۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

مدل جدید MIS؛ مصمم و سختکوش با شخصیت قهرمانی

از تیم نفت مسجدسلیمان برای حضور در فصل رقابت‌های لیگ یک به صورت رسمی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۰
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ لیست بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان با جذب بازیکنان بومی و کارآمد که تجربه چندین ساله حضور با عملکرد مطلوب در رقابت‌های لیگ یک دارند؛ تکمیل و از چهره و مدل جدید این تیم برای حضور در فصل جدید لیگ آزادگان رونمایی شد.

پس از اینکه تکلیف سرمربیگری تیم نفت با تمدید قرارداد ابراهیم اشکش مشخص شد؛ سرمربی بومی مسجدسلیمانی‌ها با همراهی مدیران این باشگاه بلافاصله وارد بازار نقل و انتقالات شد و فعالیت خود را با سرعت قابل توجه و صد البته با هوشمندی، دقت و ظرافت کامل آغاز کرد؛ اشکش که در تیم استقلال ملاثانی با بها دادن به بازیکنان بومی مزد اعتماد خود با ثبت رکورد شکست ناپذیری در ۳۱ هفته مسابقاتی را به ثبت رساند و با همین رکورد فوق العاده توانست استقلال فرهاد مجیدی را پشت سر بگذارد؛ اکنون همان سیاست بومی‌گرایی را در زادگاهش مسجدسلیمان به کار برده و در کنار اینکه مجددا به بازیکنان بومی اعتماد کرده، تجربه و عملکرد مناسب را چاشنی سیاست خود قرار داده تا خروجی آن تیمی با تلفیقی از بازیکنان بومی تراز اول و همچنین باتجربه لیگ برتری و لیگ یکی باشد.

*از این رو در ادامه قصد داریم عملکرد نقل و انتقالاتی نفت مسجدسلیمان‌ با اشکش در این مدت کوتاه را مورد بررسی قرار دهیم.

مسجدسلیمانی‌ها در پست دروازه‌بانی امیرمقداد مالکی دروازه‌بان سابق ذوب‌آهن را که به همراه این تیم نائب قهرمانی آسیا، جام حذفی و مقام سومی لیگ برتر و همچنین دو صعود با تیم‌‌های شهرداری ماهشهر و نفت و گاز از لیگ یک به لیگ دو را تجربه کرده به خدمت گرفتند. رضا کاخساز دروازه‌بان آینده دار سابق تراکتور که در تیم امید پارس جم و بزرگسالان قشقایی چهره شد و بعدها به تیم تراکتور منتقل شد دیگر گلری است که در کنار مقداد مالکی مسئولیت نگهداری از قفس توری نفت را برعهده خواهند داشت؛ البته در کنار این دو دروازه‌بان سینا بختیاری و محمدامین کریمی جوان بومی و جویای نام دیگر گلر‌هایی هستند که می‌توانند شایستگی‌های خود را در طول فصل نشان دهند.

امین هاشمی فرد، امین کعبی، عباس عامری و علی گودرزی مدافعان با تجربه‌ و نام آشنای بومی در لیگ یک که سابقه بازی در تیم‌های مختلف ادوار گذشته لیگ آزادگان را در کارنامه دارند؛ با قرارگیری در قلب خط دفاع به همراه دروازه‌بانان نفت وظیفه محافظت از دروازه این تیم مردمی و پرهوادار را خواهند داشت.

در کنار این مدافعان؛ نفت یک رهبر بزرگ با کوله‌باری از تجربه در خط دفاعی دارد؛ رهبری که می‌تواند حضورش به همراه عباس عسکری در ترکیب نفت وزنه سنگینی برای مسجدسلیمانی‌ها باشد؛ علی حمودی مدافع سابق استقلال که در استقلال ملاثانی هم با اشکش سابقه همکاری دارد و به تازگی به جمع شیران زاگرس ملحق شده است می‌تواند با استفاده از تجاربی که طی سال‌های حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت و سایر تیم‌ها بدست آورده با انتقال آن به مدافعان دیگر تیمش دژ مستحکمی را در برابر مهاجمان حریف ایجاد کرده و آنها را با یک چالش جدی مواجه کنند.

سجاد تمیمی هافبک فصل قبل پارس جم که اخیرا در نظرسنجی سایت دی‌اسپورت به عنوان برترین هافبک دفاعی فصل قبل لیگ یک از سوی مخاطبان انتخاب شد؛ خرید اشکش در کمربند میانی تیمش است؛ او با جذب تمیمی به نوعی قصد داشته تا با حضور این هافبک تنومند و با حفظ بازیکنانی چون محمد احمدی، علی کیانی‌فر، متین پارسا و جذب هافبک‌های توانمند بومی چون رضا جباری، حسین بهرامی و علی جراح به خط میانی تیمش تراکم و استحکام بیشتری ببخشد.

نهایتا اشکش در عملی زیرکانه عباس عسکری کاپیتان و مهاجم‌ سابق نفت را به این تیم بازگرداند؛ کاپیتانی که با وجود جدایی از این تیم در مقاطعی که نفت دچار بحران شد با ابراز نگرانی نشان داد که همواره تعصب مثال زدنی نسب به زادگاه و تیم نفت دارد. عسکری با نمایش فوق العاده‌ای که پس از پیوستنش به شمس آذر داشت نشان داد که با وجود سن و سالی که دارد همچنان از آمادگی بالایی برخوردار است و می‌تواند در خط حمله هر تیمی برای رقبا دردسر ساز باشد. حالا تیم MIS علاوه بر یک رهبر در خط دفاع یک رهبر دیگر در خط حمله دارد که می‌تواند با حضور مهاجمان گلزن دیگری چون رضا رضایی، احمد الجبوری، داریوش بخت، احسان علوان زاده، حسین شاهسون، سیدسجاد موسوی و سامان مهرابی زاده که به تازگی به این تیم ملحق شدند؛ خط حمله نفت را زهردار و خطرسازتر از قبل کنند‌.

سرمربی نفت مسجدسلیمان در ادامه سیاست بومی گرایی خود علاوه بر بازیکنان مذکور نام ۵ بازیکن اصالتا مسجدسلیمانی را در لیست خود گنجانده تا از استعداد و پتانسیل‌ آنها نیز در طول فصل استفاده کند؛ محمدامین کریمی گلر ۱۶ ساله و ۱/۹۸ سانتیمتری، ابوالفضل حافظی، حسن ماهی پور، رضا علیجانی، مهرشاد کریمی پنج بازیکنی هستند که به لیست نفت اضافه شده‌اند.