۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
بررسی گزینه‌های سرمربیگری مس؛

مازیار پیشنهاد کرمانی‌ها را رد کرد/کلانتری گزینه نهایی مس

سرمربی سابق فجرسپاسی در آستانه هدایت تیم مس کرمان قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۴
بیماری مانع مازیار شد/کلانتری گزینه نهایی مس کرمان
به گزارش "دی اسپورت"؛ مس کرمان با هدایت محمود محمودی‌نیا مربی بومی خود وارد مسابقات لیگ یک شد و در ۵ هفته ابتدایی لیگ نتوانست در حد و اندازه انتظارات ظاهر شود، مس پس از نخستین پیروزی خارج از خانه فصل خود که در هفته اول در رشت برابر داماش گیلان بدست آورد، به ترتیب برابر نفت و گاز گچساران و خوشه طلایی شکست خورد، مقابل سایپا در کرمان متوقف شد و در هفته پنجم نیز نتیجه تقابل مهم برابر فجرسپاسی دیگر تیم مدعی لیگ را واگذار کرد تا این تیم پرستاره و پرمهره با بحران جدی فنی مواجه شود.

کسب نتایج و نمایش ضعیف مس با تمام ستاره‌هایش در ۵ هفته ابتدایی موجب اعتراض گسترده هواداران این تیم به وضعیت فنی و نتیجه‌گیری تیم محبوب‌شان شد که این اعتراض‌ها پس از بازی با فجرسپاسی به طرز جالب و کنایه آمیز که تشویق سرمربی حریف در جلوی دیدگان سرمربی، مربیان و بازیکنان مس را بدنبال داشت؛ نمایان شد.

محمودی‌نیا پس از شکست برابر فجرسپاسی و به دلیل کسب نتایج ضعیفی که در هفته‌های اخیر با مس بدست آورده بود، از هدایت این تیم کنار رفت که البته استعفای وی خیلی زود مورد موافقت مدیران باشگاه مس نیز قرار گرفت.

مدیران باشگاه مس بلافاصله پس از موافقت با استعفای محمودی‌نیا، در کنار اینکه مسئولیت فنی تیم‌شان را به صورت موقت به مجتبی توتونی سپردند؛ مذاکرات با گزینه‌های مورد نظر خود جهت انتخاب سرمربی جدید نارنجی‌‌پوشان از بین آنها را آغاز کرده‌اند.

گفته می‌شود علی اصغر کلانتری، مازیار زارع، غلامرضا عنایتی که ابتدای فصل جزو گزینه‌‌های باشگاه مس جهت سرمربیگری در این تیم بودند؛ بار دیگر جزو گزینه‌های مدیران این باشگاه قرار گرفته‌اند و این احتمال نیز وجود دارد که طی روزهای آینده به لیست گزینه‌های باشگاه کرمانی مربیان دیگری اضافه شوند، در این میان گویا از بین سه گزینه‌ مذکور که باشگاه مس باب مذاکره با آنها را برای شروع همکاری باز کرده است، علی اصغر کلانتری سرمربی سابق فجرسپاسی به واسطه تجربه زیاد در مربیگری، چند صعود با تیم فجرسپاسی و برق شیراز و نزدیکی اهداف باشگاه مس به برنامه‌های وی؛ نسبت به دو گزینه‌ دیگر از شانس بیشتری برای تصدی مسئولیت فنی تیم مس برخوردار است.

هر چند در این میان مازیار زارع و غلامرضا عنایتی نیز سابقه صعود و رساندن تیم‌های هوادار و ملوان را به لیگ برتر دارند اما این دو مربی بنا به دلایل مختلف در اولویت‌های بعدی مدیران باشگاه مس قرار دارند، مازیار زارع گویا پیش از اینکه با یک بیماری درگیر شود، پیشنهاد مدیران باشگاه مس را رد کرده است. او روز گذشته به دلیل بیماری که با آن مواجه شده حدود ۷ ساعت تحت عمل جراحی قرار گرفته است و البته که مشکلی بابت ادامه فعالیت ندارد.

از سوی دیگر غلامرضا عنایتی که پیش از این هدایت تیم ملی امید را برعهده داشت و در شرایطی که همگان این کور سوی امید را داشتند که تیم امید بتواند طلسم حدود ۴۰ ساله عدم صعود به المپیک را با هدایت این مربی بشکند، اما این امر مهم محقق نشد تا حسرت صعود به المپیک در دل فوتبالدوستان کشورمان به ۵۰ سال تبدیل شود! تیم امید نتوانست با سرمربیگری عنایتی به دور بعدی بازی‌های انتخابی المپیک صعود کند و حتی در بازی‌های آسیایی نیز موفق ظاهر نشد و با شکست برابر امید هنگ کنگ از دور رقابت‌ها حذف شد تا طعم تلخ ناکامی را بار دیگر بچشد.

بیماری مانع مازیار شد/کلانتری گزینه نهایی مس کرمان

بیماری مانع مازیار شد/کلانتری گزینه نهایی مس کرمان

از این رو کلانتری که سابقه دو صعود با تیم‌ فجرسپاسی و کسب نتایج و رتبه درخشان با تیم‌های فجرسپاسی و برق شیراز را در کارنامه دارد؛ گزینه‌ای محتمل از بین سه گزینه مدنظر مدیران باشگاه مس برای هدایت نارنجی‌پوشان در ادامه فصل به نظر می‌رسد.

کلانتری سابقه دو صعود به لیگ برتر و همچنین یک قهرمانی با تیم‌ فجرسپاسی در لیگ یک را در کارنامه دارد؛ این مربی علاوه بر این دو سوابق درخشان در سه فصل مختلف با تیم‌های فجرسپاسی و برق شیراز نتایج فوق العاده‌ای را کسب کرده و در جمع مدعیان نیز قرار گرفته اما در هر سه مرتبه با اختلاف یک امتیاز و یا تفاضل یک گل از صعود به سطح اول فوتبال کشور و یا مرحله پلی آف لیگ یک باز مانده‌اند. او طی دو فصل با تیم فجرسپاسی به دلیل اختلاف یک امتیازی و یا یک تفاضل گل رتبه سومی لیگ یک را بدست آورده و با تیم برق شیراز نیز با اختلاف یک گل از صعود به مرحله پلی آف ناکام مانده است.

کلانتری فصل قبل پس از برکناری مجتبی توتونی از سرمربیگری ون پارس؛ هدایت این تیم اصفهانی را برعهده گرفت و از هفته بیست و هشتم به صورت رسمی بر روی نیمکت این تیم نشست و در مدت ۶ هفته حضور بر روی نیمکت ون پارس سه برد، یک شکست، ۲ تساوی و مجموعا ۱۱ امتیاز بدست آورد.

این مربی شیرازی از ۱۸ امتیاز ۶ مسابقه‌ای که هدایت ون پارس را برعهده داشت توانست ۲ امتیاز بیشتر از حداقل امتیازات ممکن را در این تیم کسب کند.