۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵

جدول بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال پس از ۲۹۸ روز رقابت

جایگاه نهایی تیم‌ها در جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مشخص شد.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۶
جدول بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال پس از ۲۹۸ روز رقابت

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ پرونده لیگ برتر فوتبال در فصل بیست‌وسوم امشب (شنبه 12 خرداد) با برگزاری دیدارهای هفته سی‌ام و پایانی بسته شد تا ماراتنی 298 روزه به پایان برسد.

استقلال که مدعی دوم قهرمانی بود و چشم به ورزشگاه آزادی داشت، از سد پیکان و امتیازات خود را به عدد 67 رساند. پرسپولیس اما امتیازات دیدار با مس رفسنجان را از دست نداد و با شکست شاگردان محرم نویدکیا، با 68 امتیاز به نهمین قهرمانی خود در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت.

سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز هر دو مقابل رقبای خود پیروز شدند و با 57 و 54 امتیاز، به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم ایستادند. به این ترتیب در صورت قهرمانی سپاهان در جام حذفی، طلایی‌پوشان در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان شرکت می‌کنند و تراکتور راهی لیگ قهرمانان آسیای 2 می‌شوند وگرنه قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان صعود می‌کند و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیای 2 حضور خواهد داشت.

در قعر جدول نیز نمایندگان استان خوزستان به برتری دست یافتند تا پیکان سقوط کند. استقلال خوزستان در خانه خود بر هوادار غلبه کرد و فولاد با شکست نساجی در قائمشهر جشن بقا گرفت. فولاد با 29 امتیاز، به رتبه سیزدهم صعود کرد و استقلال خوزستان با 28 امتیاز در رده چهاردهم جای گرفت. پیکان که با نتیجه 2 بر صفر مغلوب استقلال شد، با 27 امتیاز به جایگاه پانزدهم سقوط کرد و راهی لیگ یک شد.

نتایج دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر در زیر آمده است:

پیکان تهران صفر - استقلال 2
پرسپولیس یک - مس رفسنجان صفر
استقلال خوزستان 3 - هوادار تهران یک
نساجی مازندران صفر - فولاد خوزستان یک
ملوان بندر انزلی یک - آلومینیوم اراک یک
صنعت نفت آبادان صفر - تراکتور تبریز 3
گل‌گهر سیرجان یک - ذوب‌آهن اصفهان 2
سپاهان اصفهان 4 - شمس آذر قزوین یک

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال در پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر:

لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال خوزستان , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال فولاد خوزستان , تیم فوتبال پیکان تهران , تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ,