۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
پنالتی آستارایی‌ها دیده نشد؛

کارشناسی داوری بازی خوشه طلایی - شهرداری آستارا

صحنه‌های داوری بازی دو تیم خوشه طلایی و شهرداری آستارا توسط کارشناسان مورد کارشناسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۵
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ در یکی از دیدارهای هفته پنجم رقابت‌های لیگ یک؛ شهرداری آستارا موفق شد با نتیجه سه بر دو تیم خوشه طلایی را شکست دهد.

این مسابقه چند صحنه داوری داشت که در حین و پس از بازی نیز اعتراض هر دو تیم به نحوه قضاوت داور را در پی داشت؛ از این رو ویدئوهای این صحنه‌ها به دو کارشناس داوری کشور ارسال شد تا مورد کارشناسی قرار بگیرند.

دو کارشناس داوری کشور نسبت به صحنه‌ها نظرات متفاوتی داشتند اما آنچه که محرز گردید، شهرداری آستارا با وجود پیروزی در این مسابقه از اشتباهات داوری متضرر شده است.

علی میرزابیگی در خصوص صحنه نخست که در دقیقه ؟؟ در محوطه جریمه خوشه طلایی اتفاق افتاد؛ اظهار داشت: ادامه بازی بهترین تصمیمی بود که در این صحنه باید گرفته می‌شد.

او در ارتباط با صحنه دوم که باز هم در محوطه جریمه تیم میزبان اتفاق افتاد؛ بیان داشت: ضربه اول را مهاجم سفید به توپ زد و مدافع قرمز با بی احتیاطی مرتکب خطا شد که باید خطای پنالتی اعلام می‌شد.

کارشناس داوری کشور در مورد صحنه گل دوم شهرداری آستارا و پاسخ به این پرسش که آیا بازیکن شهرداری آستارا با دست توپ‌ را کنترل کرده و گل را به ثمر رسانده است؛ گفت: از این زاویه و با این دوربین نظر دادن راجب صحنه سخت است، ولی در عین حال به نظر می‌رسد توپ به قسمت بالای دست برخورد می‌کند، اگر توپ به امتداد زیر بغل هم برخورد کند طبق تغییر قوانین جدید هَند محسوب نمی‌شود اما در این صحنه دست مهاجم سفید بازتر است ولی به نظر من توپ به بالای دست برخورد می‌کند، حالا شاید ار دوربین پشت دروازه یک چیز دیگری دید.

وی افزود: نکته مهمی که وجود دارد اینکه نسبت به این صحنه دیدی ندارد و نمی‌تواند صحنه را بخ خوبی ببیند، کمک داور دوم دید بهتری نسبت به صحنه دارد و به خوبی می‌تواند به داور کمک کند.

اما پیروز سیف الله پور نظرات متفاوتی نسبت به دو صحنه دارد، او راجب صحنه‌‌‌های این بازی می‌گوید: در صحنه نخست اشتباه محاسباتی از سوی مدافع باعث می‌شود که وی مرتکب خطا شود، بنابراین باید از سوی داور اعلام پنالتی می‌شد.

سیف‌الله پور ادامه داد: اما در صحنه دوم با وجود اینکه مهاجم سفید زودتر به توپ ضربه می‌زند ولی نحوه فیلمبرداری به گونه‌ای است که برخوردی مشاهده نمی‌شود و با توجه به جای‌گیری مناسب داور تصمیم ایشان صحیح می‌باشد.