۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
قانون جدید نیروهای مسلح علیه تیم شیرازی؛

زنگ خطر در اردوگاه فجر به صدا درآمد!

با تصویب قانون جدید نیروهای مسلح به نظر می‌رسد در نیم فصل لیگ یک شاهد تغییرات گسترده‌ در تیم فجرسپاسی باشیم.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۹
به گزارش"دی‌اسپورت"؛ اخیرا در راستای طرح تحول خدمت سربازی و اجرای عدالت برای همه سربازانی که در مناطق گوناگون کشور خدمت می‌کنند، طرحی مبنی بر کاهش سه ماهه خدمت سربازی توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به محضر رهبر انقلاب پیشنهاد و ارائه شد که این طرح مورد موافقت فرمانده معظم کل قوا نیز قرار گرفت.

بر اساس طرح جدید ارائه شده از سوی ستاد نیرو‌های مسلح که پس از موافقت و تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی به قانون رسمی تبدیل شد و سازمان وظیفه عمومی فراجا موظف و مکلف به اجرای آن است؛ حداقل خدمت سربازی از ۱۷ به ۱۴ ماه، برای کسانی که در مناطق عادی مشغول به خدمت هستند از ۲۴ به ۲۱ ماه و همچنین سربازان غیر بومی هم از ۲۱ به ۱۸ ماه کاهش یافت.

البته در این خصوص نکته قابل توجه اینکه ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی آنان خواهد بود به عنوان مثال در صورتی که این مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد، سرباز بومی و خدمت آن ۲۱ ماه است. همچنین چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شوند و مدت خدمت آن ۱۸ ماه خواهد بود.

تصویب این قانون جدید و از سوی دیگر کسر از خدمت تعدادی از بازیکنان که بیشترین مدت از خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند؛ تیم فجرسپاسی را که قریب به ۹۰ درصد این تیم را بازیکنان سرباز تشکیل می‌دهد با چالش و خطر جدی پایان خدمت سربازی بازیکنان خود روبرو کرده است؛ به طوری که خدمت نزدیک به ۶ بازیکن اصلی و فیکس این تیم که جزو مهر‌ه‌های کلیدی زردپوشان شیرازی محسوب می‌شوند در شرف اتمام است و از این رو به نظر می‌رسد در نیم فصل شاهد تغییرات گسترده در ترکیب فجرسپاسی باشیم.

تغییرات گسترده احتمالی در تیم فجر که طی دو فصل متوالی در جمع مدعیان صعود قرار گرفته و بازیکنان آن در کنار یکدیگر به هماهنگی و هارمونی خوب و لازم رسیده‌‌‌اند، موجب می‌شود ضربات و لطمه‌های جبران ناپذیری به این تیم وارد شود و این احتمال نیز وجود دارد که این تیم را از چرخه رقابت با سایر مدعیان و مسیر صعود خارج کند.

از این رو مدیران باشگاه شیرازی بایستی هر چه سریع‌تر راهکار مناسبی را برای حفظ شاکله اصلی و بازیکنان کلیدی خود که خدمت سربازی آنها در آستانه اتمام است بیاندیشند تا این تیم شیرازی همواره در مسیر صعود و بازگشت به سطح اول فوتبال کشور قرار داشته باشد.