۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کارشناسی داوری بازی فجرسپاسی - خوشه‌ طلایی؛

فجر همچنان قربانی اشتباهات داوری

بر اساس نظرات کارشناسی داوری کشور فجرسپاسی در دیدار برابر خوشه طلایی از دو اشتباه تاثیرگذار داوری متضرر شده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۲
فجر همچنان قربانی اشتباهات داوری
به گزارش"دی‌اسپورت"؛ تیم فجرسپاسی با وجود اینکه در هفته ششم رقابت‌های لیگ یک موفق شد خوشه طلایی را با دو گل علی نجفی و امید افشون از پیش رو بردارد؛ اما نظرات کارشناسی بر روی دو صحنه مورد اعتراض این باشگاه شیرازی گواه این را دارد که فجری‌ها در این هفته از رقابت‌ها قربانی اشتباهات تاثیرگذار داوری شده‌اند.

در صحنه نخست که بازی با تساوی بدون گل در جریان بود برخورد مشکوکی بین مدافع خوشه طلایی و مهاجم فجرسپاسی روی خط محوطه جریمه رخ می‌دهد که به نظر کارشناسان داوری کشور این برخورد خطای مدافع بر روی مهاجم بوده و باید اعلام خطای پنالتی به سود فجرسپاسی می‌شد.

علی میرزابیگی یکی از باتجربه‌ترین کارشناسان داوری کشور با بیان اینکه در این صحنه خطا رخ داده است؛ اظهار داشت: در این صحنه خطا بدترین حالت روی خط محوطه جریمه اتفاق افتاده است، این وظیفه اصلی کمک داور است که به داور مشاوره می‌داد و کمک می‌کرد و خطا را به داخل محوطه می بُردند حتی اگر داور خطا را پشت محوطه هم می‌گرفت باید او را صدا می‌کرد و خطا را داخل می‌بُرد.


اما در صحنه دوم که در دقیقه ۷۱ و باز هم زمانی که بازی با تساوی بدون گل در جریان بود و فجری‌ها با حملات و فشار بیشتری به حریف به دنبال به ثمر رساندن گل برتری بودند، در یک صحنه که احتمال زیادی داشت آن صحنه منجر به موقعیت گلزنی و تک به تک شدن مهاجمان فجرسپاسی با دروازه‌بان خوشه طلایی شود؛ کمک داور دوم به اذعان کارشناسان داوری به اشتباه به ضرر این تیم خطای آفساید اعلام کرد تا بدین صورت موقعیت آشکار گلزنی شیرازی‌ها از دست برود.

میرزابیگی در خصوص این صحنه نیز به خبرنگار ما گفت: علارغم اینکه جای‌گیری کمک داور در این صحنه بسیار خوب است اما آفساید نیست و او مرتکب اشتباه محاسباتی شده است.

فجر همچنان قربانی اشتباهات داوری