۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ناظران و داوران مسابقات لپ تاپ به دست شدند؛

اختصاصی؛ راز محرومیت‌‌های سریع در لیگ یک

مسئولان برگزاری مسابقات لیگ یک به صورت آنلاین گزارش‌های خود را به کمیته انضباطی ارسال می کنند.
کد خبر: ۱۲۲۹۵۳
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ احکام سریع کمیته انضباطی بعد از بازی‌های هفته چهارم لیگ یک توجه اهالی فوتبال را به خود جلب کرده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی در روزهای گذشته بارها اعلام کرده بودند در فصل جاری مسابقات؛ با سرعت بیشتر و اقدامات عملی برای جلوگیری از حاشیه‌ها اقدام می کنند. مساله اصلی مورد بحث کمیته انضباطی انتقاد به عملکرد داوران فوتبال است؛ در فصل گذشته بسیاری از مربیان و بازیکنان نسبت به عملکرد داوران انتقاد کردند و یکی از مواردی که کارشناسان داوری بارها درباره اش صحبت کردند، عدم ورود کمیته انضباطی به اتفاقات بود. حالا اعضای این کمیته برای جلوگیری از حاشیه‌ها از ابتدای فصل اقدامات عملی را صورت داده است.

کمیته‌ای که در گذشته دیده شده که حتی بعد از مدتی طولانی احکام انضباطی خود را در خصوص تخلفات در یک مسابقه که در گذشته برگزار شده صادر کرده، اما در هفته‌های گذشته رقابت‌ها بلافاصله بعد از بازی‌ها دستور موقت محرومیت تا اطلاع ثانوی برای افراد متخلف صادر کرد.

محمد فرامرزی دروازه‌بان آریو اسلامشهر پس از اظهاراتش در مورد داوری در هفته دوم پس از بازی با شهر راز یا ۱۳ عضو تیم داماش گیلان پس از اعتراض به داور و جنجال آفرینی در دیدار برابر خیبر خرم‌آباد که منجر به نیمه تمام ماندن مسابقه شد، با دستور کمیته انضباطی برای محرومیت تا اطلاع ثانوی روبه رو شدند و حتی پس از چند روز محرومیت قطعی آنها از سوی این کمیته اعلام شد. موضوعی که باعث شده کمیته انضباطی اینقدر سریع برای برخورد با مصاحبه‌ها و رفتارهای افراد شاغل در فوتبال اقدام کنند، یک اتفاق ویژه است.

اختصاصی؛ راز محرومیت‌‌های سریع در لیگ یک

اختصاصی؛ راز محرومیت‌‌های سریع در لیگ یک

ماجرا از این قرار است که فدراسیون فوتبال بدون اطلاع رسانی رسمی به باشگاه‌ها و افراد شاغل در فوتبال سامانه‌ای را طراحی و راه اندازی کرده که به وسیله آن مسئولان برگزاری مسابقات (ناظران سازمان لیگ و داوران مسابقات) به صورت آنلاین گزارش‌های خود را به کمیته انضباطی ارسال می‌کنند.

در گذشته روال کار ناظران و داوران اینطور بود که چند ساعت بعد از پایان مسابقه، گزارش مکتوب خود را نوشته و به سازمان لیگ ارسال می کردند تا آنها در اختیار کمیته انضباطی قرار بدهند. اما در لیگ امسال موضوع کاملا فرق کرده است؛ چرا که بلافاصله پس از پایان مسابقه ناظران و داوران از مسئولان هیئت فوتبال مربوطه درخواست لپ تاپ می نمایند تا گزارشات خود را به صورت آنلاین و آنی در سامانه ثبت گزارشات کمیته انضباطی بارگذاری نمایند، از این رو اعضای کمیته انضباطی نیز سریع تر می‌توانند در این خصوص تصمیم بگیرند.

اختصاصی؛ راز محرومیت‌‌های سریع در لیگ یک

صدور دستور موقت‌های انضباطی و محرومیت تا اطلاع ثانوی برای برخی مربیان و بازیکنان نیز به همین دلیل است؛ گزارش ناظران روی سامانه کمیته انضباطی سبب شده تا اعضای این کمیته هم بتوانند سریع تر تصمیم گیری کنند و رای به صدور دستور موقت بدهند. این در حالی است که در گذشته گاها چند روز طول می کشید تا گزارش ناظران سازمان لیگ و داوران به کمیته انضباطی برسد و آن‌ها بتوانند تصمیم خود را اتخاذ کنند.

بی شک با رویه جدید فدراسیون فوتبال برای برخورد با بی اخلاقی‌ها و به خصوص موضع گیری افراد نسبت به داوران، شاهد صدور احکام پرتعداد انضباطی در ادامه لیگ خواهیم بود و باید دید این مساله چقدر روی کاهش حواشی در فوتبال تاثیر خواهد گذاشت.