۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
سه تیم پیشتاز رقابت نقل و انتقالاتی؛ فعلا بمبی در کار نیست!

آغاز رسمی زمان نقل و انتقالات لیگ یک

نقل و انتقالات تابستانی و فصل جدید لیگ یک از امروز به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۳
آغاز رسمی زمان نقل و انتقالات لیگ یک
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ نقل و انتقالات تابستانی و فصل جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۲) لیگ یک طبق اعلام زمان بندی کمیته نقل و انتقالات و مسابقات از امروز (پنجشنبه یکم تیرماه) نخستین روز فصل تابستان سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی آغاز شد.

بر اساس اعلام سازمان لیگ؛ پنجره نقل و انتقالاتی تا ۹ روز مانده به پایان فصل تابستان برای تیم‌های لیگ یکی باز خواهد بود و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها می توانند به فعالیت نقل و انتقالاتی خود تا روز ۲۲ شهریورماه ادامه دهند.

پیش از آغاز زمان رسمی نقل و انتقالات سه تیم سایپا، چادرملو و خیبر خرم‌آباد فعالیت خود در زمینه جذب بازیکن جدید و تمدید قرارداد با بازیکنان فصل گذشته خود را آغاز کرده و از حیث رقابت نقل و انتقالاتی با سایر تیم‌های حاضر در لیگ پیشتاز هستند.

سایپا به نسبت دو تیم خیبر خرم آباد و چادرملو با جذب نفرات شاخص و بازیکنانی که فصل گذشته در ترکیب تیم‌هایشان بهترین عملکرد را داشتند به نسبت دو تیم دیگر فعالیت خوبی را داشته اما تجربه نشان داده که حتی با وجود جذب بازیکنان شاخص نیز نمی‌توان به نتیجه‌گیری مطلوب تضمین داد و باید منتظر ماند و دید که کدام تیم بهترین عملکرد و کیفیت را در طول لیگ از خود به نمایش خواهد گذاشت.

نارنجی‌پوشان پایتخت از آغاز فعالیت نقل و انتقالاتی خود ضمن تمدید قرارداد با مهدی حسینی نسب؛ محمدرضا خدری (فجرسپاسی)، امین رضایی (پارس جم)، میلاد کمندانی (خیبر خرم‌آباد)، رضا علیاری (خیبر خرم‌آباد)، مجید قشقایی (دریای کاسپین بابل) و رضا احمدیان زاده (استقلال ملاثانی) بازیکنانی که در طول فصل قبل عملکرد مطلوبی را داشتند و در تیم منتخب سایت دی‌اسپورت نیز قرار گرفته بودند را به خدمت گرفت و همچنین قرارداد نیما علیپور و رضا فرجی دو بازیکن فصل گذشته خود را که آمار خوبی را از خود در ترکیب این تیم به نمایش گذاشتند تمدید کرد.

در سوی مقابل خیبر خرم‌آباد که برای چهارمین فصل متوالی برای صعود به لیگ برتر تلاش خواهد کرد؛ در اولین تحرکات نقل و انتقالاتی بیشتر به تقویت خط حمله که فصل قبل از ضعف این ناحیه به شدت رنج برد و عملکرد چندان جالبی را به ثبت نرساند؛ پرداخت. خرم‌آبادی‌ها ابتدا سعید کریمی مهاجم لر تبار سابق پرسپولیس و فصل قبل نفت و گاز را که با این تیم توانست به لیگ یک صعود کند و با به ثمر رساندن ۱۱ گل برترین گلزن نفت و گازی‌ها لقب بگیرد را به خدمت گرفت؛ در ادامه مهرداد حیدری یکی از بازیکنان شاخص و برترین گلزن تیم دریای بابل را جذب و نهایتا قرارداد حسین شهابی و حمید طاهرخانی را به مدت یک فصل دیگر تمدید کردند. البته سامان مهرابی زاده نخستین خرید خیبری‌ها بود که با جدایی اشکش او نیز از این تیم جدا شد.

چادرملویی‌ها نیز تا بدین لحظه رضا کرملاچعب یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار ون‌پارس اصفهان را به جمع خود اضافه کردند، در ادامه با محمد بختیاری مدافع سابق استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان قرارداد همکاری امضاء کردند، و قرارداد علی طاهران، سیروس صادقیان و محمدابراهیم رضازاده سه بازیکن خود را که در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل به این تیم ملحق شده بودند را تمدید کردند.

تیم‌های فجرسپاسی، مس کرمان و مس سونگون ورزقان با انتخاب سرمربیان خود تکلیف رهبری نیمکت‌هایشان در فصل جدید لیگ یک را مشخص کردند اما به صورت رسمی وارد نقل و انتقالات برای جذب بازیکن جدید و تمدید قرارداد بازیکنان فصل قبل نشده و اقدام به رونمایی از آنها نکرده‌اند.

در این میان بودجه برخی تیم‌ها برای شرکت در فصل جدید مشخص نشده و مسئولان برخی تیم‌ها نیز قصد تیمداری نداشته و بدنبال واگذاری امتیاز تیم‌هایشان هستند.