۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
تغییر داور بازی با درخواست شاهینی‌ها بود؛

کارشناسان داوری: صحنه‌های مورد اعتراض شاهین پنالتی نیست

کارشناسان داوری کشور تصمیمات امیر عرب براقی مبنی بر ادامه بازی در دو صحنه مورد اعتراض باشگاه شاهین بندرعامری در دیدار برابر خیبر خرم‌آباد را تایید کردند.
کد خبر: ۱۲۷۲۶۵

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ روز سوم مسابقات هفته سی و یکم لیگ دسته اول کشور پنج‌شنبه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت) با برگزاری ۶ مسابقه پیگیری شد که در یکی از دیدارهای مهم این هفته تیم شاهین بندرعامری با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم مدعی و رده دومی خیبر خرم‌آباد شد تا بدین ترتیب کار بقا برای این تیم جنوبی در رقابت‌‌های لیگ آزادگان در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها سخت‌تر شود.

باشگاه شاهین بندرعامری پس از پایان مسابقه که با شکست این تیم همراه شد به نحوه عملکرد امیر عرب براقی داور این بازی که از داوران جوان و توانمند لیگ برتر کشورمان محسوب می‌شود به شدت معترض شد، شاهینی‌ها اعتقاد دارند که عرب براقی در دو صحنه برای آنها بایستی خطای پنالتی اعلام می‌کرد اما از اعلام آن دو خطا چشم پوشی کرده است. این درحالی است که تصاویر ویدئویی گویای این است که داور بازی نزدیک به هر دو صحنه است و اشراف کامل به صحنه‌ها دارد و مهم‌تر از آن کارشناسان داوری کشور نیز تصمیمات وی را مورد تایید قرار‌ دادند.

علی میرزابیگی یکی از کارشناسان داوری کشور که خود سابقه قضاوت به عنوان کمک داور در سطح فوتبال کشور به خصوص در شهرآورد پایتخت را در کارنامه دارد در ارتباط با صحنه نخست در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بازیکن قرمز به عنوان مدافع اقدام به دفع توپ می‌کند و بازیکن سفید (مهاجم) پشت او قرار دارد ضمن اینکه مدافع تسلط بیشتری به توپ دارد و پایش زودتر به توپ‌ می‌رسد، به نظر من او به توپ ضربه می‌زند شاید یک برخوردی هنگام دفع توپ صورت بگیرد اما جزو برخورد‌های طبیعی فوتبال بوده و نمی‌تواند خطا باشد. بنابراین ادامه بازی تصمیم درستی از سوی داور بود.

او در مورد صحنه دوم نیز گفت: با این زاویه که تصویر ضبط شده است چیزی مشخص نیست اما تسلط داور با توجه به جای‌گیری که نسبت به صحنه دارد خیلی خوب است از این رو به تصمیم داور احترام می‌گذارم و قضاوت در مورد این صحنه را به داور واگذار می‌کنم.

همچنین علی خسروی یکی دیگر از کارشناسان باتجربه کشور که جزو اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال نیز بوده است تصمیم داور در هر دو صحنه مبنی بر ادامه بازی را مورد تایید قرار داد، او گفت: تصاویر را دقیق بررسی کردم از این رو در هر دو صحنه ادامه بازی تصمیم درستی از سوی داور بود.

باشگاه بوشهری در شرایطی به نحوه قضاوت عرب براقی معترض است که گفته می‌شود داور این بازی با درخواست خود باشگاه شاهین تغییر کرد؛ پیش از برگزاری بازی کمیته داوران رضا عادل را برای قضاوت در این مسابقه برگزیده بود اما باشگاه جنوبی با استناد به اینکه عادل اصالت بابلی دارد و با توجه به اینکه این تیم در پایین جدول با تیم دریای بابل رقابت تنگاتنگی برای عدم سقوط به دسته پایین تر دارد از این رو از کمیته داوران درخواست کرد تا با توجه به حساسیت موضوع داور بازی را تغییر دهد که این کمیته نیز با توجه به حساسیت‌های پیش آمده و دوری از هر گونه ایجاد شائبه با درخواست باشگاه بوشهری موافقت و امیر عرب براقی را جایگزین رضا عادل کرد.

ترند های روز