۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
منتظر جشن فینال هستیم؛

حمیداوی: فعلا در مورد پیشنهاداتی صحبت نمی کنم

فرهاد حمیداوی این روز ها از نزدیک مشغول بررسی تیم ها است تا در صورت در دست گرفتن هدایت یک تیم آمادگی کامل داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۳۵۹۶

به گزارش"دی‌اسپورت"، حمیداوی در خصوص شرایط بالاترین رده فوتبال یعنی ملی و همچنین لیگ یک توضیحاتی ارائه می دهد.

*بازی های لیگ یک را از نزدیک دنبال می کنید؟
ما دوستان زیادی در فوتبال داریم که در همه مقاطع کار میکنند از لیگ برتر تا لیگ سه. من هرموقع وقت کنم به دعوت دوستان در ورزشگاه حاضر میشوم ضمن اینکه خودم خیلی دوست دارم بازی ها را از نزدیک ببینم، چرا که فضای داخل استادیوم از چیزی که شما در تلویزیون یا رسانه ها می بینید متفاوت است.

*شرایط لیگ یک را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همه تیم ها در یک سطح هستند. اختلاف ها زیاد نیست تیم صدر جدولی و تیم قعر جدولی از نظر کادر فنی و مهره ای تقریبا در یک سطح هستند و تفاوت ها را فقط امکانات و شرایط تیم ها رقم می زند.

*یعنی شرایط خیبر و خلیج فارس مثل هم است؟
تراز تیم های صنعتی نسبت به تیم های خصوصی متفاوت است، قرار نیست همه در یک سبد قرار بگیرند شاید ۴٫۵  تیم برای قهرمانی و صعود تلاش میکنند مابقی تیم ها باید برای رتبه های دیگر بجنگند.

*نظرتان درباره تیم های لیگ برتری؟ هفته دهم پشت سر گذاشته شد و خیلی هم پر حاشیه بود.
بازی های لیگ برتر امسال خیلی عالی شده خصوصا از وقتی خانوم ها به ورزشگاه رفتند. بازیکن ها از اینکه خانواده هایشلن کنارشان هستند لذت میبرند و توان بیشتری می گذارند. به عنوان مثال در بازی های چند هفته اخیر تیم ملوان بندر انزلی در خانه خودش چقدر خوب بازی می کند. سپاهان،استقلال و پرسپولیس از امتیاز تماشاگر در خانه خیلی خوب استفاده می کنند.چون سال منتهی به جام ملت های آسیا است همه بازیکن ها سعی میکنند خودشان را در لیست امیر قلعه نویی قرار بدهند. انتخاب های تیم ملی محدود به استقلال، پرسپولیس و سپاهان نیست؛ برای مثال از تیم گلگهر نماینده داریم. این موضوع در فوتبال ما ایجاد انگیزه می کند و امیدوارم این روند جوان گرایی ادامه پیدا کند.

*صحبت از تیم ملی شد نظرتان در مورد دیدار هفته آینده با ازبکستان چیست؟
اول از هرچیز اشاره کنم به این موضوع که حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی بهترین اتفاق ممکن بود. شاید اگر سال گذشته در همین مقطع ما با امیر قلعه نویی کار میکردیم میتوانستیم نتایج بهتری بگیریم.به هر حال قسمت بر این بوده در جام ملت های آسیا پرچم تیم‌ ملی در دستان امیر قلعه نویی و شاگردانش باشد امیدواریم این پرچم به اهتزاز دربیاد. حق ما این است که دست کم در فینال حضور پیدا کنیم هرچند که نباید توقعات را بالا برد اما کارنامه امیر قلعه نویی عالی است و با توانمندی‌های ایشان و بازیکن های خوبی که داریم، همه مردم منتظر جشن فینال هستند و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم.

*قصد ندارید سرمربیگری کنید؟
چند تیم با من صحبت کرده اند اما چون قطعی نشده حرفه ای نیست اشاره ای کنم یا اسمی بیاورم اما امیدوارم در زمان مناسب بهترین تصمیم را بگیریم. ما‌ و کادر فنی مان کاملا  برای پذیرفتن هر چالشی آماده هستیم. ما ترسی از پذیرفتن تیم های در شرایط سخت نداریم، کما اینکه من قبلا ثابت کردم در بدترین شرایط میتوانم بهترین اتفاقات را رقم بزنم.فکر میکنم به زودی زود طعم کنار خط ایستادن را خواهم چشید. از شما اصحاب رسانه هم خواهش میکنم ما که در تمام مدارج فوتبال از بازی کردن تا مالکیت و مدیریت حضور داشتیم، در مربیگری هم حمایت کنید تا انشاالله توانمندی هایمان را در این زمینه هم در اختیار فوتبال قرار بدهیم.