۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
هیچ کدام از صحنه‌های مورد اعتراض پنالتی نبود؛

کارشناس داوری بازی ون‌پارس - پارس جنوبی

صحنه‌های داوری بازی دو تیم ون‌پارس اصفهان و پارس جنوبی جم توسط علی میرزابیگی مورد کارشناسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۰
کارشناس داوری بازی ون‌پارس - پارس جنوبی
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ دو تیم ون‌پارس اصفهان و پارس جنوبی جم در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ یک در شرایطی به تساوی بدون گل رضایت دادند که هر دو تیم نسبت به صحنه‌های داوری این مسابقه معترض بودند و اعتقاد داشتند در صحنه‌های مورد اعتراض‌شان بایستی به سود هر دو تیم اعلام خطای پنالتی می شد.

از این رو خبرنگار دی‌اسپورت با ارسال صحنه‌های مورد اعتراض دو تیم به علی میرزابیگی کارشناس داوری کشور نظر وی را در خصوص این صحنه‌ها جویا شد؛ میرزابیگی پس از بازبینی ویدئوی هر چهار صحنه داوری این مسابقه ابتدا در خصوص صحنه‌های مورد اعتراض باشگاه ون‌پارس اظهار داشت: در صحنه اول که در دقیقه 67 در محوطه جریمه تیم زرد پوش اتفاق افتاد؛ مدافع شماره 55 تیم زرد (عیسی پرتو) زودتر به توپ می رسد و حق دارد كه به توپ ضربه زده و آن را دفع كند بنابراین این برخورد نمی تواند خطا باشد و ادامه بازی تصمیم صحیحی است. اما در ادامه این صحنه و در همان دقیقه 67 توپ به دست مدافع برخورد می کند که خطای هند محسوب می شود اما با توجه به اینکه داور زاویه خوبی ندارد نتواتست در این صحنه خطای بازیکن تیم زرد را تشخیص دهد.

میرزابیگی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا در این صحنه توپ در داخل محوطه به دست بازیکن تیم زرد برخورد کرده است یا بیرون از محوطه؛ بیان داشت: با توجه به اینکه دوربین موازی با صحنه نیست نمی توان به طور قطع گفت که برخورد توپ داخل یا بیرون محوطه بوده است؛ تصویر موجود این صحنه زاویه‌دار است و تشخیص آن با این زاویه سخت است.


کارشناس داوری کشور در خصوص صحنه‌های مورد اعتراض باشگاه پارس جنوبی نیز گفت: در خصوص صحنه اول که در دقیقه 61 و در محوطه جریمه تیم قرمز اتفاق می افتد باید بگویم که در این صحنه داور جای‌گيری بسیار خوبی دارد و به صحنه کاملا اشراف است؛ در عين حال خطایی از سوی مدافع تیم قرمز و مهاجم تیم زرد اتفاق نمی‌افتد بنابراین داور بایستی ادامه بازی می داد.

وی در مورد صحنه چهارم داوری این مسابقه که در لحظات پایانی منجر به ضربه ایستگاهی به سود تیم ون‌پارس شد و جمی‌ها اعتقاد داشتند قبل از این صحنه در وسط میدان بازیکن ون‌پارس بر روی بازیکن‌شان مرتکب خطا شده است؛ اظهار کرد: خطای پريدن روی حريف زمانی اتفاق می افتد كه يک بازيكن ثابت و به حالت ايستاده باشد و بازیکن ديگر از بدن وی برای پريدن روی او استفاده نمايد. در اين صحنه بازيكن تیم زرد برای دفع توپ به عقب حركت می‌کند و بازيكن قرمز هم برای دفع توپ بلند می‌شود و به همدیگر برخورد می‌كنند كه در فوتبال مدرن اين برخوردها کاملا طبيعی است.

میرزابیگی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم داور در اعلام خطا و ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه پارس جنوبی به سود ون‌پارس درست بوده است یا خیر؛ گفت: در تصویر آهسته این صحنه که از پشت دروازه نشان داده می شود؛  بازیکن تیم زرد با پای چپ خود پای چپ بازیکن تیم قرمز را می زند بنابراین تصمیم داور در این صحنه درست بوده است.