت آشفته این تیم شد.
بله؛ مدیریت چوکا امسال زیر صفر بود؛ هر بلایی به سر این تیم آمد مدیریت در آن نقش اصلی داشت؛ یک نفر بالای سر این تیم نبود که به عنوان مثال بگوید من مالک تیم هستم و بودجه باشگاه 10 میلیارد است و آقای بازیکن باید قراردادت باشد 300 یا 200 میلیون و تمام! از همین قدر بیشتر نمی توانم بدهم؛ می‌توانی بمان نمی توانی هم برو! متاسفانه این کار را نکردند.‌ اول فصل قراردادی با آقای نامداری بستیم قراردادمان هم نسبتا بالا بود دو روز که مانده بود بازی‌ها شروع شود که می‌خواستیم مدارک‌هایمان را بدهیم تا کارت بازی برایمان صادر شود آمدند و جلسه گذاشتند و گفتند باید 30 الی 40 درصد مبلغ قراردادهایتان کاهش یابد و همه باید آن را بپذیرند. آنهایی که قرارداد بالای 500 میلیون داشتند باید قراردادشان زیر این مبلغ می‌شد. گفتند اگر قبول دارید امضاء کنید اگر هم نمی‌خواهید بروید! وقتی همه تیم‌ها بسته شده است و دو روز مانده تا مسابقات شروع شود اینطور می گویند بازیکن می تواند کجا برود؟ بازیکن مجبور است بماند. با همان مبلغی هم که گفتند قرارداد جدید بستیم اما دوباره پول‌مان را ندادند. آقای نامداری همان روز به ما چک داد که چک‌شان وصول نشد. نمی‌خواهم اینجا شخصی تخریب شود اما دعوای بین آقایان نامداری، محمدیاری و هیئت فوتبال تالش این بلا را سر تیم آورد و نابودش کردند!

نورمحمدی: با این تساوی چوکا افتاد؛ تمام!

*برخی از لیدرهای باشگاه هم استوری گذاشتند و گفتند در نحوه یارگیری و مدیریت در نیم فصل دوم دخالت می کنند.
آنها لیدر نیستند؛ این سیستم غلطی است؛ آنها وظیفه دارند بیایند و روی سکو تشویق کنند قرار نیست که در امور باشگاه دخالت کنند، باید به تصمیم سرمربی احترام بگذارند چرا که وظیفه فنی تیم برعهده سرمربی است؛ سرمربی است که باید پاسخگوی مدیریت و هوادار در قبال ضعف فنی و نتیجه گیری‌اش باشد؛ این مسئله خوب و زیبنده نیست که تماشاگر یا لیدر بگوید کدام بازیکن به تیم بیاید و یا نیاید. اما اینکه نظارت کنند هر بازیکنی را به تیم نیاورند این خوب است؛ بعضی از بازیکنان بنجل را وارد تیم می‌کنند که هیچ کارایی برای تیم ندارند؛ ما نزدیک 10 بازیکن پولی در تیم داریم! همین دوستان از این بازیکنان پول گرفته‌اند و مشخص نیست که کجا خرج کرده‌اند! اما من یک هفته است با سرپرست باشگاه تماس می گیرم که به من پول می دهید، وضعیت من را مشخص کنید یا نه که هیچ کس پاسخگوی تماس‌های من نیست.

*بندی در قراردادت نیست که بتوانی قراردادت را یک‌طرفه فسخ کنی.
فکر نکنم همچین بندی وجود داشته باشد؛ اما چنین بندی وجود دارد که اگر به من تا نیم فصل 50 درصد از مبلغ قراردادم پرداخت نشود یا کمتر از 50 درصد دریافت کنم می‌توانم یک‌طرفه قراردادم را فسخ و جدا شوم.

نورمحمدی: با این تساوی چوکا افتاد؛ تمام!

*وضعیت فنی چوکا رو در این سه بازی با سرمربی جدید چطور دیدی؟
از دور پیگیر وضعیت تیم هستم و متاسفانه در بازی اول برابر چادرملو به دلیل مصدومیت نتوانستم به آقای رسول‌زاده کمک کنم؛ ایشان شناختی از بازیکنان نداشت و متاسفانه به او آمار غلط داده بودند! و به همین دلیل همان ترکیبی را گذاشت که آقای اشجاری می‌گذاشت اگر این ترکیب کارساز بود که آقای اشجاری ۱۴ هفته با آن ترکیب نتیجه می گرفت؛ در بازی چادرملو دوستانی که کمک آقای اشجاری بودند به آقای رسول زاده کمک نکردند اگر به او کمک می شد ما بازی را راحت می بردیم، دیدید که ما در نیمه اول هم یک صفر جلو افتادیم اما مشاوران غلطی که دوستان به ایشان دادند نتیجه بازی را متاسفانه واگذار کردیم. بعد از بازی با چادرملو ایرادات و مشکلات تیم را پیدا و تغییراتی در ترکیب ایجاد کرد و از بازیکنانی که باید بازی می کردند استفاده کرد نمی گویم نتایج خیلی خوبی گرفتیم اما بضاعت تیم ما همین است خوشبختانه در این دو بازی اخیر تیمی که در هر بازی حداقل ۳ الی ۴ گل دریافت می کرد گلی نخورد. در بازی دریای بابل هم بازی خارج از خانه بود و هر مربی که با تیمش در بازی بیرون از خانه نتیجه تساوی بدست بیاورد نتیجه خوبی برایش محسوب می شود هر چند این تساوی و یک امتیاز به درد خود تیم نمی‌خورد؛ با این تساوی چوکا افتاد تمام! اما برای مربی که دو الی سه هفته به تیم اضافه شده تساوی بیرون از خانه هم نتیجه خوبی است هیچ کس نمی تواند به آقای رسول زاده ایراد بگیرد و بگوید که چرا تیم نتیجه تساوی بدست آورد؛ مهم تر اینکه گلی نخورد و ساختار دفاعی را درست کرد در بحث خط حمله هم تیم نیاز به جذب بازیکنان جدید دارد.

*شما می گویی با این تساوی چوکا سقوط کرد اما یک نیم فصل و امتیازات دست نخورده‌ای وجود دارد.
چوکا در حال حاضر ۶ امتیاز دارد و با تیم شانزدهم ۱۲ امتیاز فاصله دارد این اختلاف امتیاری کم نیست؛ نیم فصل دوم هم امتیازگیری از تیم‌ها خیلی سخت می شود؛ دروازه‌ها کوچک می شود به همین خاطر و بر روی کاغذ می گویم که چوکا سقوط کرده است.

نورمحمدی: با این تساوی چوکا افتاد؛ تمام!

*خب فکر می‌کنی چه راهکاری میتونه وجود داشته باشه که چوکا در لیگ یک حفظ شود.
این موضوع را خیلی شفاف بگویم بقای چوکا کار خیلی سختی است؛ ابتدای فصل سه روز مانده به بازی شهرخودرو مصاحبه‌ای انجام دادم از من پرسیدند به نظر شما چوکا در لیگ یک قهرمان می شود در جواب گفتم با این شرایط اگر چوکا در لیگ بماند قهرمان شده است یعنی ما کاندید اول سقوط هستیم؛ در آن مقطع شرایط فعلی را می دیدم الان هم همین است اگر چوکا می‌خواهد بماند جدا از اینکه بماند یا سقوط کند حداقل در نیم فصل دوم باید آبروداری کند باید یک مدیریت جدید به باشگاه بیاید که تمام مخارج تیم را پرداخت کند و چارت سارمانی باشگاه را مشخص و بازیکنانی در خور و شان نام چوکا جذب کند و از لحاظ مالی هم مدیریت خوبی داشته باشند و به آن تعهداتی که می‌دهند پایبند باشند و عمل کنند. این مدیرانی که نیم فصل اول در باشگاه بودند با یک خداحافظی مردم تالش را خوشحال کنند و یک مدیریت جدید بیاید به شرط اینکه بیاید! این سوال دیگری است که در ذهن همه شکل می بندد که آیا با این شرایطی که برای تیم چوکا ایجاد شده کسی می‌آید امتیاز باشگاه را خریداری کند و مالک آن شود؟

*واقعا به نظر شما کسی با این شرایط خواستار مالکیت باشگاه چوکا می شود؟
شنیده‌ام گروهی از مشهد خواستار مالکیت سه ساله باشگاه چوکا شدند اما شرط گذاشته اند که در این سه سال کسی در مدیریت باشگاه دخالتی نداشته باشد. همین هم برای همه جای سوال دارد که چرا چوکا را انتخاب کردند؟ آیا در مشهد تیمی نبود که این گروه مالکیت و مدیریت آن را برعهده بگیرد؟

نورمحمدی: با این تساوی چوکا افتاد؛ تمام!

*حرف پایانی.
امیدوارم شرایطی پیش بیاید که چوکا سر و سامان بگیرد؛ چوکا اینجا هواداران زیادی دارد؛ یک سری هستند که با برد این تیم یک هفته خوشحال و با باختش نیز یک هفته ناراحت می شوند؛ از کسانی که در راس تیم هستند خواهش می‌کنم اگر توانایی مالی و اداره تیم را ندارند تیم را واگذار کنند و بروند. بگذارند تیم منحل شود اشکالی ندارد ولی اینطور تیمداری کردن در خور و شان فوتبال تالش نیست که بازیکن برای آب معدنی، غذا و اسکانش استوری بگذارد. زمانی چوکا سطح اول فوتبال کشور بود و خیلی‌ها این تیم را می شناسند. منطقه تالش را با چوکا و هوادارانش می شناسند؛ چوکایی که اگر شرایطش بهبود یابد آن ۱۵ الی ۲۰ هزار هوادار می آیند برای تیم، بازیکنانش، مدیریتش برای کسی که به این تیم خرج می کند کف می زنند جان‌شان را هم می دهند این مردم؛ مردمان قدرشناسی هستند. هر کسی که می آید و بالای سر این تیم می ایستد خواهشا با صداقت کار کند؛ بیاید و تراز مالی در نظر بگیرد؛ هیئت مدیره خوبی را تشکیل بدهند و بودجه مشخصی را برای باشگاه تعیین کنند و با آبروی تالش و این مردم بازی نکنند؛ زشت است برای این تیم که هر بازی برود و از رقبا ۴ یا ۶ گل بخورد و بازیکنانش بگویند آب معدنی نداریم، استوک و... نداریم. به بازیکنی گفتیم سر تمرین بیا اما به ما می‌گفت دو میلیون پول ندارم که سر تمرین بیایم برای یک بازیکن خیلی بد است که بگوید دو میلیون پول ندارم که سر تمرین بیایم؛ آیا تیمداری به این شکل به صلاح شهرستان تالش است؟