۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

نظر متفاوت کارشناسان به دو صحنه مورد اعتراض خیبر

دو صحنه‌ که تیم خیبر خرم‌آباد به قضاوت داور در آنها اعتراض داشت؛ مورد کارشناسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۰
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد با وجود برتری پرگل سه بر دو برابر چادرملوی اردکان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ یک به دو صحنه‌ای که اعتقاد داشتند داور باید به سود این تیم اعلام پنالتی می‌کرد و گل صحیح آنها به اشتباه مردود اعلام شد؛ معترض بودند.

از این رو جهت دریافت نظرات کارشناسان داوری؛ ویدئوی هر دو صحنه به دو کارشناس داوری کشور ارسال شد تا نظر آنها را در خصوص این صحنه‌ها جویا شویم.

علی میرزابیگی یکی از کارشناسان داوری کشور در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص صحنه‌ای که خیبری‌ها اعتقاد داشتند باید خطای پنالتی به سود این تیم اعلام می‌شد؛ اظهار داشت:  ادامه بازی بهترین تصمیمی بود که از سوی داور گرفته شد.

اما پیروز سیف‌الله پور یکی دیگر از کارشناس داوری کشور نظر متفاوتی نسبت به این صحنه دارد؛ او می‌گوید: مهاجم قرمز از مدافع آبی عبور می‌کند و توسط مدافع سرنگون می‌شود که باید داور اعلام خطای پنالتی می‌کرد و به بازیکن خاطی کارت زرد نشان می‌داد.

میرزابیگی در رابطه با گل خیبر که مردود اعلام شد؛ بیان داشت: داور به صحنه نزدیک و اشراف کامل دارد بنابراین تصمیم داور درست بوده است.

سیف الله پور نیز نظر دیگری نسبت به این صحنه دارد و معتقد است گل در شرایط سالم به ثمر رسیده است؛ او گفت: در صحنه‌ چنلنج بر سر توپ بوده، مهاجم مرتکب خطایی نمی شود، ضعف تکنیکی مدافع باعث می‌شود وی سرنگون شود بنابراین تصمیم داور اشتباه بوده و گل در شرایط سالم به ثمر رسیده است.

شایان ذکر است؛ پیش از این خیبر خرم‌آباد در دو دیدار مس شهربابک و مس سونگون از اشتباهات تاثیرگذار داوری متضرر شده است که این اشتباهات مورد تایید کارشناسان داوری و حتی خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال نیز قرار گرفته است.