۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

سایپا یکی از ۴ مدعی جوان لیگ یک

تیم فوتبال سایپا یکی از جوان‌ترین تیم‌های مدعی لیگ یک محسوب می‌شود‌.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۹
به گزارش"دی‌اسپورت"؛ تیم سایپا موفق شد در هفته هفتم رقابت‌های لیگ یک تیم آریو اسلامشهر را با نتیجه سه بر صفر از پیش رو بردارد تا کماکان صدرنشین لیگ باشد.

نارنجی‌پوشان تا پایان هفته هفتم فصل جاری در شرایطی در بین تیم‌های مدعی قرار گرفته‌اند که میانگین سنی این تیم به نسبت فصل گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته و اکنون به عنوان یکی از تیم‌های مدعی جوان لیگ محسوب می‌شوند.

به طوری که میانگین سنی این تیم که فصل گذشته بین ۳۰-۲۹ سال بود، در فصل جاری با تدابیر و سیاست جوان‌گرایی کادرفنی و در راس آن سیدمهدی حسینی نسب به حدود ۲۵-۲۴ سال کاهش یافته و با این شرایط وارد مسابقات شده‌اند.

ریسک پذیری و تصمیم جسورانه حسینی نسب و دستیارانش برای جوان‌گرایی با وجود هدف‌گذاری باشگاه سایپا جهت صعود و بازگشت مجدد به سطح اول فوتبال کشور در فصل جاری نیز مهم‌ترین نقطه عطف نارنجی‌پوشان در فصل جاری به حساب می‌آید، که اتفاقا موجب شده تا بدین لحظه  انتظارات مدیران باشگاه سایپا برآورده شود، آنها این امید را دارند که روند رو به صعود کنونی سایپا با بهره‌گیری از پتانسیل و توانایی همین جوانان جویای نام تا پایان لیگ ادامه یافته و در نهایت به موفقیت و صعود شیرین و دلچسب منتهی شود.

سایپا که فصل گذشته با میانگین سنی ۳۰-۲۹ تا پایان هفته هفتم با کسب تنها ۹ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار گرفته بود؛ حالا شرایط کاملا ایده‌آل و متفاوت‌تری را به نسبت سال قبل تجربه می‌کند، این تیم با کاهش میانگین سنی اکنون با ۱۶ امتیاز به رتبه نخست جدول تکیه زده تا خود را در قامت یک مدعی جوان و اصلی لیگ نشان دهد.

نکته آماری دیگر در خصوص سایپا اینکه در شرایطی که نارنجی‌پوشان به نسبت ۷ هفته ابتدایی فصل قبل که در آن مقطع ۲ شکست را تجربه کردند، اکنون تنها یک شکست مقابل این تیم ثبت شده و ۷ امتیاز نیز بیشتر از امتیازات آن زمان کسب کرده‌اند، از سوی دیگر در شرایطی که تا پایان هفته هفتم فصل قبل تنها ۴ گل به ثمر رسانده بودند، اکنون با ۱۱ گل زده و ۳ گل خورده علاوه بر اینکه نخستین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارند، پس از تیم‌های شهرراز و نفت و گاز سومین خط دفاعی برتر لیگ را نیز به نام خود ثبت کرده‌اند.

البته از بین سایر تیم‌هایی که از آنها به عنوان تیم‌های مدعی اصلی صعود و قهرمانی یاد می‌شود تیم‌های فجرسپاسی، چادرملو و مس کرمان با میانگین سنی ۲۶-۲۵ سال در کنار تیم سایپا جوان‌ترین مدعیان لیگ یک محسوب می‌شوند.