۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
/چوکا و شهرداری همدان سقوط کردند؛

شمس آذر و استقلال خوزستان تیم‌های تازه لیگ برتری

فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رقابت‌های لیگ یک امروز با برگزاری مسابقات هفته سی و چهارم و پایانی این رقابت‌ها به پایان رسید.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۵
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ پیش از پایان فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رقابت‌های لیگ یک؛ تیم شمس آذر قزوین موفق شد به ترتیب در دیدارهای ون‌پارس اصفهان (هفته بیست و نهم) و چادرملوی اردکان (هفته سی ام) صعود به لیگ برتر و قهرمانی خود در لیگ آزادگان را مسجل کند؛ این تیم توانست با کسب ۷۰ امتیاز، ثبت رکوردهای فوق العاده و با شرایط متفاوت رکورد بیشترین امتیازگیری در لیگ آزادگان را جابه جا کند. لیگ فصل جاری به دلیل حذف شهرخودرو از جدول مسابقات ۱۷ تیمی و طی ۳۲ هفته برگزار شد که حالا با این توضیح قهرمان لیگ یک روکودار امتیازگیری در لیگی است که در ۳۲ هفته برگزار شده است.

استقلال خوزستان نیز که پس از شمس آذر از شانس بیشتری برای صعود به لیگ برتر به عنوان دومین سهمیه صعود لیگ یک برخوردار بود در یکی از دیدارهای مهم هفته سی و چهارم و پایانی که امروز با برگزاری هر ۸ مسابقه این هفته پیگیری شد؛ توانست در ورزشگاه غدیر اهواز و با حضور تماشاگران خود تیم رده سیزدهمی آرمان‌گهر را با نتیجه قاطع پنج بر صفر در هم بکوبد و مجموعا با ۵۷ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی لیگ برتر شود.

در پایین جدول نیز تکلیف سومین تیم سقوط کننده به لیگ دو مشخص شد؛ تیم شهرداری همدان با توقف برابر خیبر خرم‌آباد نتوانست از فرصت نهایی خود برای بقا در لیگ یک استفاده کند و به صورت رسمی به لیگ دو سقوط کرد؛ همدانی‌ها به همراه چوکای تالش که هفته گذشته سقوطش به دسته پایین تر قطعی شده بود فصل آینده در لیگ دو حضور خواهند داشت.

چوکای تالش و شهرداری همدان در شرایطی به لیگ دو سقوط کردند که سه فصل پیش با قرارگیری در صدر جدول گروه نخست و دوم این رقابت‌ها به لیگ آزادگان راه یافته بودند.

پیش از سقوط چوکای تالش و شهرداری همدان؛ تیم شهرخودرو به دلیل عدم حضور در دو مسابقه متوالی و حذف از جدول مسابقات به عنوان نخستین تیم به دسته پایین تر سقوط کرده بود.
ترند های روز