۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
پرداخت پاداش و مبالغ تشویقی خارج از قرارداد ممنوع!

کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال در لیگ یک

دستورالعمل جدید نقل و انتقالاتی به کلیه باشگاه‌های لیگ دسته اول ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۵
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ پس از برگزاری جلسه نهایی کارگروه ساماندهی نقل و انتقالات با حضور اعضای این کارگروه، مشاورین حقوقی، اقتصادی، کارشناسان و ناظرین نهادهای ذی‌ربط در محل سازمان لیگ دستور العمل جدید نقل و انتقالاتی به کلیه باشگاه‌های حاضر در لیگ دسته اول جهت اجرا ابلاغ شد.

بر اساس دستورالعمل جدید نقل و انتقالاتی لیست بازیکنان در لیگ یک ۳۷ نفر بوده و از این رو سهمیه بزرگسالان از ۲۰ به ۱۹ بازیکن کاهش می‌‌یابد؛ در این آئین نامه از ۹ سهمیه زیر ۲۳ سال سه سهمیه کم و این تعداد به ۳ سهمیه قبلی زیر ۲۱ سال اضافه می‌شود تا عملا سهمیه زیر ۲۱ سال به تعداد ۶ بازیکن برای هر تیم افزایش یابد.

همچنین سهمیه زیر ۲۵ سال به کلی حذف و یک سهمیه ۶ نفره تحت عنوان (سایر بازیکنان) برای بازیکنان سرباز، قرضی تیم (ب) و آکادمی (ثبت شده در رده پایه همان باشگاه) اختصاص یافت که فاقد محدودیت سنی است.

*از بندهای مهم این دستوالعمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ممنوعیت انعقاد قرارداد ارزی با بازیکنان داخلی
۲. ممنوعیت برعهده گیری پرداخت مالیات، کسورات بازیکنان و اعضای کادرفنی توسط باشگاه‌ها
۳. درج غرامت فسخ قرارداد برای یک یا دو طرف قرارداد با ارقام نابرابر و غیر همسان فاقد اعتبار و مردود است
۴. پرداخت هرگونه وجوه خارج از قرارداد تحت عناوینی مانند پاداش برد یا صعود یا هرگونه مبالغ تشویقی یا ارائه خدمات رفاهی دیگر با هر نام عنوان که در قرارداد درج نشده باشد ممنوع بوده و در صورت پرداخت قابل محاسبه به عنوان وجوه قراردادی است.
۵. یک قرارداد نمی تواند تحت تأثیر اشخاص ثالث قرار بگیرد قید مواردی از قبیل منوط کردن ادامه قرارداد به تداوم حضور یک سرمربی یا مدیریت یک شخص در باشگاه فاقد اعتبار است.
۶‌. میزان مزایا و آپشن های مندرج در قرارداد نمی‌تواند بیش از ۲۰ درصد مبلغ پایه قرارداد یک فصل در نظر گرفته شود.
۷. درج این شرط با مضمون "این فسخ برای حضور در یک تیم خاص است" در فسخ توافقی (اقاله) فاقد اعتبار قانونی است و بازیکن پس از اقاله قرارداد به هر تیمی که بخواهد، می تواند منتقل شود.
۸. کلیه سرمربیان شاغل در صورت فسخ قرارداد خود با باشگاه مجاز به فعالیت در آن رد از مسابقات با هر عنوانی تا پایان فصل نخواهند بود.
۹. به طور استثنا هر باشگاه می تواند در طول فصل فقط برای یک بار در صورت مصدومیت دروازه‌بان (به تایید ایفمارک) وی را از لیست خود خارج کرده و یک دروازه بان آزاد را جایگزین نماید.
۱۰. باشگاه ها در صورت اعزام بازیکنان خود به خدمت سربازی مجاز به فسخ قرارداد یا تمدید قرارداد به مدت دو فصل دیگر و انتقال قرضی (موقت) آن بازیکن به باشگاه‌های مجاز خواهند بود.
۱۱. در صورت انعقاد قرارداد یک ساله بین باشگاه و بازیکن؛ باشگاه‌ها این حق را دارند تا در صورت تمایل، قرارداد بازیکنان را به صورت یک طرف برای فصل بعد نیز تمدید نمایند مشروط بر این که تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال بعد تمایل کتبی خود را به بازیکنان و سازمان لیگ اعلام کرده و ۲۵ درصد میز به قرارداد فصل بعد به اضافه نمایند.
کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال در لیگ یک

کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال در لیگ یک
کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال در لیگ یک


کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال در لیگ یک









ترند های روز