۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
باید به تیم‌های پایه خوزستان توجه بیشتری شود؛

طاهری: در تیم‌های ملی نفرات خوبی داریم اما موفق نیستیم

پیشکسوت فوتبال استان خوزستان می‌گوید لازمه پشتوانه سازی تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی این استان سازماندهی و توجه بیشتر به تیم‌های پایه خوزستان است.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۳
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ رضا طاهری پیشکسوت فوتبال استان خوزستان در رابطه با دلایل کسب نتایج دور از انتظار تیم فولاد خوزستان با جواد نکونام اظهار داشت: فکر می‌کنم اتفاقات و حواشی انتخاب دستیار در تیم ملی باعث شد تا بخش زیادی از تمرکز آقای نکونام به موضوع تیم ملی معطوف باشد؛ فدراسیون فوتبال مدت‌ها درگیر انتخاب دستیار بود و نام آقای نکونام نیز جزو گزینه‌ها مطرح بود به همین خاطر درگیری ذهنی زیادی برای ایشان به وجود آمد تاجایی که با توجه به وجود اختلاف نظر بین او و مدیرعامل باشگاه فولاد منجر به جدایی نکونام از تیم شد.

طاهری افزود: انتخاب آقای منصوریان هم مورد قبول هواداران نبود و برای حضور ایشان در تیم رضایت نداشتند؛ حالا درست یا غلط هواداران این موضوع را نمی توانستند بپذیرند که آقای منصوریان در تیم باشد؛ این موضوع چیزی از ارزش‌های ایشان کم نمی‌کند؛ آقای منصوریان هم سوابق کاملا مشخصی دارد و هم بازیکن بزرگی بود و هم مربی بزرگی است، در سال جدید اگر مدیریت باشگاه با علم بر اینکه هوادار به ماندگاری آقای منصوریان رضایت ندارد او را در تیم حفظ نمی‌کند شاید الان شرایط فولاد این چنین نبود.

پیشکسوت فوتبال استان خوزستان در خصوص وضعیت‌ تیم‌‌های نفتی این استان بیان داشت: اگر بخواهم کلیات فوتبال خوزستان را بگویم؛ نفت مسجدسلیمان شرایط مشابهی با صنعت نفت آبادان داشت و تا روزهای آخر هر دو تیم در قعر جدول قرار داشتند؛ هر دو تیم دارای شرایط خاصی هستند و تا زمانی که شرایط و بودجه‌‌هایشان مشخص نشود به نظرم وضعیت‌شان به همین شکل باقی خواهند ماند. برخی تیم‌ها از منابع و شرایط دولتی به راحتی استفاده می‌کنند اما تیم‌های نفتی مثل نفت مسجدسلیمان و صنعت نمی‌توانند از این شرایط به راحتی استفاده کنند و بودجه‌هایشان مشخص نیست.

وی در خصوص صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر و همچنین نتایج ضعیف بدست آمده این تیم در سه هفته ابتدایی لیگ برتر؛ گفت: استقلال خوزستان با توجه به حامی مالی که پشتیبان این تیم است و مدیریت و کادرفنی بسیار خوبی که داشتند دست به دست هم داد تا یک سال بسیار خوبی را رقم بزنند و باعث شد که فوتبالیست‌های خوزستانی و همچنین ما بابت صعودش به لیگ برتر خوشحال شویم امیدوار هستم روند خوب فصل گذشته را بتوانند امسال ادامه دهند؛ تا اینجا که شرایط برایشان خوب رقم نخورده است اما با توجه به اینکه این تیم کادر بسیار خوب و فوتبالی در اختیار دارد امیدوارم هستم بتوانند سهمیه فوتبال خوزستان را حفظ کنند.

او در مورد کاهش بازیکنان بومی در تیم‌های خوزستانی؛ اظهار داشت: باید ببینیم به تیم‌های پایه چه کارهایی انجام داده‌ایم؛ این بازیکنان بومی باید از تیم‌های پایه رشد کنند؛ زمانی که آقای بنی تمیم به عنوان مدیر کل اداره ورزش و جوانان انتخاب شدند خیلی خوشحال شدم چرا که ایشان یک شخص ورزشی هستند و همیشه دوست داشتم افراد ورزشی در فوتبال و ورزش مسئول و مدیر شوند، تنها درخواستی که از ایشان دارم این است به تیم‌های پایه نگاه ویژه‌ای داشته باشند. استان ما در لیگ برتر امید تیمی به نام ولایت اهواز داشت که مسئولان این باشگاه به دلیل مشکلات مالی نتوانستند به تیمداری ادامه دهند و الان ۶ الی ۷ بازیکن خوب آن تیم در استان دیگر مشغول به فعالیت شده‌اند، اگر این تیم و سایر تیم‌های پایه را حفظ می‌کردیم این موضوع می‌توانست در داخل استان اتفاق بیفتد.

طاهری افزود: اگر ما تیم‌های پایه و بازیکنان این تیم‌ها را حفظ می‌کردیم می توانستیم همین بازیکنان را به تیم‌های فولاد، استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و... بدهیم، شما فکر کنید اگر هر سال ۱۰ الی ۱۵ بازیکن از رده امید و جوانان به تیم بزرگسالان بیایند و بازی کنند پس از چند سال شاهد این مهم خواهیم بود که بازیکنان بومی زیادی در تیم‌های استان پخش خواهند شد، استان خوزستان بازیکنان باکیفیت زیادی دارد اما باید فوتبال استان را سازماندهی کنیم و اجازه ندهیم به راحتی تیم‌های پایه استان از بین بروند. فکر نمی‌کنم سالی ۳ الی ۵ میلیارد برای یک تیم بازیکن ساز که قرار است برای ما بازیکن پرورش دهد رقم بالایی باشد. به نظرم در سال یک تیم ۶ الی ۷ بازیکن به تیم‌های بزرگسال استان بدهد کار بزرگی انجام داده است.

بازیکن سابق استقلال اهواز تصریح کرد: ما مربیان بسیار خوبی داریم به عنوان مثال عباس صفایی تیم ملی حفاری را قهرمان ایران کرد؛ باید از این مربیان استفاده کنیم. در تیم‌های پایه زحمات نادیده گرفته می‌شوند که امیدوارم آقایان بنی تمیم و طالقانی فوتبال و تیم‌های پایه استان را سازماندهی و حمایت کنند تا فوتبالیست‌های استان‌مان مجبور نشوند در استان‌های دیگر به میدان بروند، حضور این بازیکنان در داخل استان می‌تواند پشتوانه خوبی برای تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی استان باشد.

طاهری در مورد دستورالعمل نقل و انتقالاتی جدید فدراسیون فوتبال و کاهش تعداد سهمیه بازیکنان که سبب ریزش تعدادی زیادی از بازیکنان شده است؛ گقت: در این خصوص باید فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد؛ ولی امیدوارم این دستورالعمل کارشناشی شده باشد و تمام جوانب را در نظر بگیرند، اینکه لیگ جوان‌تر شود خیلی خوب است اما در کنار آن باید بازیکنان با تجربه نیز باشند که به کیفیت لیگ کمک کنند؛ اگر یک سری از همین بازیکنان جوان بیایند و کیفیت مناسبی و لازم را نداشته باشند و مربیان مجبور شوند از آنها استفاده کنند و نتایجی برایشان در بر نداشته باشد در این صورت باید به این فکر هم بود که مربیان را از دست می دهیم؛ مربیان وقتی نتیجه دلخواه را نگیرند مدیران پشت‌شان نمی ایستند و از آنها حمایت نمی‌کنند و در نهایت فرآیند تغییر مربی صورت می گیرد آیا فکری به مربیان هم شده است؟  با توجه به اینکه تعداد بازیکنان محدود شده است رقابت‌های لیگ‌ یک جذاب‌تر نیز خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال استان خوزستان و کشور در خصوص تیم ملی نیز بیان کرد: تیم ملی کادرفنی مجربی دارد که در‌ راس آن آقای قلعه نوعی حضور دارد؛ ایشان همیشه به لحاظ فنی نشان داده مربی خوبی است و بازیکنانی که تیم ملی دارد، به لحاظ فنی نفرات سطح بالایی هستند، هر بازیکن می‌تواند به نوبه خودش تاثیر گذار باشد.

مربی خوزستانی سابق تیم ملی امید در مورد تیم ملی امید نیز گفت: بسیاری از کارشناسان باتجربه‌تر از ما هم در مورد تیم ملی امید صحبت کردند، فکر می‌کنم ما برای صعود به المپیک کاری برای تیم ملی امیدمان انجام ندادیم حداقل تا زمانی که خودم تیم ملی امید بودم این مسئله را خودم به وضوح دیدم و کاملا شاهد بودم که کاری برای صعود انجام ندادند، صعود نیازمند تدارکات خیلی بیشتری است، حداقل ما باید از ماه‌ها قبل اردوهای آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی در نظر می‌گرفتیم، شما اگر از گذشته تا با الان تیم‌های ملی را بررسی کنید همیشه به لحاظ نفری؛ نفرات بسیار خوبی داشتیم اما موفقیتی در کار نبود؛ امیدوار هستم به هر ترتیب این طلسم شکسته شود و بالاخره به آقای عنایتی راهی المپیک شود.