۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
روز به روز بدهی‌های سرسام آوری پیدا می‌شود!

محمودی: نیمه اول در فدراسیون گیر افتاده بودم!

سرپرست تیم دریای بابل امیدوار است تا طلبکاران این باشگاه با آنها کنار بیایند تا هر چه سریع تر مشکل پنجره این تیم برطرف شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۱
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ باشگاه دریای کاسپین بابل یکی از باشگاه‌هایی بود که در لحظات منتهی به آغاز مسابقات هفته نخست رقابت‌های لیگ یک توانست پنجره نقل و انتقالاتی خود را  که به دلیل شکایت شاکیان توسط کمیته تعیین وضعیت بسته شده بود هر طور شده باز کند و تنها مجوز بازی ۱۴ بازیکن خود را دریافت کند تا بتواند در مقابل تیم سایپا تهران صف آرایی کند. 

بابلی‌ها در دیدار نخست‌شان با وجود اینکه فقط دو بازیکن تعویضی بر روی نیمکت داشتند و در نهایت نتیجه را به تیم سایپا واگذار کردند اما با این وجود نمایش خوبی برابر این تیم مدعی داشتند.

ابراهیم محمودی سرپرست تیم دریای کاسپین بابل در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص حواشی عدم صدور کارت بازیکنان این تیم؛ اظهار داشت: متاسفانه یک سری بدهی از سنوات قبل، از زمان تیمداری باشگاه‌های خونه به خونه و رایکا بابل انباشته شده و هر سال به این بدهی‌ها افزوده می‌شود! در فرصت کوتاهی که در اختیار داشتیم نزدیک به سه میلیارد از بدهی‌های گذشته را تسویه کردیم که چند درصدی از بدهی‌ها نیز باقی مانده است که نیاز به زمان داریم تا آنها را هم تسویه کنیم.

محمودی ادامه داد: امسال آقای نورشرق و همکارانش در کمیته تعیین وضعیت سخت‌گیری‌های خاصی روی مسائل تسویه بدهی‌ها دارند و به خاطر همین سخت‌گیری‌ها تا ۴۵ دقیقه مانده به آغاز مسابقه به کمیته نقل و انتقالات دستور نداده بودند تا پرونده باشگاه ما را بررسی کنند.

سرپرست دریای کاسپین بابل افزود: همانطور که می‌دانید طبق قانون جدید اگر تیمی در یک مسابقه رسمی به هر دلیلی حضور نیابد علاوه بر اینکه بازی سه بر صفر می‌شود، به دلیل عدم حضور نیز سه امتیاز دیگر از آن تیم‌ کسر می‌ شود؛ به همین دلیل و به خاطر مردم بابل اصرار کردیم و شخصا تعهد دادم که در فرصتی نزدیک طلبکاران را دعوت کنیم و ضمن مذاکره با آنها طلب‌هایشان را پرداخت کنیم. پس از اینکه تعهد دادیم آقای نورشرق دستور داد فقط ۱۴ بازیکن مجوز بازی داشته باشند.

وی گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت و نقل و انتقالات دستورالعمل‌ جدیدی را تصویب کرده و اجرا می‌کنند که باید بند به بند این دستورالعمل را رعایت کرد چرا که در این زمینه نظارت و سخت‌گیری‌های زیادی وجود دارد؛ سه نفر در کمیته تعیین وضعیت حضور دارند که تمام مدارک ارائه شده از سوی باشگاه‌ها را به صورت ریز بینانه بررسی می‌کنند و علاوه بر آن یک بازرس ویژه نیز حضور دارد که پس از این سه نفر او نیز مدارک‌ها را بررسی می کند و در نهایت تخلفی باشد با آن برخورد می کنند!

محمودی توضیحات خود را اینگونه ادامه داد:  نهایت کار این شد که در فاصله ۴۵ دقیقه به آغاز مسابقه و حتی زمانی که تیم در حال گرم کردن بود با توجه به تعهدی که دادم فقط توانستیم کارت ۱۳ بازیکن را از کمیته نقل و انتقالات دریافت کنیم، در آخرین لحظه هم اجازه بازی به دو بازیکن فصل گذشته ما ندادند با وجود اینکه به کمیته نقل و انتقالات یادآور شدم که این دو بازیکن جزو بازیکنان فصل گذشته ما هستند اما زوم‌کن باشگاه دریای کاسپین را نتوانستند پیدا کنند و مجوز آن دو بازیکن نیز یه این ذلیل صادر نشد! به همین خاطر مجبور شدیم چند بازیکن امید به لیست‌مان اضافه کنیم و با نابسامانی بسیار سختی این بازی را برگزار و پشت سر بگذاریم. در این چند سال دوران مدیریتم برای اولین بار بود که نیمه اول روی نیمکت تیمم نبودم و در مسیر نیمه نخست را از طریق موبایل تماشا کردم! حتی توجه کرده باشید گزارشگر بازی هم اعلام کرد که سرپرست دریا در فدراسیون به دلیل عدم صدور کارت گیر افتاده است! که نیمه دوم به ورزشگاه رسیدم.

سرپرست دریای بابل بیان داشت: در این اوضاع اقتصادی سخت که بخش خصوصی برای باشگاه دریای بابل هزینه می‌کند؛ انتظار داریم کمیته تعیین وضعیت که در راس آن آقای نورشرق حضور دارند تعامل بیشتر و نگاه ویژه‌ای به باشگاه‌ها خصوصا باشگاه‌های خصوصی داشته باشند.

او افزود: الان که با شما صحبت می‌کنم چند روزی می‌شود که در تهران حضور دارم و با فدراسیون فوتبال رایزنی‌هایی را انجام می‌دهیم تا کار زودتر انجام شود تا برای بازی دوم مشکلی نداشته باشیم. امیدوارم آقای تاج هم با ما همکاری خوبی داشته باشند تا بتوانیم در ادامه لیگ با تمام نفرات و مدارک کامل در مسابقات حاضر شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون فوتبال تا چه زمانی به باشگاه دریای بابل فرصت داده است که طلب‌های خود را تسویه کند؛ گفت: نه تنها تیم ما بلکه اکثر تیم‌هایی که بدهی دارند فرصتی خواستند تا طلب‌هایشان را تسویه کنند، ما هم یک فرصت تقریبا چند ماهه خواستیم تا طلبکاران را دعوت کنیم تا مذاکره‌ای با آنها داشته باشیم و با ما کنار بیایند تا طلب‌شان تسویه شود، متاسفانه هر روز یک شکایت جدید می‌آید این امتیاز خریداری شده و مالک نیز اطلاع نداشته که چقدر بدهی داشته است و روز به روز بدهی‌های سرسام آوری پیدا می‌شود! تعاملات نیز
به وجود آمده و حتی طی روز گذشته و امروز نیز با افراد جدیدی تسویه حساب کردیم، یکی یکی طلبکاران را دعوت می‌کنیم تا با آنها تسویه حساب کنیم.

سرپرست دریای بابل در پایان در واکنش به این پرسش که آیا تا روز یکشنبه مشکل این تیم برطرف خواهد شد؛ اظهار کرد: یکی - دو روز بود که آقای نورشرق تشریف نداشتند به چند روز آینده موکول شده است؛ مقدمات فراهم شده است و انشاء الله که مشکل حل شود، از طلبکاران باشگاه خواهش دارم تا با باشگاه کنار بیایند چرا که امسال تیمداری خیلی سخت است و تمام هزینه‌ها بر دوش مالک باشگاه بوده است.