۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کارشناسی داوری بازی خلیج‌فارس ماهشهر - سایپا؛

پنالتی صدرنشین سوخت تا بازی دو صفر شود!

به اذعان کارشناس داوری کشور بایستی در دیدار دو تیم خلیج فارس ماهشهر و سایپا یک خطای پنالتی به سود نارنجی‌پوشان اعلام می‌شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۳
به گزارش"دی‌اسپورت"؛ تیم سایپا در هفته ششم رقابت‌های لیگ یک با نتیجه دو بر صفر برابر خلیج‌فارس ماهشهر شکست خورد تا نخستین باخت را در فصل جاری لیگ یک تجربه کند، هر چند سایپا در این مسابقه ابتدا در دقیقه ۵۳ گل نخست بازی را از میزبان خود دریافت کرد اما این تیم می‌توانست در دقیقه ۸۴ این فرصت را داشته باشد تا نتیجه را به تساوی بکشاند و شرایط مسابقه را به کلی تغییر دهد اما این فرصت با تصمیم اشتباه داور از دست رفت تا خودروسازان با دریافت دومین گل در لحظات پایانی نتیجه را به حریف ماهشهری خود واگذار کنند.

به اذعان کارشناس داوری کشور در دقیقه ۸۴ توپ ارسالی بازیکن سایپا از روی ضربه ایستگاهی به دست مدافع خلیج‌فارس ماهشهر برخورد کرده و باید داور در این صحنه به سود نارنجی‌پوشان اعلام خطای پنالتی می‌کرد. این در شرایطی است که بازی تا دقیقه ۸۴ با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان دنبال می‌شد و سایپایی‌ها می‌توانستند در صورت اعلام خطای پنالتی این شانس را داشته باشند تا نتیجه مسابقه را تغییر دهند.


علی میرزابیگی یکی از باتجربه‌ترین کارشناشان داوری کشور در توضیح این صحنه به خبرنگار ما گفت: در فوتبال روز دنیا می‌بینیم بازیکنانی که دیوار دفاعی جلوی ضربات ایستگاهی را تشکیل می‌دهند و یا در مواقعی ارسال توپ از جناحین به داخل محوطه مدافعان در چنین شرایطی به خاطر اینکه توپ به دست‌شان نخورد دست‌شان را پشت بدن‌شان می گذارند، اما در این صحنه به نظرم بازیکن مدافع شیطنت می کند و در لحظه‌ای که می‌پرد دستش را باز می‌کند قطعا صحنه خطای هند است و چون توپ به سمت دروازه است باید داور ضمن خطای پنالتی اخطار هم به بازیکن بدهد.

پیش از این در بازی نفت مسجدسلیمان و خلیج‌فارس ماهشهر نیز در یک صحنه مشکوک که در لحظات پایانی مسابقه در محوطه جریمه رخ داد، داور به سود ماهشهری‌ها اعلام خطای پنالتی کرده بود که آن صحنه مورد اعتراض شدیدی مسجدسلیمانی‌ها قرار گرفته بود.