۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

شایعه عجیب و واکنش سازمان لیگ؛ سهمیه فیفا حذف شدنی نیست

سازمان لیگ اعلام کرد سهمیه فیفا جزو دستورالعمل نقل و انتقالاتی فیفا است و به هیچ عنوان قابل تغییر و یا حذف نمی‌باشد.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۶
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ پس از اعلام دستورالعمل نقل و انتقالاتی و تعداد سهمیه بازیکنان مربوط به لیگ‌های برتر و دسته اول که در آن تعداد سهمیه‌های بزرگسال و زیر ۲۳ سال کاهش یافت و سهمیه زیر ۲۵ سال به کلی حذف گردید؛ شایعه عجیب و باورنکردنی در مورد حذف سهمیه آزاد در فضای مجازی منتشر شد که تعجب بازیکنان و اهالی فوتبال را به خود جلب و آنها را در این خصوص دچار شک و تردید کرد!
.
حقوق‌دانان ورزشی و اهالی فوتبالی که اشراف کامل بر مسائل حقوقی در ورزش دارند به خوبی می‌دانند که دستورالعمل‌های نهاد بالادستی و مرجع اصلی به مانند فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) لازم الاجرا بوده و امکان تغییر و یا حذف آن توسط هیچ فدراسیونی مگر خود آن نهاد بالادستی وجود ندارد.

مسئولان سازمان لیگ نیز نسبت به پخش این شایعه عجیب واکنش نشان داده و حذف سهمیه‌ای که طبق دستورالعمل نقل و انتقالاتی فیفا به فدراسیون کشورها جهت اجرا در لیگ‌های مختلف تکلیف شده است غیر ممکن دانستند.

بر این اساس سهمیه فیفا به قوت خود باقی است و هر تیمی که در طول فصل در لیست بازیکنان خود جای خالی برای سه بازیکن داشته باشد می‌تواند حداکثر سه سهمیه آزاد (فیفا) جذب نماید.