۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

ابراز نگرانی فجری‌ها با انتشار یک ویدئو

با اعلام لیست داوران دیدارهای هفته جاری لیگ آزادگان، هواداران فجرشهید سپاسی شیراز به طرق مختلف به تصمیم کمیته داوران واکنش نشان داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۸
ابراز نگرانی فجری‌ها با انتشار یک ویدئو
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ هنوز چند ساعت از اعلام لیست داوران دیدارهای هفته سی و سوم لیگ آزادگان نگذشته بود که هواداران تیم فجرشهید سپاسی که یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر به شمار می روند، با انتشار ویدئو اشتباه داوری مربوط به دیدار استقلال خوزستان و ون پارس اصفهان در فضای مجازی و همچنین ارسال آن برای بخش ارتباط مردمی وب سایت دی‌اسپورت نگرانی خود را بابت معرفی تیم داوری تیم محبوب‌شان ابراز داشتند.

آنطور که در ویدئوهای ارسالی مشخص است، گویا سید رضا مهدوی داور دیدار این هفته فجر برابر پارس جنوبی جم در اواخر مسابقه مد نظر فوتبالدوستان شیرازی در حالی که بازی با نتیجه ۳-۲ به سود ون پارس رو به پایان بود، به سود استقلال خوزستان رقیب اصلی فجری‌ها در مسیر صعود به لیگ برتر به عنوان تیم دوم لیگ یک؛ اعلام پنالتی می‌کند و آن مسابقه با گل شدن ضربه پنالتی اهوازی‌ها، با تساوی ۳-۳ به اتمام می رسد و کارشناسان داوری با بررسی صحنه فوق، جدا از اینکه تصمیم قاضی میدان را اشتباه دانسته و اعلام می کنند که بازیکن مهاجم باید به دلیل شبیه سازی با کارت زرد جریمه می شد.

آنطور که از شواهد مشخص است، هواداران تیم فوتبال فجر با علم به سهوی بودن اشتباه داور در مسابقه مورد نظر، از کمیته داوران انتظار داشتند تا در این هفته‌های پایانی از سایر داوران باتجربه لیگ برتری در دیدارهای تیم‌های مدعی صعود استفاده کند که این موضوع با توجه به برگزاری بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر در روز پنجشنبه، با جابجایی یکی - دو روزه دیدارهای یکی از لیگ‌ها به سادگی قابل حل بود تا تمام شبهات احتمالی به حداقل برسد.

تمام اینها در حالی است که نمی توان به سادگی زحمات سازمان لیگ، دپارتمان داوری و ... در برگزاری منظم مسابقات فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در تمام لیگ ها را نادیده گرفت و قطعا تصمیماتی مانند زمان برگزاری مسابقات از هفته و حتی ماه ها قبل گرفته می شود.