۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

مازندران در انتظار یک تصمیم بزرگ

تیم نساجی مازندران در لیگ امسال خوش شانس بود که با ۱۶ بازی بدون کسب پیروزی به لیگ پایین تر سقوط نکرد‌.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۰
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ تیم فوتبال نساجی مازندران چندسالی است که در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد و هر ساله تغییرات زیادی را در راس کادرفنی تیم خود داشته است و مربیان زیادی هر ساله هدایت تیم پرهوادار نساجی مازندران را برعهده گرفتند.

نساجی چند سال اخیر در لیگ برتر تا به ثبات در بحث فنی می رسید بنابر مشکلات نامعلومی پای اختلافات شخصی به این تیم باز می‌شد تا منتج به تغییر کادرفنی این تیم شود.

نساجی در پنج سال حضورش در لیگ برتر به ترتیب جواد نکونام،مجید جلالی،رضا مهاجری،محمود فکری،وحید فاضلی،ساکت الهامی،اسماعیل اسماعیلی،حمید مطهری و کارلوس هرناندز اسپانیایی را روی نیمکت خود به عنوان سرمربی داشت که تغییرات کادرفنی این تیم در سال های اخیر به نوع خود جالب است.

نساجی در پنج سال حضورش در لیگ برتر ده بار تغییر در کادرفنی تیم خود داشت که میانگین هر فصل دو سرمربی کارنامه تغییرات در کارفنی تیم نساجی خواهد بود اما موفق ترین سرمربیان چند سال اخیر نساجی جواد نکونام،محمود فکری و ساکت الهامی بودند.

جواد نکونام که مسبب اصلی صعود تیم نساجی مازندران بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر بود و اسم او همیشه در قلب هواداران تیم نساجی جای دارد با عملکرد خوبی که با نساجی کسب کرده بود وارد عرصه مربیگری شد و با کارنامه بسیار خوبی از این تیم مازندرانی جدا شد‌.

محمود فکری هم همان بازیکن سابق نساجی است که در لیگ یک و در دوران سختی که تیم نساجی شدیدا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد بعد از گذشت یک نیم فصل به عنوان سرمربی تیم را در رده دوم جدول و به عنوان یک تیم مدعی به مدیران این باشگاه تحویل داد و پس از چند سال و بعد از نتایج ضعیف رضا مهاجری در تیم نساجی،هدایت این تیم را قبول کرد و از ده مسابقه ۱۸ امتیاز گرفت که با میانگین هر بازی حدودا دو امتیاز که میانگین تیمی است که در لیگ ایران به مقام قهرمانی می رسد عملکرد فوق العاده ای را کسب کرد که زمینه ساز حضور او در تیم استقلال تهران شد‌.

ساکت الهامی هم که همیشه با تصمیماتش باعث تعجب همگان می‌شود بعد از مجید جلالی هدایت تیم نساجی را برعهده گرفت تا با نتایجی که کسب کرد نساجی را در لیگ برتر ماندگار کند و در سال دوم حضورش در نساجی این تیم را به مقام قهرمانی جام حذفی کشور برساند ولی با مشکلاتی که در طول فصل با مدیران باشگاه داشت و حرف هایی کا بر علیه مالک باشگاه نساجی در رختکن تیم بعد از جام حذفی زد زمینه ساز اخراجش از تیم نساجی را فراهم کرد که با وجود عملکرد فنی فوق العاده ای که در این تیم داشت مشکلات اخلاقی او سبب قطع همکاری وی با نساجی شود.

اما در سال های اخیر نساجی چند بار حتی تا آستانه سقوط هم پیش رفت اما هر دفعه با تغییر به موقع کادرفنی یا مثل امسال با چاشنی شانس به لیگ پایین تر سقوط نکرد.

تیم فوتبال نساجی مازندران امسال در ۱۶ دیدار پایانی خود موفق به کسب هیچ پیروزی نشد اما به دلیل امتیازات کسب شده در نیم فصل اول و عدم نتیجه گیری تیم های پایین جدولی خوش شانس بود که به لیگ یک سقوط نکرد.

رضا حدادیان مالک این باشگاه خصوصی در حالی که هر سال بهترین امکانات از جمله کمپ تمرینی،تغذیه،خوابگاه،سفرهای پروازی،اردوهای خارجی باکیفیت و تمام شرایط ایده عال یک تیم لیگ برتری را برای نساجی فراهم می کند اما هر ساله با وجود هزینه های هنگفت تیم داری در بخش خصوصی بازهم این تیم نتایج خوبی کسب نمی کند که شاید همین امر سبب دلسردی مالک خصوصی تیم نساجی شود.

اما از اطراف باشگاه نساجی مازندران شنیده می‌شود که رضا حدادیان مالکی که در سال های اخیر نشان داد با کسی در تیم نساجی تعارف ندارد و اگر نزدیک ترین افراد به او هم کارایی لازم را در تیم نساجی نداشته باشند قاطعانه آن ها را کنار خواهد گذاشت حالا شخصا برای فصل آینده برنامه های مدیریتی جدیدی را برای تنها نماینده استان مازندران در لیگ برتر کشور که امسال نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا نیز خواهد بود اتخاذ کرده است و به زودی تصمیمات جدیدی را خواهد گرفت.