۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
احساس می‌کنیم شرایط عادلانه‌‌ای برای ما رقم نمی‌خورد؛

رجب‌زاده: انتظار داریم هر تیمی برای آبرو و عزت خود بازی کند

سرمربی فجر سپاسی گفت: از همه تیم‌ها انتطار داریم همانطور که تا الان با تمام وجود بازی کرد‌ه‌اند در این هفته‌ها هم با تمام توان برابر صف آرایی و برای آبرو و عزت‌شان بازی کنند.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۶
رجب‌زاده: انتظار داریم هر تیمی برای آبرو و عزت خود بازی کند
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ مهدی رجب زاده در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص دو بازی اخیر تیمش برابر استقلال ملاثانی و خوشه طلایی ساوه که با از دست دادن امتیازات مهمی برای فجرسپاسی همراه شد؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه ما سه مسابقه متوالی قبل از این بازی‌ها را با برد پشت سر گذاشته بودیم این دو بازی را برای حائز اهمیت کرده بود، به لحاظ فوتبالی هم بازی قابل قبولی را انجام دادیم و موقعیت‌های زیادی را ایجاد کردیم متاسفانه در این دو بازی فوتبال روی بدش را به ما نشان داد و موقعیت‌هایی که ایجاد کردیم تبدیل به گل نشد و حتی یک الی دو موقعیت هم طوری بود که توپ را از روی خط دروازه بیرون کشیدند.

*به لحاظ فوتبالی سرتر از استقلال ملاثانی بودیم.
رجب زاده افزود: به نظرم بدشانسی مانع کسب نتیجه دلخواه در این دو مسابقه شد چرا که ما به لحاظ فوتبالی سرتر از حریفان بودیم، در بازی برابر استقلال ملاثانی هواداران زیادی به ورزشگاه آمده بودند و این موضوع سبب شده بود جو ورزشگاه هیجانی شود، بچه‌ها در آن بازی خوب کار کردند ولی متاسفانه دو از گل‌هایی هم که در دو مسابقه اخیر دریافت کردیم از روی نقطه پنالتی بوده و به نوعی روی اشتباهاتی بوده که خودمان انجام دادیم اینها جزو جذابیت و خاصیت‌های فوتبال است و در کل دنیا وجود دارد.

*به هیچ وجه از انگیز‌ه‌های بازیکنانم کم نشده است.
سرمربی فجرسپاسی افزود: با این وجود روند تیم ما خوب بوده و من از همه بچه‌ها ممنونم که با تمام وجود کار می کنند و به هیچ وجه از انگیز‌ه‌های آنها کم نشده است. نتایج ما قابل قبول بوده ولی در این دو مسابقه اخیر تیم‌مان خیلی بدشانس بود وگرنه ما باید حداکثر امتیازات را از دیدارها می‌گرفتیم.

رجب‌زاده: انتظار داریم هر تیمی برای آبرو و عزت خود بازی کند

*شرایط بالای جدول به بازیکنان استرس وارد می‌کند.
وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد بدشانسی تیمش در دو مسابقه اخیر و مصدومیت و دوری علی آل کثیر روی روحیه بازیکنان تاثیر گذاشته است، بیان داشت: نه، این موضوع را اصلا قبول ندارم، نبود علی آل کثیر به لحاظ فنی و نیروی انسانی با توجه به اینکه بازیکن تاثیرگذاری برای تیم ما بود و خیلی هم زحمت کشید، روی تیم تاثیر گذاشته است اما به لحاظ روحی بچه‌ها شرایط خوبی دارند و به نظرم تا حدودی شرایط و نگرانی بالای جدول مبنی بر اینکه صعود می‌کنیم یا نمی‌کنیم که معمولا بازیکنان در اواخر فصل آن را تجربه می‌کنند سبب شده تا استرسی به آنها وارد شود و تحت تاثیر قرار بگیرند و بدنبال آن در ضربات آخر هم کم دقت باشند که این اتفاقات هم امری طبیعی در فوتبال است، ولی در هر صورت من از آنها رضایت کامل دارم چرا که با روحیه و جنگنده ظاهر می‌شوند و با تمام وجودشان کار می کنند.

*مورد شائبه برانگیز در صدور مجوز میزبانی خوشه طلایی وجود نداشت‌.
رجب زاده در خصوص صدور مجوز میزبانی خوشه طلایی در ورزشگاه شهید چمران ساوه پس از دو سال آن هم در دیدار برابر فجرسپاسی، گفت: اینکه خوشه طلایی قبل از بازی برابر ما در ورزشگاه‌های مختلف میزبانی کرده و اجازه برگزاری مسابقه در ورزشگاه خانگی خود را نداشت اتفاق افتاده اما چیزی که ما رفتیم و در ساوه دیدیم این است که کیفیت زمین ساوه بد نبود و شرایطی داشت که بچه‌های ما به راحتی روی زمین می توانستند بازی کنند. نور ورزشگاه هم نمی‌گویم ایده آل و در سطح استاندارد‌های لیگ برتر بود ولی شرایطی بود که می شد یک مسابقه فوتبال به راحتی برگزار شود و مورد و مشکل خاصی در این زمینه نبود که شائبه برانگیز باشد.

رجب‌زاده: انتظار داریم هر تیمی برای آبرو و عزت خود بازی کند

*هر تیمی باید برای آبرو و عزت خود بازی کند.
سرمربی فجرسپاسی در خصوص شائبه شارژ مالی برخی تیم‌ها از سوی تیم‌های مدعی و شائبه‌هایی که از بیانیه باشگاه استقلال ملاثانی مبنی بر حمایت از تیم استقلال خوزستان به وجود آمده؛ تصریح کرد: این مسائل در سال‌های قبل در فوتبال ما مخصوصا در رقابت‌های لیگ یک و دو مطرح بوده و شائبه‌هایی در خصوص این مسائل به وجود آمده است؛ به طور کلی بخواهم در این خصوص صحبت کنم و به اسم تیمی هم اشاره نکنم‌، هر کسی باید برای آبرو و عزت خودش ارزش قائل شود، اینکه استقلال ملاثانی آمد و جلوی تیم ما محکم بازی کرد و ما را شکست داد چیزی نیست که بگویم این تیم برای استقلال خوزستان بازی کرده است، معتقدم استقلال ملاثانی برای اعتبار خودش فوتبال بازی کرد حالا با این پیروزی و امتیازی که از ما گرفت نه تنها استقلال خوزستان بلکه سایر تیم‌ها هم از آن سود بردند‌. این حرف و حدیث‌ها در فوتبال ما وجود دارد اما از همه تیم‌ها چه بالا، وسط و پایین جدولی ، بازیکنان و مربیان که زحمت می کشند و تلاش می کنند و از این راه برای خودشان و خانواده‌هایشان ارتزاق می‌کنند خواهش می‌کنم همانطور که تا الان با تمام وجود بازی کرد‌ه‌اند در این هفته‌ها هم با تمام توان برابر صف آرایی و برای آبرو و عزت‌شان بازی کنند.

*هر کسی دست به فساد بزند، با کارما درگیر می‌شود.
رجب زاده اضافه کرد: واقعا ایرانی‌ها انسان‌های با آبرو و شرافتمندانه‌ای هستند و این انتظار از تیم‌ها وجود دارد که فوتبال خود را انجام دهند و در نهایت هر تیمی که مستحق به صعود باشد قطعا به حقش می‌رسد ولی متاسفانه در این سال‌های اخیر این اتفاقات و مورد‌ها رخ داده که مستنده بوده و ویدئوهای در این خصوص وجود داشته که شائبه‌ برانگیز هم بوده است اما به هر صورت اگر واقعا در فصل جاری هم چنین اتفاقاتی افتاده باشد و قطعا روزی کسی کم کاری کند، مشکلی به وجود بیاورد و یا به کسی امتیاز بدهد از نظر علمی که الان همه اسمش را کارما گذاشته‌اند آن کارما با خودش درگیر می شود و اگر به لحاظ اعتقادی و معنوی آن شخص یا اشخاص هم در این دنیا و هم در آخرت زیان کار می شوند. امیدوارم همه ما به یک بلوغی برسیم که برای وجدان، اعتبار و آبروی‌مان تلاش کنیم.

رجب‌زاده: انتظار داریم هر تیمی برای آبرو و عزت خود بازی کند

*داور فوتبال با قاضی دادگاه فرقی ندارد.
او در مورد اعتراض‌هایش به داوری‌های لیگ یک و اینکه بر اساس آمار جمع آوری شده تیمش جزو تیم‌هایی بوده که بیشترین ضرر را از داوری‌ها دیده است؛ بیان کرد: زمانی که یک فردی سوت داوری فوتبال را به دست می گیرد فرقی با قاضی که در دادگاه نشسته است ندارد، حکمی که او اختیار می‌کند ممکن است کسی را بیچاره و دیگری به ناحق از آن حکم نفع ببرد و چیزی که حقش نیست به آن برسد. چندین بار مصاحبه کردم و خواهش کردم برای بازی‌های تیم‌های مدعی از داوران باتجربه، باسابقه، قوی و مقتدر استفاده شود تا حق تیمی تضییع نشود متاسفانه در چند مورد شاهد بودیم که بعضی از داورها در برخی بازی‌ها پنالتی‌هایی به ناحق و الکی گرفته‌اند که به اذعان کارشناسان خطایی رخ نداده بود اما در بازی‌های تیم ما مثلا در بازی استقلال ملاثانی در همان ابتدایی مسابقه بازیکن حریف باید اخراج می شد و در ادامه یک خطای پنالتی هم به سود ما اعلام می شد ولی داور خیلی راحت از آن صحنه‌ها گذشت‌.

*اشتباهات مکرر داوری سبب شد صدای‌مان دربیاید.
رجب زاده ادامه داد: تمام زحمات ما به خاطر عدم تمرکز و یا بی تجربگی داور که جرئت نداشت بازیکن حریف را اخراج کند به هدر رفت اما داور بازی خوشه طلایی داوری بسیار قوی و مقتدر بود و قضاوت عادلانه و تصمیمات صحیحی داشت. این اتفاقات سبب شد تا صدای ما در آن مقطع دربیاید و از آقای افشاریان خواهش کنیم نظارت بیشتری روی داوری‌ها داشته باشند. تمام زحمات یک مجموعه با دو سوت اشتباه از بین می رود برای اینکه داور از ابتدا آن اقتدار را ندارد که عادلانه سوت بزند و تحت تاثیر جو استادیوم و نیمکت تیم‌ها قرار می گیرد.

رجب‌زاده: انتظار داریم هر تیمی برای آبرو و عزت خود بازی کند

*با سلامت و صداقت کارمان را انجام می‌دهیم و پیش می‌رویم.
سرمربی فجرسپاسی افزود:حریف و حدیث‌ها بر سر داوری در فوتبال وجود داشته همه اعتراض دارند و مدعی هستند ولی یک چیزهایی می‌شود که صدای همه تیم‌ها مثل تیم ما که به حواشی زیاد دامن نمی زنیم و دنبال خیلی از مسائل نیستیم و با راه پشت پرده‌ای و زد و بندی نمی‌خواهیم به موفقیت برسیم؛ در می آید. ما با سلامت و صداقت کارمان را انجام می‌دهیم و با تلاش و اتکا به پشتوانه و توان خودمان پیش می‌رویم.

*احساس می‌کنیم شرایط عادلانه‌‌ای برای ما رقم نمی‌خورد.
وی اضافه کرد: اگر تمام اتفاقاتی که به ضررمان افتاده و امتیاز از دست دادیم این امتیازات را جمع کنیم اختلاف زیادی به لحاظ امتیازی با سایر تیم‌ها داشته باشیم، نه تنها تیم ما برخی تیم‌ها هم از این اتفاقات متضرر شدند این مسائل در فوتبال ما وجود دارد و هر کاری می‌کنیم درست نمی شود چرا که باید تصمیماتی گرفته شود که خیلی مقتدر و با اراده باشد اما خیلی مواقع زحمات یک تیم و مجموعه اصلا برای آن شخصی که در راس کار نشسته است مهم نیست و به این موضوع فکر نمی کند که یک تیم چقدر زحمت و سختی کشیدند و لطمه دیدند که به اینجا رسیدند. با انتخاب یک داور جوان و کم تجربه و با تصمیم و سوت اشتباه این داور همه زحمات یک فصل و یک عمر تیم را از بین می برند و عین خیالشان هم نیست‌. با این شرایط با همه چیز می جنگیم و به بازیکنانم هم گفتم باید این قدر قوی کار کنیم و گل بزنیم که داور، زمین خراب، باران، تماشاگران و... نتوانند جلوی ما را بگیرند. شرایطی که احساس می‌کنیم عادلانه برای ما رقم نمی‌خورد ولی ما با این وجود می‌جنگیم.

رجب‌زاده: انتظار داریم هر تیمی برای آبرو و عزت خود بازی کند

*حرف پایانی.
رجب زاده در پایان گفت: از هواداران‌مان خیلی ممنون هستم در مقطعی به دلیل شرایط کرونایی خیلی نتوانستند به ورزشگاه بیایند ولی انرژی‌شان به ما می رسید در این چند بازی مخصوصا بازی با استقلال ملاثانی هم آمدند و خیلی زحمت کشیدند در کنفرانس خبری بعد از بازی هم از آنها عذرخواهی کردم آقای مفتاح مدیرعامل باشگاه تشکر می‌کنم که همه جوره تلاش می کند و برای تیم سنگ تمام گذاشته است، در بسیاری از جاها هم تنها است ولی با این وجود تمام توانش را برای موفقیت بازیکنان و تیم گذاشته است. از کلیه عوامل و مجموعه، هیئت مدیره باشگاه و خصوصا سردار بوعلی، مسئولان استانی بابت حمایت‌ و تلاش‌هایشان بی نهایت سپاسگذارم و امیدوارم ما هم در مقابل بتوانیم تمام تلاش‌مان را انجام دهیم که به بهترین شکل برای تیم‌مان اتفاقات خوبی رقم بخورد. به این موضوع مهم هم جا دارد اشاره کنم که هیچ کس فکر نمی کند امسال تیم فجر با توجه به اینکه از لیگ برتر به لیگ یک سقوط و یک ضربه روحی شدیدی خورده بود بتواند خودش را پیدا کند ولی خدا را شکر با لطف خدا و همت باشگاه و مسئولین تیم، بچه‌ها و کادرفنی در همان سال اول توانستیم خودمان را پیدا کنیم و جزو مدعیان قرار بگیریم که به نظرم این کار جای خوشحالی و تقدیر دارد‌.