۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

درخشش ‌محمودآبادی و جعفری‌کیا در پست‌‌های غیرتخصصی

وینگر چادرملو اردکان و مدافع نفت و گاز گچساران با وجود بازی در پست‌های غیرتخصصی تا پایان هفته دوازدهم عملکرد قابل قبولی را داشتند.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۸

به گزارش"دی‌اسپورت"؛ جابجایی بازیکنان و بکارگیری آنان در پست‌های غیر تخصصی از گذشته تاکنون توسط سرمربیان و کادرفنی تیم‌ها وجود داشته و از این رو گاهی اوقات شاهد تغییر پست بسیاری از بازیکنان و استفاده آنها در پست‌های غیر تخصصی‌ هستیم، این تغییرات می‌تواند دلایل گوناگونی من جمله ناشی از کمبود بازیکن در پست‌های تخصصی مختلف، مصدومیت بازیکنان یا اعتقاد مربی به لحاظ فنی به یک بازیکن باشد. در این میان برخی بازیکنان با وجود بکارگیری در پست غیر تخصصی نمایش خوب و همیشگی خود را دارند اما برخی بازیکنان نیز به دلیل عدم آشنایی و عادت به پست غیر تخصصی که در آن بکار گرفته می‌شوند نمی‌توانند عملکرد مناسبی را داشته باشند.

در این زمینه می‌توان به استفاده چندین باره پاکو خمس از محمد آقاجان‌پور در پست مدافع مرکزی اشاره کرد که البته مدافع راست تراکتور نتوانست در مسابقاتی که به عنوان یک دفاع وسط برای تیمش به میدان رفت نمایش درخشان و قابل قبولی داشته باشد.

در رقابت‌های لیگ یک نیز تاکنون چند تغییرات این چنینی در تیم‌های حاضر در رقابت‌ها ایجاد شده است، که می‌توان دو نمونه از این تغییرات را در دو تیم‌ چادرملو و نفت و گاز گچساران به خوبی احساس کرد تغییراتی که با توجه به بازدهی مثبت موفق بوده‌اند.

در تیم چادرملو سعید اخباری از رضا محمودآبادی به عنوان یک وینگر در پست هافبک وسط استفاده می‌کند و در تیم نفت و گاز گچساران نیز ساسان جعفری‌کیا به عنوان یک مدافع مرکزی با نظر پیروز قربانی در پست هافبک دفاعی به میدان می‌رود که هر دو با وجود حضور در پست غیر تخصصی تاکنون بازی و عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

رضا محمود‌آبادی با وجود بازی در پست هافبک وسط ۵ پاس گل به هم تیمی‌هایش ارسال کرده و علاه بر آن دو گل سه امتیازی نیز به ثمر رسانده تا به یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار تیمش تبدیل شود.

حضور ساسان جعفری‌کیا نیز در کمربند میانی تیم نفت و گاز کار را برای مدافعان این تیم آسان‌تر کرده است چرا که او به عنوان یک هافبک جنگنده و تخریب‌ کننده همواره در جنگ‌های میانه میدان با هافبک‌‌ها و همچنین کنترل مهاجمان حریف موفق و پیروز بوده به طوری که تیم نفت و گاز در ۱۲ هفته برگزار شده از لیگ یک تنها ۵ گل خورده داشته که دو گل آن را از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است.