۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
قبل از فصل جدید قوانین بازدارنده‌ به تصویب می‌رسد؛

شفیعی‌راد: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با استقلال ملاثانی استفاده می کنیم

مسئول لیگ یک می‌گوید قبل از شروع فصل جدید قوانین بازدارنده و محکم‌تری در خصوص عدم حضور تیم‌ها برابر حریفان به تصویب خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۳
شفیعی‌راد: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با استقلال ملاثانی استفاده می کنیم
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ مسابقات هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ در شرایطی در حال برگزاریست که تیم استقلال ملاثانی به دلیل مشکلات مالی به شهربابک سفر نکرده است تا سبب شود یک دیدار از این هفته از رقابت‌ها با وجود برگزاری تشریفات قانونی آغازین مسابقه لغو شود و پرونده آن پس از تنظیم صورتجلسه به همراه گزارشات مقامات رسمی مسابقه جهت تصمیم گیری به کمیته انضباطی ارجاع داده شود.

فصل گذشته نیز در هفته پایانی چند تیم به مانند استقلال خوزستان و شهرداری آستارا برابر حریفان خود حضور نیافتند که با حکم کمیته انضباطی این تیم‌ها به کسر ۶ امتیاز در فصل جدید و پرداخت جریمه محکوم شدند اما این جرایم با رای کمیته استیناف شکسته شد و با بخشش کسر ۶ امتیاز باشگاه‌های مذکور فقط ملزم به پرداخت جریمه شدند.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا خبرنگار دی‌اسپورت به سراغ مهرداد شفیعی راد مسئول لیگ یک برود تا در خصوص عدم سفر تیم‌ها در این هفته‌‌های پایانی و عواقب آن با وی گفتگویی را ترتیب دهد؛ شفیعی راد ضمن تایید عدم سفر تیم استقلال ملاثانی به شهربابک اظهار داشت: متاسفانه علارغم تمام پیگیری‌ها و تذکراتی که به آنها دادیم که عواقب این کارتان چه خواهد بود خبری که تا این لحظه خبری داریم این است که تیم استقلال ملاثانی به شهربابک اعزام نشده است.

شفیعی راد افزود: با توجه به جلسه‌ای که چند ماه پیش با مسئولان کمیته انضباطی داشتیم جمع بندی نهایی این بود که برای نظم دهی به مسابقات و جهت جلوگیری از عدم حضور تیم‌ها از تمام ظرفیت‌های قانونی البته با توجه به قوانین موجود استفاده شود تا با متخلفین برخورد قانونی صورت بگیرد.

مسئول لیگ یک تاکید کرد: در پایان فصل جاری و قبل از شروع فصل جدید سعی می‌کنیم قوانین متناسب با این قضیه را با توجه به پیشنهادات کارگروهی که در این خصوص تشکیل شده و خواهد شد؛ اصلاح کنیم تا قوانینی بازدارنده باشد.

وی در واکنش به این سوال که فصل قبل نیز جرایمی از قبیل کسر امتیاز و جریمه نقدی برای تیم‌هایی که برابر حریفان حضور پیدا نکردند اعمال شد اما این جرایم با رای کمیته استیناف بخشیده شد از این رو فکر می‌کند در این مورد نیز چنین اتفاقی رخ دهد گفت: با توجه به اینکه مسائل حقوقی است نمی توانم در خصوص آرای صادره کمیته انضباطی و کمیته استیناف پیش بینی کنم. اما آن چیزی که با توجه به آرایی که فصل قبل صادر شد و تیم‌های متخلف مورد بخشش قرار گرفتند؛ مسئولان کمیته انضباطی به ما قول دادند که با همفکری بشود از این ظرفیت قانونی استفاده کرد، حالا این ظرفیت قانونی ممکن است مثل آرای فصل قبل باشد که صادر و نهایتا تایید شود و این احتمال دارد که به مانند روال قبلی باشد اما آن چیزی که مسلم می باشد این است که اهمیت موضوع از سوی ارکان قضایی فدراسیون درک شده که عدم سفر تیم‌ها چه عواقب نادرست و بدی در روند برگزاری مسابقات خواهد داشت.

شفیعی‌راد ادامه داد: در فصل جاری با قوانین موجود پیش خواهیم رفت اما پیشنهادات آماده شده و بلافاصله پس از پایان فصل و قبل از آغاز فصل آینده جهت بررسی به هیئت رئیسه ارائه می شود که در صورت تصویب انشاء الله قوانینی محکم‌تر و بازدارنده‌ای داشته باشیم.

مسئول لیگ یک در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد رای تخلف امروز استقلال ملاثانی پس از تصویب قوانین جدید صادر شود بیان داشت: بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد، این فعل و ترک فعلی که تیم استقلال ملاثانی انجام داده به لحاظ حقوقی باید بر اساس قوانین روز اعمال شود اما قوانین موجود هم آن چیزی که ما بررسی کردیم این امکان را دارد که بر اساس آن جرایم قابل توجهی برای تیم‌های متخلف در نظر گرفته شود.

وی در پایان ضمن تشکر و قدرانی از کمیته مبارزه با دوپینگ بابت حضور افسران این کمیته در مسابقات لیگ یک مخصوصا بازی‌های هفته پایانی در این خصوص بیان کرد: از ستاد مبارزه با دوپینگ بابت حضور افسران این کمیته در مسابقات لیگ یک مخصوصا دیدارهای هفته پایانی تشکر می‌کنم، آنها در مسابقات هفته گذشته نیز حضور یافته بودند که قطعا در بازی‌های سه هفته پایانی نیز حضور خواهند داشت. آن چیزی که برای ما حائز اهمیت می باشد این است این کمیته نگاه خیلی خوبی به مسابقات لیگ یک هم دارند و خروجی آن این شده است که افسران کمیته مبارزه با دوپینگ هفته گذشته و هفته‌های آتی در مسابقات حضور خواهند یافت.