۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

فوتبالیست با استعداد تبریزی لژیونر شد

هافبک نوجوان و با استعداد سابق باشگاه تراکتور لژیونر شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۶

به گزارش"دی‌اسپورت"؛ هر چند از گذشته استان‌های جنوبی و شمالی کشور مخصوصا استان‌های خوزستان، مازندران و... به فوتبال‌خیزترین مناطق کشور معروفند اما سایر مناطق کشور نیز دارای استعداد و پتانسیل‌های درخشان و بالقوه‌ هستند که در صورت توجهات، حمایت و پرورش اصولی و صحیح منجر به شکوفایی استعداد‌ها و معرفی بازیکنان تراز اول به لحاظ فنی به فوتبال کشور، تیم‌های ملی و حتی فرا ملی می‌شود.

منطقه آذربایجان یکی از معدود مناطقی در کشور است که همواره علاوه بر اینکه شور و شوق خاص فوتبالی توسط فوتبالدوستان و هواداران در آن ایجاد شده، بازیکنان با پتانسیل و با استعداد بسیار زیادی از این منطقه کشف، پرورش یافته و به فوتبال کشور معرفی شده‌‌اند که می توان در این زمینه به ظهور بازیکنان توانمندی چون علی دایی، کریم باقری، رسول خطیبی و... اشاره کرد.

هر چند باشگاه‌های آذربایجان طی سالیان گذشته در امر نتیجه‌گیری و کسب مقام موفق عمل نکردند اما هر از گاهی بازیکنانی از این باشگاه‌ها به سطح ملی و فراملی معرفی می‌شوند، پس از  معرفی بازیکنانی چون علی قلی زاده، کریم انصاری‌فرد و... از نسل دهه‌های ۶۰، ۷۰ به فوتبال کشور حالا نوبت به معرفی بازیکنی از نسل جدید رسیده است، به طوری که هافبک نوجوان و با استعداد سابق تراکتور که تنها ۱۷ سال سن دارد اخیرا به عنوان لژیونر به تیم پرتغالی انتقال یافته تا یکی دیگر از بازیکنان منطقه آذربایجان به فوتبال خود در کلاس بالای جهانی و در فضا و امکاناتی کاملا مدرن ادامه دهد.

فوتبالیست با استعداد تبریزی لژیونر شد

علی شعبانی هافبک نوجوان تبریزی سابق تیم‌های پایه باشگاه تراکتور که تنها ۱۷ سال سن دارد اما از پتانسیل بالایی به لحاظ فنی برخوردار است، به تیم FC VILA حاضر در لیگ U19  پرتغال پیوست تا تنها لژیونر فوتبال پایه کشور و منطقه آذربایجان محسوب شود.

شعبانی ۱۷ ساله که سابقه حضور در لیگ برتر نونهالان و نوجوانان کشور با پیراهن باشگاه تراکتور را در سوابق خود دارد، با سن و سال و تجربه کمتری که دارد توانسته عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد و به لحاظ اعداد و ارقام آمار خوبی را ثبت کند.

او در لیگ برتر نونهالان با پیراهن تراکتور دو بار موفق به گلزنی شده و ۴ پاس گل نیز به هم تیمی‌هایش ارسال کرده است. اوج درخشش او پس از رده نونهالان در سطح نوجوانان بوده به طوری که او در لیگ برتر نوجوانان به عنوان یک هافبک طراح توانسته سه گل به ثمر رسانده و با پاس‌های خود زمینه‌ساز ۶ گل تراکتوری‌ها باشد تا بدین ترتیب برترین پاسور تیمش نامیده شود.

سید حسین حسینی، جمشید رجب زاده، عظیم عبدالله پور، ناصر ساعی و هادی پالاهنگ از جمله مربیانی هستند که شعبانی در رده‌های پایه زیر نظر آنها فعالیت داشته و می‌توان آنها را نیز به نوعی در موفقیت این روزهای هافبک سابق تراکتور سهیم کرد.

ترند های روز