۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
گناهم این است عِرق استان و تیمم را داشته‌ام؛

ماجرای دستگیری مربی لیگ یکی در کلاس مربیگری!

یکی از مربیان کشور با حکم جلب یک طلبکار از باشگاه لیگ یکی بازداشت شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۳
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ یک دوره کلاس مربیگری B آسیا از روز شنبه ۲۰ خرداد به میزبانی هیئت فوتبال اهواز با حضور اساتید برجسته کشور و استان خوزستان چون فریدون حردانی و حسین روانشاد و شرکت مربیان خوزستانی چون علی جاسمی، هادی فرجی فرد، رضا حافظی و‌.. آغاز شده و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

چهارمین روز برگزاری این دوره که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد با یک اتفاق شوکه کننده و تلخ برای همه شرکت کنندگان در این دوره علی الخصوص یکی از مربیان حاضر آغاز شد؛ هادی فرجی فرد یکی از مربیان حاضر در این دوره که فصل گذشته لیگ یک به عنوان دستیار نخست عزیز فریسات در تیم استقلال ملاثانی فعالیت داشت پس از حضور در محل برگزاری کلاس مربیگری؛ به دلیل شکایت و حکم جلب یکی از طلبکاران باشگاه استقلال ملاثانی توسط نیروی انتظامی بازداشت و به کلانتری محل انتقال داده شد. موضوعی که تعجب همه حاضرین را برانگیخت و همه شرکت کنندگان را به یک شوک بزرگ فرو برد.

پس از این اتفاق؛ در عین ناباوری و به سرعت عجیبی خبر مربوط به دستگیری این مربی خوزستانی از محل برگزاری کلاس مربیگری به بیرون درز پیدا کرد! و نکته عجیب اینکه برخی صفحه‌های اینستاگرامی بدون اطلاع از اصل ماجرا با وایرال خبری شروع به انتشار خبر مربوطه کردند.

در این راستا خبرنگار دی‌اسپورت برای کسب اطلاعات بیشتر با هادی فرجی فرد ارتباط برقرار کرد تا صحت و سقم و اصل ماجرا را از خود وی جویا شود؛ فرجی فرد که همچنان در بازداشت به سر می‌برد اما امکان و اجازه مکالمه را داشت اینطور توضیحات خود را شروع کرد: "در نیم فصل دوم لیگ یک به همراه عزیز فریسات به عنوان کادرفنی به تیم اضافه شدیم؛ با توجه به مشکلاتی که در تیم بوجود آمد ۱۳ بازیکن از تیم جدا شدند، زمانی که رفتیم قرارداد بازیکنان را ثبت کنیم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته بود؛ که تعدادی از بازیکنان طلبکار آمدند و رضایت دادند اما سرپرست و مدیر اجرایی سابق تیم به همراه یک الی دو نفر دیگر رضایت ندادند، کمیته تعیین وضعیت هم برای اینکه مشکل باشگاه حل شود به ما گفت چکی بدهید تا بتوانیم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را باز کنیم."

فرجی فرد ادامه داد: "من هم به جای باشگاه چک دادم، تنها دلیلی هم که سبب شد این کار را بکنم این است که به استان و تیمم عِرق داشتم و دارم، ما اگر نمی توانستیم ۷ بازیکن به تیم اضافه کنیم صد در صد تیم ما یکی از گزینه‌های سقوط به دسته پایین تر می شد و اگر تیم سقوط می کرد برای کل استان خوزستان بد می‌شد به همین خاطر آمدم از استانم و از تیم شهرم حمایت کردم، و افراد کنار تیم هم که در این اوضاع اقتصادی و عدم حمایت مسئولان و ارگان‌هایی که بایستی حمایت می‌کردند در طول فصل هزینه‌های تیم را می‌دادند اما این هزینه‌ها کفاف تیمداری را نمی‌داد. البته الان هم پیگیر این قضیه هستند که مشکل را حل کنند."

مربی استقلال ملاثانی افزود: "دو الی سه ارگان هستند که کنار تیم حضور دارند و تیم را حمایت می کنند اما سرپرست و مدیر اجرایی سابق باشگاه خیلی عجله داشت و رفت چک من را برگشت زد و با حکم جلب سر کلاس مربیگری آمد و این کار را کرد! البته او خودش می داند من هیچ کاره هستم.

وی بیان داشت: "امیدوارم این اتفاق تلنگری برای مسئولان باشد و بفهمند که در چه شرایط کاری می کنیم و چقدر سختی می‌کشیم؛ خیلی‌ها از کنار این فوتبال هزینه هنگفتی دارند اما برای افرادی مثل من که فردی متاهل هستم و صاحب دو فرزندم چنین اتفاقی پیش می‌آید. از مسئولان باشگاه و محلی و استانی انتظار دارم این مسئله را حل کنند."

فرجی فرد در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا همچنان در بازداشت به سر می برد یا آزاد شده است؛ گفت: الان که با شما صحبت می‌کنم تحت نظر هستم و موقعی که من را بازداشت کردند و آوردند ظهر بود به همین خاطر الان منتظر هستم تا قاضی کشیک بیاید.

مربی استقلال ملاثانی با کنایه به سایر تیم‌های خوزستانی که در فوتبال هزینه زیادی می‌کنند گفت: چون پشت تیم استانم در آمده‌ام واقعا حق من این است که چنین اتفاقی برایم بیفتد؛ این پول در برابر هزینه‌های هنگفت و میلیاردی که سایر تیم‌های خوزستانی می‌کنند عددی نیست؛ امیدوارم مسئولان از خواب بیدار شوند و بیایند کمک کنند استقلال ملاثانی هم متعلق به استان خوزستان است. استقلال ملاثانی همواره حامل یک رسالت بوده و شادی و نشاط را برای مردم ملاثانی و استان خوزستان به ارمغان آورده است. اگر مسئولان نتوانند یا نخواهند این مشکل و مشکلات تیم را برطرف کنند جای تاسف خواهد داشت. امیدوارم مظلومیت من برای همه ثابت شود.

او در پاسخ به این پرسش که کل طلب سرپرست سابق تیم چقدر است و آیا خود باشگاه این مبلغ را پرداخت خواهد کرد یا خیر؛ گفت: حدود ۱۸۴ میلیون تومان است؛ باشگاه می‌گوید این بدهی را پرداخت خواهد کرد و از یک الی دو‌ شرکت صنعتی که قبلا هم به تیم کمک کرده‌اند پیگیر است تا این مبلغ را تامین کند؛ مراحل اداری دارد و طول می کشد اما مطمئنا باشگاه کما فی السابق که با همه تسویه کرده است با ایشان نیز تسویه خواهد کرد، منتهی نمی دانم انگیزه این آقا برای این کار چه بود، بازی کردن با شخصیت و آبروی انسانی خوب و جالب نیست من بنده خدا هستم و اطمینان دارم خدا جواب مسببان این اتفاق را می دهد.

وی افزود: قصد داریم حدود ۱/۳ که ۴۰ درصد طلبش می شود را پرداخت کنیم و برای پرداخت مابقی هم فرصت بگیریم اما متاسفانه موبایلش را خاموش کرده است. الان هم عصر است و تمام بانک‌ها بسته هستند اگر باشگاه بخواهد مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون جابه جا کند عملا نمی تواند این کار را بکند.