۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
وضعیت نماینده اصفهان پیچیده‌تر شد؛

بیانیه گلایه آمیز ون‌پارس از مدیرکل متولی ورزش اصفهان

باشگاه ون پارس اصفهان در خصوص آخرین وضعیت انتقال امتیاز تیم بزرگسالان این باشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۸
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ در شرایطی که احمد تحسیری مالک باشگاه ون‌پارس در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت از انتقال قطعی امتیاز این باشگاه به باشگاه آریو اسلامشهر خبر داده بود؛ اما گویا مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با این انتقال و صدور مجوز خروج از استان امتیاز تیم ون پارس مخالفت کرده و همین موضوع سبب شده تا مانع بزرگی بر سر راه احمد تحسیری جهت واگذاری سهام تیمش بزرگسالان باشگاهش قرار بگیرد.

از این رو مالک باشگاه ون‌پارس با انتشار بیانیه‌ای که در قسمت اعظم آن مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان مورد خطاب و گلایه قرار گرفته است؛ از مسئولان ورزشی، علی الخصوص مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان درخواست کرد تا با واگذاری سهام تیم بزرگسالان باشگاه ون پارس به خارج از استان موافقت نمایند.

بیانیه باشگاه ون‌پارس اصفهان که به زبان مالک این باشگاه انشاء و منتشر شده است به شرح زیر است:

پس از حمد و ثنای بیکران به درگاه خداوند بزرگ، پیرو تصمیم اخیر باشگاه فرهنگی ورزشی ون پارس نقش جهان در خصوص واگذاری امتیاز تیم بزرگسالان دسته یک خود و حواشی پیرامون آن، مجموعه مدیریت این باشگاه، لازم می داند تا به بیان برخی از موضوعات قابل اعتنا و مهم مرتبط بپردازد.

در راستای انتقال امتیاز این باشگاه و رسانه ای نمودن موضوع، طبق روال طبیعی، افرادی تمایل خود به مذاکره در این رابطه را به این باشگاه ابراز نمودند. در همین راستا، یکی از این خریداران که تمایل شدید و پیگیری مجدانه ای برای خرید این امتیاز از خود نشان داد، آقای محمدرضا فصاحت گلپایگانی بود که پس از مذاکرات فراوان از 3 ماه قبل، نهایتا در مورخ 17 تیر ماه سال جاری برای نهایی نمودن صلح نامه امتیاز تیم به دفتر این باشگاه مراجعه و پیش نویس اولیه این قرارداد را رویت و با آن موافقت نمودند.

سپس مقرر شد که ظرف 2 روز حدود 30 درصد مبلغ قرارداد و طی 7 روز تتمه آن را به حساب باشگاه واریز و صلح نامه، نهایی گردد. که از این بابت از سوی خریدار هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت و طبیعتا قرارداد نهایی نگردید.

همچنین بعداً مشخص گردید که نامبرده به هیچ وجه توانایی عقد این قرارداد را چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ صلاحیت فنی نداشته و بیشتر به دنبال مطرح نمودن نام خود در لیست خریداران این  امتیاز بوده است.

بیانیه گلایه آمیز ون‌پارس از مدیرکل متولی ورزش اصفهان

پس از انتقال امتیاز تیم باشگاه، به باشگاه میهن آریو و انجام نقل و انتقال ریالی و اتمام تعهدات طرفین، و متعاقب آن درخواست صدور مجوز خروج از استان، این درخواست مورد مخالفت مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان قرار گرفت که طبق اظهارات انجام شده، تیم اصفهانی میبایست در استان اصفهان باقی مانده و باشگاه ون پارس فقط میتواند این امتیاز را به صورت درون استانی منتقل نماید. علی رغم تلاش های این باشگاه برای مجاب نمودن مسئولین محترم مبنی بر عدم وجود خریدار درون استانی ، خلاف این ادعا مطرح شده که برای انتقال تیم خریدار بومی وجود دارد. با بررسی های بیشتر مشخص گردید نقطه اتکا و منظور از خریدار توسط مسئولین محترم آقای محمدرضا فصاحت بوده که از قبل نیز صلاحیت دریافت این امتیاز را نداشته اند و در حال حاضر ایشان با اطلاع از شرایط باشگاه ون پارس و سوء استفاده از این موقعیت مجددا با مسموم سازی اذهان مسئولین ذیربط مبنی بر دارا بودن تمکن مالی مناسب، خود را به عنوان گزینه جایگزین به عنوان خریدار داخل استان معرفی کرده اند.

بیانیه گلایه آمیز ون‌پارس از مدیرکل متولی ورزش اصفهان

بیانیه گلایه آمیز ون‌پارس از مدیرکل متولی ورزش اصفهان

همچنین این باشگاه پس از برگزاری اولین جلسه برای عقد قرارداد با ایشان به منظور فراهم سازی شرایط انجام این انتقاد سه مرتبه دیگر نیز به ترتیب با حضور:

۱. جناب آقای محمودی مدیر اسبق تیم پرسپولیس اصفهان
۲.جناب آقای دادخواه دبیر محترم ریاست محترم حقوقی هیئت فوتبال در محل آن دفتر

۳.در نوبت آخر با حضور جناب سرهنگ فصیحی جلساتی را ترتیب نمودند که در هیچ یک از این نشست‌ها خریدار فوق الذکر قادر به اثبات تمکن مالی و انجام تعهدات مربوطه نشد و تمامی جلسات بی‌نتیجه باقی ماند.

مع الوصف مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی ون‌پارس نقش جهان به نمایندگی از خود و همه طرفداران وفادار و آگاه فوتبال به ویژه مردم شریف استان اصفهان قسمت اعظم گلایه خود را متوجه مدیر کل محترم سازمان ورزش و جوانان استان اصفهان دانسته‌ که با عِلم به شرایط موجود اقتصادی این باشگاه و سایر مسائل مربوطه، نه تنها به فکر حمایت و هموار سازی مسیر ابقای این باشگاه در دیگر رده های فوتبالی نیستند، هیچ گونه اقدامی برای تلطیف فضای ورزشی به منظور جذب سرمایه گذاران بالقوه درفوتبال کشور نیز انجام نداده و با اقدامات عجولانه و دل در گرو افراد معلوم الحالی چون فصاحت ها داشتن، در حال دامن زدن به هجمه هایی هستند که فکر سرمایه گذاری در ورزش و به ویژه فوتبال را از سَر هر سرمایه گذار بخش خصوصی محو میکند. امید است با مذاکرات صورت گرفته با هیئت محترم فوتبال استان اصفهان و همچنین حمایت های سایر مسئولین محترم ورزشی استان، شرایط انجام تعهدات این باشگاه در قبال باشگاه میهن آریو و خارج شدن موضوع از بلاتکلیفی به منظور حضور هرچه قدرتمند تر این تیم در فصل جدید فوتبالی مهیا گردد.

احمد تحسیری، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ون پارس نقش جهان