۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
اتفاق عجیب در اردوی دو رقیب دسته اولی؛

احتمال لغو یک بازی لیگ یک به دلیل دو اعتصاب!

بازیکنان دو تیم خلیج فارس ماهشهر و دریای بابل دست به اعتصاب زدند.
کد خبر: ۱۲۳۳۸۵
به گزارش"دی‌اسپورت"؛ هفته دهم رقابت‌های لیگ دسته اول کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد که در یکی از دیدارهای این هفته، تیم خلیج فارس ماهشهر میزبان تیم دریای بابل خواهد بود.

این دیدار در شرایطی قرار است روز جمعه هفته جاری به میزبانی ماهشهری‌ها برگزار شود که یک اتفاق مشترک و کاملا جالب در اردوی هر دو تیم برگزاری مسابقه را تحت الشعاع خود قرار داده است، ماجرا از این قرار است که بازیکنان هر دو تیم قبل از تقابل این هفته به دلیل عدم دریافت مطالبات‌هایشان دست به اعتصاب زده و حاضر به حضور در محل و برگزاری تمرین نشده‌اند و حتی در این رابطه گفته می‌شود به مدیران باشگاه‌های خود هشدار داده‌اند تا در صورت عدم واریز مطالبات و پاداش‌ها تا قبل از مسابقه، نه در تمرینات و نه در ادامه مسابقات شرکت خواهند کرد.

تیم خلیج فارس ماهشهر در حال حاضر شرایط کاملا بحرانی در زمینه مالی و امکاناتی را تجربه می‌کند؛ مدیران باشگاه ماهشهری که در آخرین روزهای منتهی به آغاز فصل تصمیم به شرکت در رقابت‌ها گرفتند با گذشت ۹ هفته از رقابت‌ها در تامین کوچکترین امکانات چون تهیه توپ تمرینات و مسابقات، البسه تمرین و مسابقه و... برای این تیم عاجز مانده‌اند و هر هفته با چالش هزینه‌ اردوهای قبل از بازی، برگزاری مسابقات خانگی، سفر به شهرهای دیگر روبرو هستند که در کنار آن عدم تامین و واریز مطالبات و پاداش بازیکنان و تهدید آنها مبنی بر عدم همراهی تیم نیز شرایط را برای نماینده ماهشهر در لیگ دسته اول کشور بغرنج و کاملا بحرانی‌تر کرده ‌است.

تمام این دلایل در ۹ هفته برگزار شده از لیگ بر روند برگزاری تمرینات خلیج فارس هم تاثیرات منفی گذاشته به طوری که این تیم پیش از هر مسابقه فقط دو جلسه تمرین آن هم در حد سبک و عرق گیری برگزار می‌کند.

طبق وعده و تعهد مدیران باشگاه خلیج فارس ماهشهر قرار بود تا پایان هفته ششم میزان دریافتی بازیکنان و اعضای کادرفنی به حدود ۳۰ درصد برسد اما با گذشت ۹ هفته اعضای این تیم هیچ گونه دریافتی نداشته‌اند، البته بازیکنان این تیم قبل از بازی با فجرسپاسی نیز دست به اعتصاب زده بودند که با وعده جدید مدیران باشگاه مبنی بر پرداخت بخشی از قراردادها قبل از بازی با دریای بابل راضی به حضور تنها در این مسابقه شده بودند که در این خصوص قابل ذکر است که با وجود وعده مسئولان این باشگاه تاکنون هیچ گونه مبلغی به حساب بازیکنان و اعضای تیم خلیج فارس واریز نشده است.

در مورد دریای بابل هم اینکه اعضای این تیم از ابتدای فصل تابحال تنها ۷ درصد دریافتی داشته‌اند که با توجه به سقف ۵۰۰ میلیونی قرارداد بازیکنان این تیم؛ درصد واریزی باشگاه بابلی به نسبت میزان سقف قراردادی اعضای این تیم کمتر به نظر می رسد.