۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

تایید تصمیم داور بازی شاهین - مس سونگون

تصمیم داور دیدار دو تیم شاهین بندرعامری و مس سونگون از سوی کارشناس داوری کشور مورد تایید قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۵۱۵۱

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ هفته هجدهم لیگ دسته اول کشور از روز گذشته با برگزاری دو مسابقه آغاز شد که در یکی از این دیدارها دو تیم شاهین بندرعامری و مس سونگون برابر یکدیگر صف آرایی کردند که این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در این مسابقه که از ساعت ۱۴:۳۰ به میزبانی شاهین در ورزشگاه شهید نادر مهدوی بوشهر برگزار شد ابتدا شاهینی‌ها در دقیقه ۲۷ توسط حسین مالکی از حریف خود پیش افتادند، اما در ادامه و در دقیقه ۶۱ برخورد رضا صدری با محمد زینالی در محوطه جریمه شاهین توسط ایمان شاه ولی قاضی این مسابقه که تنها چند قدم با صحنه فاصله داشت خطای پنالتی تشخیص داده شد تا مسی‌ها یک فرصت ایده‌آل را برای گلزنی و به تساوی کشاندن بازی به دست آورند.

تصمیم قاضی مسابقه مبنی بر اعلام خطای پنالتی بازیکن شاهین بر روی بازیکن مس اعتراض شدید میزبان را در پی داشت چرا که آنها معتقد بودند بازیکن‌شان مرتکب خطایی نشده و داور به اشتباه در سوت خود به نشانه خطا دمیده است.

در راستای کارشناسی همین صحنه که مورد اعتراض باشگاه شاهین بندرعامری نیز قرار گرفت، ویدئوی آن در اختیار علی میرزابیگی یکی از کارشناسان داوری کشور قرار گرفت؛ او با ذکر دو نکته کارشناسی تصمیم داور را مورد تایید قرار داد، میرزابیگی در خصوص این صحنه اظهار داشت: در این صحنه دو نکته وجود دارد، اول اینکه داور تسلط خوبی بر صحنه دارد یعنی نزدیک به صحنه است و این ما را مجاب می‌کند که حق را به داور بدهیم البته این را هم بگویم که  نزدیک بودن داور به صحنه صد در صد باعث نمی‌شود که تصمیمی که او گرفته مورد تایید قرار بگیرد ولی در صحنه‌هایی که مشکوک است می‌توان از این گزینه خیلی استفاده کرد.

میرزابیگی افزود: نکته بعدی، روی چنین برخوردهایی برای ما این مهم است که ابتدا کدام بازیکن توپ را می‌زند، بار اولی که صحنه را دیدم فکر کردم یک شبیه سازی است، ولی صحنه را ۱۰ الی ۱۲ بار که بازبینی کردم دیدم بازیکنی که جوراب سبز رنگ دارد، زرنگی می‌کند و پایش را زودتر به توپ می‌رساند بازیکن حریف نیز قطعا می‌خواهد توپ را بزند اما بی احتیاطی می‌کند و پشت ساق مهاجم را می‌زند و خطای پنالتی رخ می‌دهد. در کل من تصمیم و نظر داور را به دو دلیلی که اعلام کردم تایید می‌کنم.