۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
ام‌آی‌اس مهمان جدید لیگ یک؛

نفت مسجدسلیمان رسماً به لیگ یک سقوط کرد

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به صورت رسمی به رقابت‌های لیگ یک باشگاه‌های کشور سقوط کرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۶
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر امروز با برگزاری هر ۸ دیدار هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی به صورت همزمان از ساعت ۱۸ پیگیری شد که در یکی از دیدارهای این هفته تیم قعر جدولی نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک میهمان تیم آلومینیوم این شهر بود.

نفت مسجدسلیمان هفته گذشته با شکست در دیدار خانگی برابر سپاهان امیدهای خود برای بقا در لیگ برتر را کم رنگ‌تر کرد اما با این وجود این فرصت را نیز داشت تا با برتری برابر آلومینیوم و با شکست دو تیم صنعت نفت آبادان و مس کرمان همچنان از شانس بقا در لیگ برتر برخوردار باشد و سرنوشت تعیین تیم‌های سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ یک را به هفته سی‌ام و پایانی بکشاند؛ اما این تیم در دیدار امروز برابر آلومینیوم اراک با وجود اخراج امین هاشمی فرد و انجام بازی ده نفره با تساوی بدون گل متوقف شد تا با توجه به نتایج تساوی بدست آمده در دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن و همچنین ملوان - مس کرمان؛ رسما به رقابت‌های فصل آتی لیگ یک سقوط کند.

نفت مسجدسلیمان در ۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با هدایت محمود فکری و قهرمانی در رقابت‌های لیگ یک برای دومین بار به سطح اول فوتبال کشور رسید و در پنج دوره رقابت‌های لیگ برتر حضور یافت اما پس از حدود ۵ سال بار دیگر به لیگ آزادگان بازگشت.

نفتی‌ها در ۵ دوره حضورشان در رقابت‌های لیگ برتر به ترتیب رتبه‌های چهاردهم، هشتم، سیزدهم، چهاردهم و شانزدهم را بدست آوردند.

جالب اینکه نفت در ۴ فصل از ۵ دوره حضورش در رقابت‌های لیگ برتر که با کسب رتبه‌های سیزدهمی، چهاردهمی و شانزدهمی برای این تیم همراه شد تا پایان فصل خطر سقوط را تجربه کرد و تنها فصلی که توانست رتبه تک رقمی را بدست آورد، مربوط به فصل ۹۹-۹۸ بود که موفق شد با کسب ۳۸ امتیاز در رتبه هشتم قرار بگیرد.