۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
تیم‌های مدعی در انتظار شرافت داوری؛

نامه وارده؛ سرنوشت صعود و اشتباهات داوری

با رسیدن به هفته پایانی لیگ آزادگان و اعتراض کاندیدهای صعود مبنی بر سود و زیان حریفانشان از داوری، با نظر کارشناسان، تصمیمات داوری را مورد ارزیابی قرار دادیم.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۱
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ از ابتدای فصل با نواخته شدن سوت پایان مسابقات، کمتر کنفرانس خبری مربیان تیم‌های مختلف را می توان یافت که نسبت به تصمیات تیم داوری اعتراض نکرده باشند و این موضوع در نیم فصل دوم شکل فراگیرتری به خود گرفته تا جایی که مدعیان صعود و کاندیدهای سقوط از دست دادن امتیاز را بدون در نظر گرفتن قدرت فنی و عملکرد تیم‌شان به سوت‌های داوران نسبت داده‌اند.

بر همین اساس سود و زیان سه تیم اصلی مدعی صعود به لیگ برتر بر مبنای نظرات کارشناس داوری سایت دی‌اسپورت و برنامه فوتبال یک پس از شمس آذر قزوین را مورد ارزیابی قرار دادیم که در زیر می‌خوانید.

* استقلال خوزستان: 
خوزستانی‌ها در نیم فصل دوم مقابل پانزده تیم به میدان رفته‌اند که ماحصل آن 30 امتیاز بوده است ولی از این بین دیدار‌های این تیم برابر استقلال ملاثانی، خیبر خرم‌آباد، شمس آذر قزوین؛ با اشتباهات داوری به پایان رسیده است، به طوری که از بین، دیدار با استقلال ملاثانی و شمس آذر قزوین تصمیمات داوری به سودشان و در بازی مقابل خیبر خرم‌آباد تصمیم داور به ضررشان بوده است. بر این اساس 4 امتیاز سود برده و 2 امتیاز ضرر کرده‌اند.

*فجرسپاسی:
فجری‌ها در نیم فصل دوم مقابل پانزده تیم به میدان رفته‌اند که ماحصل آن 27 امتیاز بوده است ولی از این بین دیدار‌ این تیم برابر خیبر خرم‌آباد و شهرداری همدان با اشتباهات داوری به پایان رسیده است، بر این اساس فجر با این تصمیم اشتباه داوری تنها 2 امتیاز سود برده و یک امتیاز ضرر دیده است.

*سایپا:
خودروسازان در نیم فصل دوم مقابل پانزده تیم به میدان رفته‌اند که ماحصل آن 23 امتیاز بوده است ولی از این بین دیدار‌های این تیم برابر مس شهربابک، چوکای تالش و شهرداری همدان با اشتباهات داوری به پایان رسیده است، به طوری که از بین، هر سه دیدار تصمیمات داوری به سودشان بوده است. بر این اساس 5 امتیاز سود برده و هیچ ضرری ندیده‌اند

بر این اساس جایگاه تیم‌ها در جدول فعلی و پس از اعمال سود و زیان داوری به شکل زیر خواهد بود

*جدول فعلی
1. شمس آذر قزوین (70 امتیاز)
2. استقلال خوزستان (54 امتیاز)
3. فجرسپاسی (53 امتیاز)
4. سایپا (52 امتیاز)

*جدول اصلاحی
1. شمس آذر قزوین (77 امتیاز)
2. استقلال خوزستان (52 امتیاز)
3. فجرسپاسی (52 امتیاز)
4. سایپا (47 امتیاز)
ترند های روز