۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

سازمان لیگ: از نظر ما خوشه‌ طلایی متعلق به ساوه است نه اردبیل!

از نظر سازمان لیگ امتیاز باشگاه خوشه طلایی ساوه به استان دیگری واگذار نشده است.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۴
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ یکی از موضوعات مهم و داغ این روزهای فوتبال مخصوصا رقابت‌های لیگ یک انتقال امتیاز برخی تیم‌های حاضر در مسابقات به سایر استان‌ها است؛ موضوعی که سبب شده اهالی فوتبال و حتی رسانه‌ها در تلفظ نام این تیم‌ها دچار سردرگم شوند و درج نام‌های قبلی آنان در رسانه‌ها موجب اعتراض عوامل تیم‌ها و فوتبالدوستان شود.

یکی از تیم‌هایی که گفته می‌شود امتیاز لیگ یکی آن به استان دیگر واگذار شده؛ باشگاه خوشه طلایی ساوه است که ادعا می‌شود امتیاز این باشگاه به استان اردبیل واگذار شده از این رو باید این تیم را خوشه طلایی اردبیل نامید. این در حالی است که مدیران ورزشی استان مرکزی مخالف واگذاری امتیاز خوشه طلایی به اردبیل هستند و به همین خاطر هنوز مجوز خروج از استان امتیاز لیگ یکی این تیم صادر نشده است.

با این وجود مسئولان و عوامل باشگاه خوشه طلایی مدعی هستند امتیاز این تیم به صورت کامل به اردبیل واگذار شده و اصرار دارند نام این تیم در محافل فوتبالی و رسانه‌ها خوشه طلایی اردبیل عنوان شود؛ اما فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع و نهاد اصلی فوتبال و سازمان لیگ به عنوان مجری مسابقات فوتبال کشور نظر متفاوت و دیگری در این خصوص دارند. از نظر سازمان لیگ امتیاز باشگاه خوشه طلایی ساوه به شخص حقیقی یا حقوقی در داخل استان و یا استان‌های دیگر کشور واگذار نشده و کماکان این تیم متعلق به استان مرکزی است.

امیرحسین فراهانی مسئول لیگ یک در این خصوص در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت اظهار داشت: تا بدین لحظه هیچ گونه مدارکی دال بر انتقال امتیاز باشگاه خوشه طلایی ساوه به اردبیل به سازمان لیگ ارائه نشده است و تا زمانی که کمیسیون ماده پنج هر استان با خروج تیمی موافقت نکند؛ نمی توان یک امتیاز و تیم را متعلق به استان دیگر دانست.

فراهانی افزود: با توجه به اینکه هیچ گونه مدارکی مستند در این خصوص به ما ارائه نشده است بنابراین از نظر سازمان لیگ امتیاز و تیم خوشه طلایی متعلق به استان مرکزی و شهر ساوه است.

مسئول لیگ یک اضافه کرد: باشگاه خوشه طلایی تنها از ما درخواست کرده است که بازی‌های خانگی‌اش را در اردبیل برگزار کند که نمایندگان ما چند بار از ورزشگاه‌ تختی اردبیل بازدید داشتند و ایرادات این ورزشگاه را به مسئولان این باشگاه و هیئت فوتبال مربوطه اعلام کردند تا این نواقص در راستای دریافت مجوز میزبانی برطرف شود.