۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
فجر بابت پیروزی مطلقا مدیون سوت داور است؛

توتونی: مس خوب بسته نشده است!

مربی مس کرمان اعتقاد دارد این تیم خوب بسته نشده است و نیاز به تغییر و نگرش دارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۲
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ تیم فوتبال مس کرمان علارغم اینکه در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ یک سر و صدای زیادی را به راه انداخت و با قرارداد‌های میلیاردی بازیکنان تراز اول و باتجربه لیگ برتری و لیگ یکی را به خدمت گرفت، اما در ۵ هفته ابتدایی نتوانسته نتایج مطلوب و در قامت یک مدعی صعود و قهرمانی را بدست آورد، این تیم در هفته پنجم رقابت‌های لیگ یک با دریافت یک گل که به اذعان کارشناسان داوری باید مردود اعلام می‌شد، نتیجه تقابل با فجرسپاسی دیگر تیم مدعی لیگ را واگذار کرد تا در شرایط بحرانی‌تری قرار بگیرد.

نتایج نامطلوب مس صدای هواداران این تیم را نیز درآورد و آنها اعتراض خود را پس از پایان بازی با تشویق مهدی رجب زاده سرمربی حریف که سابقه بازی در تیم مس را در کارنامه دارد، نشان دادند. نمایش ضعیف مس در ۵ هفته‌ ابتدایی منجر شد تا محمود محمودی‌نیا پس از شکست برابر فجرسپاسی در شرایطی که از عملکرد برخی بازیکنانش بسیار ناراحت بود در رختکن این تیم حضور یابد و بعد از صحبت با بازیکنان از هدایت مس به صورت رسمی استعفاء دهد.

بحران کنونی حاکم بر تیم پرستاره و مدعی لیگ یک بهانه‌ای شد تا خبرنگار دی‌اسپورت به سراغ مجتبی توتونی، دستیار نخست محمودی نیا برود و دلایل ناکامی و نتایج نامطلوب اخیر مس را جویا شود.

مربی مس کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ناکامی و نمایش ضعیف مس در هفته‌های اخیر که آن را در ادامه می‌خوانید:

*تیم خوب بسته نشده است!
توتونی در پاسخ به این پرسش که چه دلایلی سبب شده تا مس در ۵ هفته ابتدایی در امر نتیجه‌گیری عملکرد چندان مطلوبی نداشته باشد، به خبرنگار ما گفت: "در این رابطه چندین دلایل متعدد وجود دارد، مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل آن این است که تیم خوب بسته نشده است! یک سری بازیکنانی که در حد و اندازه‌های مس کرمان نیستند یا جذب شده‌اند و یا از قبل در تیم حضور داشتند، از نظر من یکی از بزرگترین مشکلات همین موضوع است. یکی دیگر از دلایل بزرگ و عمده متاسفانه در بدترین زمان ممکن مدیرعامل باشگاه تغییر کرد و این موضوع خودش ضربه بزرگی در اولین بازی پس از تغییرات ایجاد شده که برابر نفت و گاز گچساران بود خوردیم و تاوانش را هم دادیم و هنوز این ترکش‌ها ادامه دارد. علاوه بر اینها یک سری مسائل حاشیه‌ای هم وجود دارد که مشکلاتی را برای تیم‌مان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود ما نتوانیم نتیجه بگیریم."

*مدیریت قبلی بیشترین تمرکز را روی بستن تیم داشت.
وی در واکنش به این موضوع که مگر بازیکنان با نظر محمودی‌نیا به این تیم جذب نشده‌اند پس چرا می‌گوید تیم خوب بسته نشده است؛ گفت: "زمانی که به مس آمدم، نفرات را جذب کرده بودند، ولی به نظر می‌آید و چیزی که من از آن اطلاع دارم این است که مدیریت قبلی تمرکز و تصمیم بیشتری روی بستن تیم داشتند، آنها هم نظرشان این بود که یک سری بازیکنانی که سال‌های قبل‌ اینجا بودند به کارشان می‌آیند و یک سری بازیکنانی را از تیم‌های دیگری جذب کرده‌اند که آنها بازیکن شایسته‌ای هستند منتهی هنوز اینجا جواب نداده‌اند."

*این تیم نیاز به تغییر بازیکن و نگرش دارد.
مربی مس کرمان ادامه داد: "وقتی مجموعه‌ای از بازیکنانی که برای اولین بار کنار یکدیگر قرار می‌گیرند اینطور نیست که آنها حتما جواب مثبت می‌دهند. بالاخره مشکلات قابل حل هستند ولی این تیم برای مدعی بودن در نیم فصل نیاز به تغییر بازیکن و نگرش‌های درستی دارد. باید بازیکنانی به تیم بیایند که بتوانند نگرش‌های مثبت بیشتری را به تیم القا کنند و قابلیت‌های بهتری داشته باشند. مشکل بزرگ ما این است که در ساده‌ترین شکل بازی و ابتدایی ترین اصول دفاعی و یا زمان حمله دچار چالش و اشتباهات انفرادی می‌شویم که این مشکلات ناشی از دلایلی است که به آنها اشاره کردم."

*فجر بابت پیروزی مطلقا مدیون سوت داور است.
او در مورد بازی با فجرسپاسی نیز گفت: مهم‌ترین اتفاق در بازی فجر اینکه این تیم بدون هیچ موقعیتی بازی را یک بر صفر برد، و این تیم بابت پیروزی مطلقا مدیون سوت داور است، بازیکن فجر یک خطای وحشتناک روی بازیکن ما انجام داد که علاوه بر اعلام خطا، لایق اخطار هم بود، همون توپ ۵ ثانیه بعد وارد دروازه ما شد، و در نهات بازی را واگذار کردیم و الان باید ما تاوان اشتباه یک شخص دیگر را بدهیم ولی این باعث نمی‌شود که با بگوییم مشکل نداریم، مشکلاتی وجود دارد که باید راه‌حل آنها را پیدا کنیم و خیلی از راه‌حل‌ها را می‌دانیم.