۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
دومین تیم صعود کرده هم پایتخت نشین است؛

تیم نوپای کویر مقوا رسما لیگ یکی شد

تیم فوتبال نوپای کویر مقوای تهران به لیگ دست اول کشور صعود کرد.
کد خبر: ۱۲۷۱۹۴

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ در آخرین روز هفته بیست و ششم و پایانی لیگ دسته دوم کشور عصر امروز مسابقات گروه دوم با برگزاری ۵ مسابقه پیگیری شد، که در یکی از دیدارهای مهم این هفته تیم کویر مقوای تهران موفق شد با نتیجه سه بر یک تیم بعثت کرمانشاه را شکست دهد. 

بعثت کرمانشاه که از چند هفته‌ قبل امید خود برای صعود مستقیم به لیگ‌ یک و حتی مرحله پلی‌آف را از دست داده بود، با این وجود برای صیانت از فوتبال پاک و رعایت روح جوانمردی مصمم و قدرتمندانه برابر صدرنشین گروه دوم ظاهر شد و توانست در همان دقایق ابتدایی گل نخست را توسط متین نوری وارد دروازه حریف صدرنشین خود کند اما در ادامه شاگردان مرتضی‌زاده که به هیچ عنوان تمایلی به از دست دادن صعود مستقیم به لیگ یک را نداشتند کار را هجومی دنبال کردند و توانستند کامبک شیرینی را زده و با سه گل صیاد کوکبی و رضا بیگدلی و محمدرضا پورمحمد نتیجه بازی را به سود خود رقم بزنند.

در نهایت نیز بازی با همان نتیجه سه بر یک خاتمه یافت تا تیم کویر مقوا در پایان رقابت‌های لیگ دو با مجموع ۵۵ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه دوم و دومین تیم لیگ دویی پایتخت نشین به فصل آتی لیگ دسته اول کشور صعود کند.

تیم نوپای کویر مقوا فصل گذشته در لیگ دسته سوم حضور داشت که در پایان رقابت‌های فصل گذشته توانست جواز حضور در لیگ دو را کسب کند این تیم فصل جاری لیگ دو نیز با جذب بازیکنان تراز اول و لیگ برتری چون محمدرضا پورمحمد، شهاب عادلی، میثم نقی‌زاده و... مقتدرانه در مسابقات حضور یافت و در نهایت موفق شد با قرارگیری در صدر جدول گروه دوم برای دومین سال پیاپی طعم صعود به دسته بالاتر را بچشد.

تیم تهرانی برای حضور در لیگ یک کشور مسیری به مانند مسیر تیم ون‌پارس اصفهان را انتخاب کرد و با شرکت و قهرمانی در لیگ‌‌های دسته سوم و دوم کشور به رقابت‌های لیگ آزادگان صعود کرد.