۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
بی احتیاطی مدافع نارنجی پوش و جلوگیری از حمله موثر سایپا

کارشناسی داوری بازی‌ سایپا - فجرسپاسی

صحنه‌های داوری بازی دو تیم سایپا تهران و فجرسپاسی مورد کارشناسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۶
کارشناسی داوری بازی‌ سایپا - فجرسپاسی
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ در یکی که از دیدارهای مهم هفته سوم رقابت‌های لیگ یک؛ تیم فوتبال سایپا تهران توانست با نتیجه ۲ بر یک فجرسپاسی دیگر تیم مدعی این رقابت‌ها را از پیش رو بردارد.

در طول و پس از پایان این مسابقه دو باشگاه سایپا و فجرسپاسی نسبت به قضاوت  در برخی صحنه‌ها معترض بودند و اعتقاد داشتند که در داور بایستی در صحنه‌های مورد اعتراض‌شان به سود آنها اعلام خطا می‌کرد، در این راستا جهت بررسی و اخذ نظر کارشناسی ویدئو صحنه‌های داوری این بازی را در اختیار علی میرزابیگی یکی از کارشناسان باتجربه داوری کشور قرار دادیم تا نظر وی را در خصوص صحنه‌ها و تصمیمات داور مسابقه جویا شویم.

میرزابیگی در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص تک صحنه‌ مورد اعتراض باشگاه فجرسپاسی که در این صحنه شیرازی‌ها اعتقاد داشتند باید یک خطای پنالتی به سود آنها اعلام می‌شد؛ اظهار داشت: در این صحنه برخوردی پیش آمده و به نظر می‌رسد مدافع نارنجی پوش بی احتیاطی کرده است در عین حال با توجه زاویه دوربین و دور بودن صحنه نمی‌توانم نظر قطعی بدهم.


این کارشناس داوری کشور در رابطه با ۱۰ صحنه‌ مورد اعتراض باشگاه سایپا بیان داشت: در صحنه نخست روی بازیکن سایپا خطا می‌شود، در صحنه دوم مهاجم سایپا روی دروازه‌بان فجر مرتکب خطا می‌شود.

وی افزود: در صحنه سوم روی بازیکن نارنجی پوش خطا اتفاق می‌افتد که به اصطلاح از یک حمله موثر جلوگیری می‌شود و باید داود در این صحنه خطا بازیکن آبی‌پوش را اعلام می‌کرد.

میرزابیگی در مورد صحنه چهارم نیز گفت: در این صحنه هم روی بازیکن سایپا خطا می‌شود و بایستی داور به دلیل بی پروایی بازیکن تیم مقابل به او اخطار می داد.

او در مورد صحنه‌های پنجم تا دهم اظهار کرد: در این ۶ صحنه باقی مانده خطایی رخ نداده و ادامه بازی بهترین تصمیمی است که داور اتخاذ کرده است.

وی در توضیحات خود در ارتباط با صحنه هشتم گفت: تکل مدافع فجرسپاسی در این صحنه صحیح بود و قبل از برخورد با مهاجم سایپا با توپ تماس داشت.