۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
جام شرافت در دستان سه مربی و شاگردان؛

رضایی، فریسات و شهبا؛ در مسیر جلالی!؟

رقابت‌های لیگ یک به ایستگاه پایانی رسید و این رقابت‌ها روز سه‌شنبه با برگزاری مسابقات هفته سی و چهارم و پایانی به پایان خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۳
به گزارش وب سایت‌ دی‌اسپورت؛ فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ لیگ دسته اول کشور روز سه شنبه هفته جاری با برگزاری مسابقات هفته سی و چهارم و پایانی به پایان خواهد رسید که در این هفته از رقابت‌ها سرنوشت دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر از بین تیم‌های استقلال خوزستان، فجرسپاسی و سایپا تهران مشخص خواهد شد.

هر چند استقلالی‌های خوزستان با توجه به اختلاف یک امتیازی نسبت به تیم‌ فجرسپاسی و دو امتیازی با تیم سایپا تهران در رتبه دوم جدول قرار دارند و از شانس بیشتری برای صعود برخوردار هستند اما با این وجود بازی استقلال خوزستان - آرمان‌گهر؛ فجرسپاسی - مس شهربابک و سایپا تهران و استقلال ملاثانی سه دیدار مهم این هفته هستند که نتایج آنها روی تعیین دومین سهمیه صعود لیگ یک تاثیر مستقیم خواهد داشت. در کل مهم‌ترین مسابقه‌ای که نتیجه آن می‌تواند تیم صعود کننده را تعیین یا تغییر دهد دیدار دو تیم استقلال خوزستان و آرمان‌گهر سیرجان خواهد بود.

شرایط فعلی جدول لیگ یک خاطره هشتمین دوره لیگ برتر فوتبال (فصل ۸۸-۸۷) را در ذهن فوتبالدوستان تداعی می‌کند در جایی که ذوب‌آهن با اختلاف سه امتیازی نسبت به تیم استقلال در صدر جدول قرار داشت و از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار بود اما تیم فولاد خوزستان که جایگاه هفتمی خود را تثبیت کرده بود و شانسی برای قهرمانی نداشت و خطر سقوط هم این تیم را تهدید نمی‌کرد در هفته پایانی با وجود ادعای دریافت پیشنهاد تبانی که بعد از ۱۱ سال مجید جلالی از آن پرده برداشت با هدایت این مربی قدرتمدانه و با شرافت مثال زدنی در راستای ارائه و صیانت از فوتبال پاک، رعایت روح جوانمردی و پهلوان منشی و حفظ آبرو، شان و شرف خود برابر ذوب‌آهن صدرنشین حاضر شدند و توانستند این تیم را با نتیجه ۱-۴ شکست دهند، موضوع مهمی که حتی تشویق و تحسین خداداد افشاریان داور وقت مسابقه دو تیم و رئیس فعلی کمیته داوران فدراسیون فوتبال را پس از نواختن سوت پایان مسابقه در پی داشت. در سوی مقابل استقلال در مشهد با برتری برابر پیام خراسان و به دلیل تفاضل گل بهتر با هدایت امیر قلعه نوعی ژنرال استقلالی‌ها جام قهرمانی را بدست آورد.


اکنون چنین شرایطی در لیگ یک فصل جاری به وجود آمده و سرنوشت صعود به دست مربیانی چون وحید رضایی، عزیز فریسات و مخصوصا قاسم شهبا و شاگردان‌شان افتاده است؛ مربی‌ای که در سیرجان به واسطه زندگی و کار سالمش و همچنین کسب نتایج درخشان و صعودی که با گل‌گهر داشته به امپراطور فوتبال سیرجان شهرت دارد و از این رو شاید فجری‌ها و سایپایی‌ها این انتظار را از او دارند تا تیمش را با قدرت مهیای حضور در هفته پایانی کند.

با این حال باید منتظر ماند و دید که در هفته پایانی از مثلث مربیانی چون وحید رضایی، عزیز فریسات و قاسم شهبا کدام یک مسیر مجید جلالی و شاگردانش را که صیانت از فوتبال پاک و مهم‌تر از هر چیز حفظ آبرو و اعتبار فوتبالی در هفته پایانی فصل ۸۸-۸۷ لیگ برتر بود طی کرده و به مانند فولادی‌ها خود را در ذهن علاقمندان فوتبال ماندگار خواهند کرد.