۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
عیار مربیان در عمل مشخص می‌شود؛

جعفری: مردم اجازه دهند کار کنیم، نتوانیم تسلیم می‌شویم

سرمربی چوکای تالش از هواداران این تیم خواست علاوه بر اینکه سعه صبر داشته و اجازه دهند تا کادر جدید کارش را انجام دهد.
کد خبر: ۱۲۰۳۰۴
جعفری: مردم اجازه دهند کار کنیم، نتوانیم تسلیم می‌شویم
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ جهانبخش جعفری در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص اینکه چه شد که در این شرایط بحرانی سرمربیگری تیم چوکای تالش را برعهده گرفت؛ اظهار داشت: بعضی‌ها فکر می کنند که من در لیگ یک کار نکردم اما زمانی که تیم راه‌آهن بودم خودم به خاطر مسائل حاشیه‌ای که وجود داشت ترجیح دادم از تیم جدا شوم. در راهیان کرمانشاه که در لیگ یک حضور داشت سرمربیگری کردم و آشنایی کامل به این لیگ دارم. واقعیت این است که آقایان قهوه و سرهنگیان نسبت به من شناخت کافی داشتند و اعتماد کردند و این تیم را دست ما دادند.

جعفری ادامه داد: برخی در تالش فکر می کنند فقط اسم‌ها هستند که کار انجام می دهند؛ آنهایی که من را می شناسند به خوبی می دانند از همین لیگ دو هم تیمم را به لیگ بالاتر آوردم؛ از همه این 16 مربی که در لیگ یک حضور دارند با تمام احترامی که برای آنها قائل هستم شاید 5  نفر از آنها به اندازه تجربه کاری من تجربه داشته باشند. من کار کردم اما در طی سال‌هایی که کار کردم سر و صدای زیادی راه نیانداختم!

سرمربی چوکای تالش افزود: سال گذشته دو تیم بعثت کرمانشاه و شهرداری بم را در شرایط خیلی سخت نگه داشتم؛ توجهی که باید نسبت به من می شد؛ نشد چون که واقعا کسی نبود از من حمایت کند اما بعضی مربیان تیم چهاردهم جدول را تحویل می گیرند و دوازدهم تحویل می دهند انگار بارسلونا را قهرمان کرده‌اند! این واقعیت فوتبال ما است در مجموع دوستان به من اعتماد کردند و من هم از مردم تالش می خواهم سعه صبر داشته باشند تا انشا الله ما بتوانیم این تیم را به جایگاه اصلی و واقعی‌اش برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط امتیازی تیم چوکا باید چه تدابیری اندیشیده شود تا سهمیه این تیم در لیگ یک حفظ شود گفت: در تیم‌های مختلف شرایط کاری خیلی سختی را تجربه کرده‌ام حتی توانستم تیمی را که قعر جدول بود پایان فصل به مقام سوم و چهارم جدول برسانم در اینجا هم به صبر و حمایت همه جانبه از سوی هواداران، مالک و مدیرعامل باشگاه، فرماندار، شهردار، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و... نیاز داریم باید همه دست به دست هم بدهیم تا به قول فوتبالی‌ها این کار را در بیاوریم. ایمان دارم انشا الله که این اتفاق بیفتد برای اینکه به لطف خدا در چندین مورد توانستیم اتفاقات این چنینی را رقم بزنیم اما همانطور که گفتم باید خیلی صبور باشند و این تیم را حمایت کنند با یک برد و یا دو باخت هیچ اتفاقی نمی افتد مهم این است که آخرش خوش باشد که ما بتوانیم این تیم را در جدول نگه داریم که صد در صد این اتفاق خواهد افتاد و تیم در جدول می‌ماند.

جعفری در پاسخ به این سوال که با توجه به قرعه استراحت تیم چوکا در هفته هجدهم لیگ یک چه برنامه‌هایی برای آماده سازی این تیم تا بازی برابر آرمان‌گهر سیرجان خواهند داشت؛ تصریح کرد: یک بخش برنامه آماده سازی ما هستیم که بُعد فنی دارد و بخش دیگر آن مربوط به مدیریت است که جنبه پشتیبانی دارد که از مدیرعامل، مالک و مسئولین می‌خواهیم که این اتفاق رقم بخورد‌. مهم این است که این عزیزان پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را باز کنند این مردم باید بدانند که باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی نیاز به پول دارد؛ دوستان هم پای کار آمدند تا این مشکل را برطرف کنند. تا الان خود دوستان در تالش نتوانستند پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنند. مدیریت جدید کار خیلی سختی برای رفع محرومیت نقل و انتقالاتی باشگاه دارد حداقل باید حدود 2 الی 3 میلیارد پول برای این کار تامین شود.

سرمربی چوکا اضافه کرد: مسئله بعدی پرداخت مطالبات بازیکنان است که برای آن هم  یک الی 2 میلیارد پول باید هزینه شود وقتی دوستان این کار انجام می دهند یعنی دست به کار بزرگی زده‌اند اما باید مسئولان هم پای کار بیایند تا این اتفاق بیفتد منتهی اول ما بدنبال این هستیم تا بازیکنانی که کیفیت لازم را دارند در مجموعه ما باشند و بعد از اینکه پنجره نقل و انتقالاتی ما باز شد بتوانیم بازیکنان باکیفیتی را به تیم بیاوریم که بتوانند در طول مسیر به ما کمک کنند.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر از بازیکنان فعلی چوکا شناخت دارد؛ گفت: یک تعدادی از آنها زمانی که در لیگ دو کار می کردم حضور داشتند از این رو شناخت کامل و کافی نسبت به آنها دارم به جرئت می توانم بگویم حداقل 60 الی 70 درصد بازیکنان تیم را می شناسم و آن تعدادی را هم که نمی شناسم و بازی‌شان را ندیدم در این یک الی دو روز عیار تیم را بدست خواهم آورد و بعد تصمیم می‌گیریم که در چه پست‌هایی چه بازیکنانی را جذب کنیم.

جعفری در پاسخ به این پرسش که به نظرش تیم چوکا در نیم فصل دوم با کسب چند امتیاز می تواند به جدول برگردد اظهار داشت: در تیم‌هایی قعر جدول بودند و هدایت آن تیم‌ها را برعهده گرفتم اصلا به جدول نگاه نکردیم و توجهی به آن نداشتیم الان هم موضوعی که به بازیکنان هم خواهم گفت این است که دیگر به جدول حداقل تا 7 الی 8 هفته آینده نگاه نمی کنیم بعد از آن می توانیم به جدول نگاه کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی افتاده است من فکر می کنم در نیم فصل دوم بتوانیم چند پله‌ای به نسبت جایگاه فعلی بالاتر برویم و در نهایت در لیگ بمانیم.

سرمربی چوکا در پایان گفت: فقط خواهشی که از مردم و مسئولان تالش دارم سعه صبر داشته باشند و از مالک و مدیرعامل باشگاه تشکر می کنم که به ما اعتماد کردند امیدوارم بتوانیم جواب اعتماد این عزیزان را بدهیم. مردم خوب تالش بدانند که همانطوری که در بازی کردن اسم‌ها بازی نمی کنند در مربیگری هم اسم‌ها عیار یک مربی را مشخص نمی کند در عمل عیار مربیان مشخص می شود پس اجازه دهند ما کار بکنیم و اگر نتوانستیم دست‌هایمان را بالا می بریم و تسلیم می شویم! و خیلی راحت عذرخواهی می کنیم و می گوییم ما نمی‌توانیم!
ترند های روز