۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
شفیع‌زاده حمایت شود، استقلال اهواز احیا می‌‌شود؛

طاهری: نفت آبادان تنها از یک نقطه می‌تواند به تراکتور ضربه بزند

مربی و کارشناس فوتبال استان خوزستان می‌گوید در شرایطی که مالک قبلی باشگاه استقلال اهواز حمایت شود، می‌توانیم شاهد احیای مجدد این تیم باشیم.
کد خبر: ۱۲۴۲۸۳

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ رضا طاهری یکی از مربیان و کارشناسان فوتبال در استان خوزستان که خود وی سابقه بازی در تیم‌های مطرح این استان را در کارنامه دارد؛ در ارتباط با نخستین پیروزی استقلال خوزستان در لیگ برتر که برابر مس رفسنجان بدست آمد؛ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: قبل از اینکه در این رابطه صحبت کنم نکته جالبی را بگویم آن هم اینکه پا قدم ما برای کارشناسی بازی استقلال خوزستان و مس رفسنجان خیر بود چرا که نخستین کارشناسی من برای بازی این تیم با پیروزی همراه شد، از بابت پیروزی این تیم خوشحالم، استقلالی‌ها در بازی قبل از مس موفق شده بودند پرسپولیس را متوقف کنند و در مسابقه با مس هم پیروز شدند که این می‌تواند یک روند رو به جلو برای این تیم باشد.

طاهری ادامه داد: اعضای کادر استقلال خوزستان همگی باتجربه و فوتبالی هستند و این موضوع علاوه بر اینکه موجب می‌شود تا جای امیدواری برای آینده باشد، درک متقابل بین بازیکنان و کادرفنی را شکل می‌دهد، استقلال خوزستان در هفته‌های ابتدایی با بدشانسی‌هایی روبرو بود چرا که با وجود بازی زیبا گل‌های دقایق آخری را دریافت می‌کردند و این مشکل به عدم سخت‌گیری در خط دفاعی‌شان برمی‌گشت، شما اگر دقت کنید گل‌هایی هم که دریافت کردند روی شل‌گیری و عدم تمرکز بود. که در این دو مسابقه آخر این مشکل تا حد زیای برطرف شده بود.

مربی خوزستانی فوتبال ضمن اشاره به موارد ذکر شده در پاراگراف قبلی، دلیل دیگر عدم نتیجه‌گیری استقلال خوزستان را مصدومیت‌ برخی بازیکنان عنوان کرد، او گفت: مصدومیت برخی بازیکنان و کمبود بازیکن در بسیاری از پست‌ها به این دلیل تاثیر منفی بر نتیجه گیری استقلال خوزستان گذاشت و کارشان را نیز در مسابقات سخت کرد، در کل در دو مسابقه اخیر تمرکز و سخت گیری بسیار بالای مدافعان و آزادی عمل سایر بازیکنان بیشتر بود و همین امر باعث شد بازی‌های خوبی را انجام دهند و به نتیجه هم برسند، باید به مدیریت این باشگاه تبریک گفت که پشت آقای پورموسوی ایستاد و از او حمایت کرد.

وی در مورد نتایج و روند فولاد با حضور مارتینز سرمربی جدید اسپانیایی اظهار داشت: سرمربی جدید فولاد به مانند سایر مربیان اسپانیایی اعتقاد به فوتبال مالکانه و رو به جلو دارد، اما در هفته‌های اخیر شاهد این موضوع نبودیم آن هم شاید به این دلیل باشد که نفرات مدنظر خود را در اختیار ندارد، اگر به مصاحبه‌های او توجه کنید همیشه سعی کرده بازیکنان فعلی را تا زمانی که بتواند بازیکنان جدید به تیم اضافه کند؛ به لحاظ روحی در سطح بالایی نگه دارد. در حال حاضر موضوع امیدوار کننده استفاده آقای مارتینز از بازیکنان جوان است که همین موضوع سبب می‌شود میزان دوندگی فولاد بالا برود.

کارشناس فوتبال خوزستان در پاسخ به این پرسش که چه دلایلی سبب شده تا صنعت نفت نتایج مطلوبی را بدست نیاورد و وضعیت بحرانی و خطرناک داشته باشد؛ بیان کرد: در کل تیم‌های خوزستانی نباید اینجای جدول باشند، وجود حواشی باعث می‌شود هم از بازیکن و هم از کادرفنی تمرکز گرفته شود، با توجه به اینکه من در تیم‌های نفتی هم بازی و هم مربیگری کردم نفت آبادان با مشکل بزرگی چون پرداختی‌ها به اعضای تیم روبرو است و این مسئله به تیم ضربه می‌زند، تیم مس رفسنجان تیمی بود که در این چند سال اخیر یکی از تیم‌های میانه جدول و رو به بالا بود اما امسال با توجه به اینکه با مشکلات مالی روبرو است و پرداختی‌های نامنظمی داشته وارد حاشیه شده‌اند اما با این وجود شرایط جدول به گونه‌ای است که تیم‌ها با یک پیروزی دو الی سه پله صعود می‌کنند از این رو فکر می‌کنم نفت آبادان هم بتواند به یک پیروزی دست یابد هم به لحاظ روحی و روانی و هم به لحاظ جدولی شرایط‌شان بهتر می‌شود.

طاهری در ارتباط با صحبت‌های عبدالله ویسی در مورد بازیکنان پس از بازی با ذوب‌آهن که برخی آنها بی‌عار خوانده بود، گفت: چنین صحبت‌هایی از یک مربی نشان می‌دهد که او چقدر تحت فشار است، این صحبت‌ها دو لبه است یا منجر به تغییرات در نفرات تیم می‌شود یا به بازیکن شوکی وارد می‌شود و با درک حساسیت موضوع از خواب بیدار می‌شود. شرایط جدول به شکلی نیست که با یک باخت بگوییم همه چیز تمام شده، هنوز یک نیم فصل مانده است‌. آقای ویسی مربی باتجربه و قابل احترامی است امیدوارم بتواند شرایط را به نفع نفت آبادان تغییر دهد.

او افزود: بازیکنان نفت آبادان بازیکنان خوبی هستند اما به هر حال باید یک انگیزه‌ای برای کار بهتر باشد، اگر عمده‌ترین مسئله ایجاد این انگیزه به لحاظ شرایط مالی باشد، قطعا با رفع موانع و مشکلات پرداختی‌ها؛ شرایط این تیم نیز بهتر می‌شود.

مربی خوزستانی فوتبال کشور در خصوص بازی‌های نمایندگان استان خوزستان در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل نخست اظهار داشت:  تراکتور یکی از مربیان با کیفیت لیگ را در اختیار دارد، این مربی می‌تواند به فوتبال ما کمک زیادی بکند، اگر این تیم در هفته‌های ابتدایی نتیجه نگرفت به این دلیل بود که خمس تفکراتش را برای بازیکنان در زمین پیاده می‌کرد، تفکراتی که بازی رو به جلو و نزدیک بازی کردن نفرات تیم است، این تاکتیک و سبک بازی به دلیل تغییرات زیاد برای بازیکنان تازه گنگ بود و این مستلزم زمان بود که آنها با یکدیگر هماهنگ شوند. الان هم این هماهنگی ایجاد و موجب شده تا تیم خطرناکی باشند اما صنعت نفت فردا اگر بتواند در انتقال سریع توپ از دفاع به حمله موفق ظاهر شود می‌تواند از فاصله بین دروازه‌بان و مدافع آخر این تیم استفاده کند و ضربه بزند.

طاهری در پایان در خصوص مشکلات مالی تیم‌های خوزستانی گفت: زمانی که ما خودمان در تیم استقلال اهواز بازی می‌کردیم مشکلات مالی وجود داشت تا زمانی که آقای شفیع زاده به عنوان بخش خصوصی به مسئله تیمداری ورود کرد و یک شور و نشاط اجتماعی خیلی زیادی در اهواز و کل استان خوزستان به راه افتاد، استقلال اهواز تیمی بود که کل استان آن را دوست داشتند، بعضی مواقع و حتی اول فصل که صحبت احیای آن توسط آقای شفیع زاده شد، یک شور و نشاط کلی در استان ایجاد شد، فکر می‌کنم مسئولان ورزشی و استانی از آقای شفیع زاده تقدیر کرده و حمایت کنند با توجه به اینکه او ورزشی و فوتبالی است و سابقه مدیریت دارد می‌تواند بار دیگر با احیای دوباره استقلال اهواز به فوتبال استان‌مان کمک کند.