۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
موشکافی کنند که چرا با تهدید رای داورها برمی‌گردد؛

عسکری: بازی را شُل بگیریم انگار شرف‌مان را فروخته‌ایم

سرمربی چوکای تالش می گوید امیدوارم داوری که اینجا برای بازی استقلال خوزستان می‌آید خدا و وجدانش را در نظر بگیرد‌ من نمی‌گویم به نفع ما سوت بزند اما هر چیزی را که اتفاق می افتد سوت بزند.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۴
عسکری: بازی را شُل بگیریم انگار شرف‌مان را فروخته‌ایم
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ در آستانه بازی مهم تیمهای چوکای تالش و استقلال خوزستان خبرنگار سایت دی اسپورت با جهانگیر عسگری سرمربی چوکا مصاحبه‌ای را ترتیب داده که ماحصل این گفتگو را در زیر می خوانید:

*بازی سایپا را بردیم اما همه دیدند داور چطور سر ما را برید.
جهانگیر عسکری در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص شائبه عدم حضور بازیکنان تیمش در ۶ بازی آینده اظهار داشت: بچه‌ها ایام عید تمرین نکردند و به خاطر ما آمدند و جمع شدند و بازی مس شهربابک را که من خودم اصلا حساب نمی‌کنم چرا که قبل از مسابقه فقط دو روز تمرین داشتیم و بدن‌های بازیکنان آماده نبود، برگزار کردیم. ولی برای بازی با چوکا حدود یک هفته روی نقاط ضعف و قوت سایپا کار کردیم و رفتیم امتیاز گرفتیم حتی ما بازی را هم بردیم اما همه دیدند که داور چطور سر ما را برید.

عسکری ادامه داد: قرار بود تا بیستم فروردین به بازیکنان پرداختی داشته باشند، من هم به عنوان سرمربی به بازیکنان گفتم اگر تا بیستم پول دادند که ادامه می‌دهیم اگرم ندادند باز تصمیم با شماست و من هم با شما هستم و خودم را جدا از شما نمی‌دانم؛ هر چیزی که شما بگویید قبول می‌کنم. پس از بازی با سایپا تصمیم گرفتند تا بیستم تمرین نکنند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. از روز گذشته هم تصمیم گرفتند به تمرینات برگردند و به صورت رفاقتی و معرفتی تمرینات را شروع کنند.

*انرژی مضاعف برابر سایپا نمونه بارز غیرت بازیکنان تیمم بود.
سرمربی چوکا در واکنش به صحبت‌های سرمربی سایپا و شائبه‌هایی مبنی بر اینکه علارغم نمایش زیبای چوکا برابر سایپا این تیم به بهانه مشکلات مالی قصد حضور برابر استقلال خوزستان را ندارد؛ بیان داشت: همانطور که گفتم بازی مس شهربابک به خاطر اینکه تمرینی برگزار نکرده بودیم به لحاظ بدنی بازیکنان شرایط خوبی نداشتند اما برای بازی با سایپا با بازیکنان تیم که با چند نفر قبلا هم تیمی بودم صحبت کردم. به دلیل اینکه سفرهای قبلی‌مان مناسب نبود و یک روز قبل از مسابقه به شهرها سفر می کردیم و عملا استراحت شب قبل از بازی را از دست می‌دادیم از مالک باشگاه درخواست کردم تا دو روز زودتر به تهران بیاییم. ما سه روز تالش و دو روز در تهران تمرینات خوبی را برگزار کردیم با صحبت‌هایی هم که شب قبل از بازی داشتیم همه را همدل کردیم و تمام توان‌مان را هم در بازی گذاشتیم.

وی افزود: سرمربی سایپا بزرگتر من است اما می‌خواهم به ایشان بگویم انرژی مضاعفی که در این بازی گذاشتیم نمونه بارز غیرت بازیکنان تیمم بود وگرنه بی خیال پول شده بودند، این کارها زشت است.

*انتظار دارند سه امتیاز را روی بشقاب بگذاریم و به حریفان تقدیم کنیم.
او اضافه کرد: مربی‌ها باید روی تیم خودشان تمرکز کنند نه اینکه بیایند مصاحبه کنند و بگوید تیم مقابل یک جوری بود، هیچ جوری نبود. هر کسی حرفی می زند باید اثبات کند. آقای حسینی نسب! باید ثابت کنی که آیا واقعا تیم ما را آوردند و حمایت مالی کردند. شما با این صحبت‌ها هم به تیم چوکا و هم به تیم‌های رقیب خودتان توهین کردید. انتظار دارند بیاییم و سه امتیاز را روی بشقاب بگذاریم و به آنها تقدیم کنیم.

*بازی را شُل بگیریم انگار شرف و مردانگی‌مان را فروخته‌ایم.
عسکری ادامه داد: این چیزهایی هم می‌گویند چوکایی‌ها نمی خواهند ادامه دهند شایعه است، از روز گذشته تمرینات‌مان با جدیت شروع شده است، هیئت فوتبال تالش و نماینده مردم در مجلس پولی را جمع‌آوری کردند که به بازیکنان پرداخت شد. تیمی که من سرمربی آن هستم اگر بخواهد نتیجه را عمدی به حریف واگذار کند انگار شرف و مردانگی‌اش را فروخته است. مگر می‌شود کسی شرف داشته باشد و عمدا بازی را شل بگیرد کسانی که این کار را می کنند نه وجدان و نه شرف دارد. ما خودمان در حال سقوط هستیم بعد بیایم بازی را شُل بگیریم تا استقلال خوزستان صعود کند؟ اصلا همچین چیزی با عقل جور در نمی‌آید. ما جلوی استقلال خوزستان با تمام وجودمان بازی می‌کنیم و مطمئن باشید نتیجه لازم را هم می‌گیریم.

*امیدوارم داور بازی با استقلال خوزستان خدا و وجدانش را در نظر بگیرد.
سرمربی چوکای تالش در پاسخ به این پرسش که با توجه به اتفاقات هفته اخیر و اعتراض بسیاری از تیم‌ها نسبت به نحوه قضاوت داوران در دیدارهای استقلال خوزستان، نگرانی از داوری بازی برابر این تیم را ندارد؛ گفت: بازی برابر سایپا همه دیدند چطوری حق ما را خوردند، تا همان لحظه که گل سالم ما مردود اعلام شد داور هیچ اشتباهی نداشت و خوب هم قضاوت می‌کرد. داود وسط و کمک‌هایش روی مردودی گل ما تاثیر نداشتند. زمانی که ما در حال خوشحالی بعد گل بودیم سرمربی سایپا با مشت به سینه داور چهارم کوبید که انگار به او می گوید برو به داور بگو گل را مردود اعلام کند و به نوعی داور چهارم را تهدید کردند. دیگر مشخص است و نیازی هم نیست تا مدرکی بیاوریم. واقعا سر ما را در این بازی بریدند انشا الله مراجع نظارتی ورود کنند و ببینند ماجرا چه بوده است. از حراست فدراسیون هم پیگیر بودند و این پیگیری ظاهرا سبب شده تا تیم داوری به کمیته انضباطی فراخوانده شوند. وقتی کمیته انضباطی و اخلاق به مسئله ورود می کنند دیگر نیازی به توضیح کسی در خصوص موضوع نیست چرا که حتما فیلم بازی را دیدند و به چیزی پی بردند که آنها را احضار کردند. راجب تیم استقلال خوزستان هم نمی‌خواهم صحبت کنم اما امیدوارم داوری که اینجا می‌آید خدا و وجدانش را در نظر بگیرد‌ من نمی‌گویم به نفع ما سوت بزند اما هر چیزی را که اتفاق می افتد سوت بزند.

*موشکافی کنند که چرا با تهدید رای داورها برمی‌گردد.
وی در خصوص اعتراض‌های اعضای نیمکت برخی تیم‌ها که این اعتراضات را در راستای تحت تاثیر قرار دادن داورها صورت می دهند؛ اظهار داشت: هفته‌های پایانی است و باید نظارت‌ها بیشتر شود و مسابقات را رصد کنند، کنار زمین و روی نیمکت‌ها دوربین بگذارند و ببینند چه اتفاقی می‌افتد که می‌توانند نظر یک داور را برگردانند منظور من تیم خاصی نیست اما در کل می‌گویم وقتی چنین اعتراض‌هایی از سمت یک تیم خاص و یا هر تیم دیگر می‌شود بیایند موشکافی کنند و ببینند چرا این اتفاقات می‌افتد که با داد و بیداد و تهدید کردن می توانند رای داور را برگردانند.

عسکری گفت: وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد، در مورد تیم خاصی حتی تیم ما صحبت می‌شود، زد و بند، شرطبندی و تبانی می شود بازیکنی را می‌خرند حتما ورود کنند و این مسائل را پیگیری کنند. در دوران ریاست آقای عزیزی خادم در فدراسیون و زمانی که در تیم ویستاتوربین بودم پیشنهاد دادم که اگر کسی یا تیمی تخلف و تبانی کرده برخورد شدید کنید تا حساب کار دستشان بیاید. تنها رئیس فدراسیونی که با این مسائل برخورد کرد خود ایشان بود و تبعاتش را هم همه دیدند که چند تیم سقوط داده شد و تیم دیگری جایگزین تیم صعود کننده شد. از مسئولان جدید فدراسیون فوتبال هم انتظار داریم مثل دوره آقای خادم با هر گونه فساد برخورد کنند و نگذارند حق تیمی ضایع شود این هفته‌ها چند تیم به دنبال صعود و چند تیم نیز بدنبال نجات از سقوط هستند ما می‌خواهیم هر تیمی حقش است صعود کند و هر تیمی هم مستحق سقوط است؛ سقوط کند.

*استقلالی‌ها امتیازگیری از چوکا را از سرشان بیرون بیاورند!
او در پایان در واکنش به این موضوع که به نظر می رسد استقلالی‌ها تصور دارند با توجه به مشکلات چوکا امتیازگیری از تالش برای آنها آسان خواهد بود؛ بیان داشت: فقط می توانم بگویم با احترامی که برای مردم شهر اهواز، تیم استقلال خوزستان و کادرفنی این تیم قائل هستم اما آنها اصلا امتیاز گرفتن از چوکا را از سرشان بیرون بیاورند.