۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
اینبار مسیر صعود مستقیم بود!

اردیبهشت، ماه خوش بختی سربازان نزاجا؛ نیروی زمینی به لیگ یک بازگشت

تیم فوتبال نیروی زمینی تهران پس از نزدیک به 3 سال به لیگ دسته اول کشور بازگشت.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۳

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ هفته بیست و ششم و پایانی لیگ دسته دوم کشور امروز با برگزاری مسابقات گروه نخست آغاز شد که در یکی از دیدارهای مهم این هفته که جدال صدرنشین و قعرنشین این گروه نیز محسوب می‌شد، تیم صدر جدولی نیروی زمینی موفق شد با نتیجه پرگل 6 بر صفر تیم شهرداری بم سقوط کرده به دسته سوم را شکست دهد و با اقتدار و مجموع ۵۳ امتیاز به عنوان تیم نخستین تیم مدعی فصل جاری لیگ‌ دو به صورت مستقیم به فصل آتی لیگ دسته اول کشور صعود کند.

نیروی زمینی تهران که پیش از این مسابقه در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها با مجموع ۵۰ امتیاز و به ترتیب اختلاف ۲ و ۴ امتیازی با تیم‌های شهرداری ماهشهر و بهمن تهران به صدر جدول گروه نخست لیگ دو تکیه زده و ضمن مسجل کردن حضورش در مرحله پلی‌آف از شانس زیادی برای صعود مستقیم به لیگ دسته اول کشور برخوردار بود با برتری در مسابقه امروز صعود خود به فصل آتی لیگ آزادگان را قطعی کرد.

سربازان نزاجا پس از نزدیک به ۳ سال دوری از لیگ یک مجددا به این لیگ بازگشتند چرا که آنها در فصل ۹۸-۹۷ با هدایت امیدرضا روانخواه به مرحله پلی آف لیگ دو صعود کردند و در این مرحله با پیروزی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر داماش گیلان جواز حضور در فصل ۹۹-۹۸ لیگ یک را بدست آوردند. اتفاقا صعود چهار سال پیش سربازان نزاجا به لیگ آزادگان نیز در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ روی داد و امروز نیز صعود آنها در همین ماه که از این رو باید آن‌ را "ماه خوش بختی سربازان نزاجا" نامید به وقوع پیوست.

تنها تفاوت صعود نیروی زمینی تهران در دو دوره متناوب طی ۴ سال حالت‌‌های آن بود که در دوره نخست (فصل ۹۹-۹۸) از طریق مرحله پلی‌آف و در دور دوم (فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲) به صورت مستقیم برای سربازان نزاجا اتفاق افتاد.

البته علاوه بر از اینها؛ دو صعود دیگر به لیگ یک در فصل‌های ۸۳-۸۲ و ۹۰-۸۹ در کارنامه نیروی زمینی دیده می‌شود. این تیم از سال ۸۰ در ۹ دوره مختلف رقابت‌های لیگ دسته اول کشور حضور داشته و در هر یک از این ۹ فصل عناوین مختلفی را بدست آورده است. بهترین عنوانی که نیروی زمینی توانسته در دوره‌های حضورش در لیگ آزادگان کسب کند مربوط به فصل ۸۷-۸۶ می‌شود که توانست در پایان فصل جایگاه سوم گروه نخست این رقابت‌ها را از آن خود کند.

نیروی زمینی تاکنون سه بار طعم تلخ سقوط را در فصول‌های مختلف چشیده است، این تیم نخستین بار در دومین دوره لیگ آزادگان در فصل ۸۲-۸۱ با قرارگیری در رتبه شانزدهم به لیگ دو سقوط کرد، سربازان نزاجا دومین سقوط خود را در فصل ۹۴-۹۳ با قرار گرفتن در رده دهم جدول گروه نخست تجربه کردند و نهایتا سومین سقوط آنها مربوط به فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌شود که این تیم در آن فصل نتوانست رتبه بهتری از شانزدهم را بدست آورد و از این رو به عنوان تیم سوم قعرنشین لیگ آزادگان به دسته پایین‌تر سقوط کرد تا بدین ترتیب از سال ۱۴۰۰ تاکنون که نزدیک سه سال می‌شود از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور دور بماند.