۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
آخرین امیدها هم از دست رفت؛

سقوط تلخ صنعت نفت آبادان به لیگ یک

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به لیگ دسته اول کشور سقوط کرد.
کد خبر: ۱۲۷۴۵۷

 

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر کشور از ساعت ۲۰ امشب با برگزاری هر ۸ مسابقه به صورت همزمان برگزار شد؛ در یکی از دیدارهای مهم این هفته تیم صنعت نفت آبادان در شرایطی که امیدهای کم رنگ‌تری برای بقا در سطح اول فوتبال کشور داشت با قبول شکست دو بر یک برابر ذوب‌آهن رسما به لیگ دسته اول کشور سقوط کرد.

تیم نفت آبادان در فصل جاری لیگ برتر حواشی‌های زیادی را به خود دید و در طول فصل نیز مربیان زیادی را به عنوان سرمربی برگزید، آبادانی‌ها در یک رفت و برگشت در نهایت و در فاصله چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها فراز کمالوند را که پیش از سرمربیگری صنعت نفت به عنوان مدیرعامل باشگاه دسته اولی خیبر خرم‌آباد مشغول به فعالیت بود، به عنوان سرمربی خود برگزیدند تا شاید با حضور این مربی خود را از قعر جدول و منطقه سقوط نجات دهند، با وجود کسب نتایجی مطلوب با هدایت کمالوند اما این تیم سرانجام نتوانست سهمیه خود را در لیگ یک حفظ کند و پس از ۸ سال حضور پیاپی در لیگ برتر سقوط تلخی را به لیگ دسته اول کشور تجربه کرد.

صنعت نفت در فصل ۹۵-۹۴ لیگ آزادگان با کسب رتبه سوم و برتری در مرحله پلی‌آف به لیگ برتر صعود کرد و پس از آن ۷ فصل به صورت پیاپی توانست به ترتیب با قرارگیری در رتبه‌های دوازدهم، هشتم، نهم، هفتم، دهم، دهم و چهاردهم سهمیه خود را در سطح اول فوتبال کشور حفظ کند، این تیم در هشتمین سال حضورش در لیگ برتر نتوانست رتبه بهتری از شانزدهم جدول را بدست آورد و در هشتمین سال حضورش در لیگ برتر راهی لیگ آزادگان شد.

برزیلی‌های ایران ۴ بار سابقه صعود از لیگ آزادگان به لیگ برتر را در کارنامه دارند،  نخستین صعود آنها به فصل ۸۱-۸۰ لیگ یک برمی‌گردد که یک سال پس از صعود مجددا در فصل ۸۲-۸۱ با قرارگیری در رتبه سیزدهم لیگ به دسته پایین‌تر بازگشتند، دومین صعود آنها در فصل ۸۶-۸۵ رقم خورد که باز هم در فصل بعدی نتوانستند در لیگ ابقاء‌ شوند و با کسب رتبه هفدهم به لیگ یک سقوط کردند.

سومین صعودشان را در فصل ۸۹-۸۸ با کسب مقام سومی لیگ آزادگان تجربه کردند که حدود سه سال پس از آن مجددا به لیگ یک بازگشتند. نهایتا آبادانی‌ها چهارمین صعودشان را با پیروزی در پلی‌آف فصل ۹۵-۹۴ جشن گرفتند و بعد از آن تاکنون که حدود ۸ سال می‌شود در سطح اول فوتبال کشور حضور داشتند.