۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
مس سونگون 1 (3) - نفت و گاز 1 (4)؛

قهرمانی دراماتیک نفت و گاز در لیگ دو

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با برتری در ضربات پنالتی قهرمان رقابت های لیگ دو در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شد.
نویسنده : احسان قربانی
کد خبر: ۱۲۱۵۶۷
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ ورزشگاه دستگردی تهران از ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز میزبان فینال لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور بین دو تیم مس سونگون ورزقان و نفت و گاز گچساران بود که این بازی دراماتیک و جذاب در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا قهرمان لیگ در ضربات پنالتی تعیین شود.

مسابقه امروز در اصل به میزبانی تیم مس سونگون برگزار شد و میزبان با وجود اینکه نفت و گاز یک موقیت ایده آل گلزنی را در همان دقایق ابتدایی از دست داد؛ توسط علی فتحی در دقیقه ۳۲ بهترین گلزن خود به گل نخست دست یافت تا دقایقی هم شده نام مس سونگون بر روی جام قهرمانی لیگ دو هک شود؛ پس از گل مسی‌ها فشار نفت و گاز برای گلزنی و به تساوی کشاندن مسابقه تداوم یافت و در این میان نیز یک الی دو موقعیت نیز بدست آورد که با بی دقت مهاجمان و فشردگی خط دفاعی حریف از دست رفت تا اینکه این حملات در دقیقه ۱+۴۵ به ثمر نشست و داور به سود این تیم یک خطای پنالتی اعلام کرد، در شرایطی که نفت و گاز این فرصت را داشت تا در نیمه نخست بازی را به تساوی بکشاند اما خیرالله ویسی‌آرا کاپیتان گچسارانی‌ها که پشت این ضربه پنالتی ایستاد نتوانست آن را تبدیل به گل کند و توپ با برخورد به تیرک عمودی دروازه و در ریباند با ضربه سعید کریمی راهی اوت شد تا نیمه نخست با برتری مسی‌ها خاتمه یابد.

نفت و گاز که به هیچ عنوان نمی‌خواست نتیجه این مسابقه را واگذار کند و دستش از جام قهرمانی کوتاه شود اواسط نیمه دوم دست به چندین تعویض زد و چند مهره هجومی را برای تغییر آرایش و تشدید حملات بر روی دروازه مس وارد زمین کرد، در شرایطی که نفت و گاز با آغاز نیمه دوم سر تا پا حمله برای به ثمر رساندن گل تساوی بود اما ضد حمله مس در دقایق ابتدایی این نیمه مدافع تیم آبی پوش را مجبور به انجام خطای پنالتی بر روی حسین قره داغی در محوطه جریمه کرد تا مس این فرصت را داشته باشد تا شانس برد و قهرمانی خود را افزایش دهد.

مقداد مالکی دروازه‌بان نفت و گاز گچساران که در مرحله گروهی آمار و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود، توانست پنالتی علی پورمحمد را مهار کند و مانع ایجاد اختلاف بیش از یک گل در این مسابقه شود. در ادامه نیز گچسارانی‌ها نسبت به یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه مس اعتراض شدیدی داشتند و معتقد بودند داور در این صحنه بایستی به سود آنها اعلام خطای پنالتی می‌کرد اما داود برخلاف نظر نفت و گازی‌ها اعتقادی به خطا نداشت.

در شرایطی که مسابقه دو تیم در لحظات پایانی ۳ دقیقه وقت‌ اضافه نیمه دوم با تک گل علی فتحی به سود مس در جریان بود و نارنجی‌پوشان و حاضرین ورزشگاه منتظر سوت پایان بازی و برپایی جشن قهرمانی ورزقانی‌ها بودند اما در لحظات پایانی ضربه چیپ سعید کریمی مهاجم سابق پرسپولیس که در فصل جاری پیراهن تیم شهر خود را بر تن کرده بود بازی را به تساوی کشاند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

طبق توافق دو تیم این بازی در صورت تساوی در ۹۰ دقیقه قانونی به وقت‌های اضافه کشیده نشد تا ضربات پنالتی تعیین کننده فهرمان لیگ دو شود؛ در نهایت شاگردان داریوش یزدی با درخشش امیرمقداد مالکی با نتیجه ۵ بر ۴ در ضیافت ضربات پنالتی پیروز شدند و مقام قهرمانی لیگ دو را از آن خود کردند؛ در مراسم اهدای جشن قهرمانی نیز کاپ تیم قهرمان توسط خیرالله ویسی آرا کاپیتان خوزستانی نفت و گاز بالای سر برده شد.

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی، هادی شکوری مدافع سابق استقلال، محمدرضا کشوری فرد رئیس سازمان لیگ، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات، امیرحسین فراهانی مسئول لیگ دو، حجت الله بهمئی مسئول فرهنگی سازمان لیگ، ابراهیم اشکش سرمربی خیبر خرم‌ آباد، رسول خطیبی مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان، پیمان پورصادقی مهاجم فصل پیش پارس جنوبی - مس شهربابک و شهاب عباسی بازیگر و فیلم نامه نویس نیز چهره‌های شناخته شده به عنوان میهمان با حضور در ورزشگاه این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند.

علاوه بر میهمان ویژه حدود ۵۰۰ تماشاگر گچسارانی و ورزقانی نیز در ورزشگاه حضور داشتند و ضمن تماشای مسابقه تیم‌های محبوب خود را مورد تشویق و حمایت قرار دادند.

با تصمیم کمیته داوران قضاوت مسابقه فینال لیگ دو به داور و کمک داورانی سپرده شده بود که در طول مرحله گروهی عملکرد و قضاوت‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشته و نمرات قبولی را از ناظران دریافت کرده بودند.

بر این اساس؛ آقایان محمد میرزایی، حسن بحرکاظمی، علیرضا طاهری و امیربهرام بحرینی قضاوت مسابقه فینال لیگ دو را برعهده داشتند و محمدرضا اکبریان نیز به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور داشت.

خبرنگار: احسان قربانی