۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
دردناک‌ترین اتفاق فوتبال ایران؛

بازیکن سابق پرسپولیس را در لیگ یک نشناختند!

در آشفته‌ترین فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال کشور یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس در لیگ یک با یک چالش دردناک مواجه شده است.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۸
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ یکی از پر بحث‌ترین موضوعات امروز فوتبال؛ نحوه یارگیری تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف است؛ جولان ایجنت‌های غیر رسمی یا همان دلال‌ها در فوتبال کشور درصد زد و بندها در بحث نقل و انتقالات را افزایش داده و بدنبال آن همین موضوع سبب شده تا رویه غلط جابه جایی بازیکن از طریق مدیر برنامه‌‌های غیر رسمی که هیچ گونه مجوز فعالیت از سوی فدراسیون فوتبال ندارند به شدت در حال گسترش باشد؛ هر چند فدراسیون فوتبال در سالیان گذشته با وضع قوانین‌ مختلف سعی داشته تا دست این افراد را در حوزه‌های نقل و انتقالاتی بازیکن و حتی مربی قطع کند، اما گاها مشاهده می شود این افراد مخفیانه و بدون هیچ موانعی در حال فعالیت و جابه جایی بازیکن و مربی هستند.

بر کسی پوشیده نیست که دلال‌ها با فشاراتی که به طرق مختلف بر روی کادرفنی و مدیران باشگاه‌ها می‌‌آورند؛ آنها را مجاب به جذب بازیکنان بی‌کیفیت و ناکارآمد می‌کنند. وجود چنین معضلی بزرگ باعث شده تا با ورود این بازیکنان به تیم‌ها؛ کیفیت لیگ‌‌های کشور نیز به صورت قابل ملاحظه و محسوسی کاهش یابد.

از سوی دیگر حضور بازیکنان ناکارآمد به لطف دلالان و اخیرا مصوبه کاهش سهمیه بازیکنان در تیم‌ها منجر به ریزش و بی تیم شدن تعداد بسیاری از بازیکنان باکیفیت و باتجربه شده و آنها را در بحث جابه جایی با چالش جدی مواجه کرده است به طوری که بیشتر این بازیکنان که تنها راه درآمدی آنها همین فوتبال است جذب هیچ تیمی نشده‌اند و در نهایت مجبور شده‌اند یا فوتبال‌شان را کنار بگذارند و یا به شغل دیگری روی آورند.

در یکی از دردناک‌ترین اتفاقات فوتبال کشور که به تازگی در این بازار آشفته نقل و انتقالات پیش فصل به وقوع پیوسته است؛ شنیده می‌شود یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس که علاوه بر این تیم سابقه حضور با آماری مطلوب در چند تیم مطرح لیگ برتری را هم در کارنامه دارد؛ اخیرا در تمرین یکی از تیم‌های لیگ یکی که هدایت آن برعهده یکی از پیشکسوتان فوتبال کشور است؛ حضور یافته اما آقای پیشکسوت بازیکن سابق سرخپوشان را نشناخته و به او اعلام کرده است باید در تست‌های این تیم شرکت کند و در صورت قبولی در تست؛ او را جذب خواهد کرد!

پس از این اتفاق دردناک؛ بازیکن مورد اشاره اردوی این تیم لیگ یکی را ترک کرده و به یک تیم دسته اولی دیگر ملحق شده است.