۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
هلهله شادی در بین لرتباران؛

صعود مقتدرانه از عمق اسپی کوه؛ خیبر قهرمان لیگ یک شد

تیم فوتبال خیبر خرم آباد با قهرمانی مقتدرانه در لیگ دسته اول به لیگ برتر کشور صعود کرد.
کد خبر: ۱۲۷۶۳۲

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ لیگ دسته اول کشور عصر امروز با برگزاری همزمان هر ۹ مسابقه هفته سی و سوم رقابت‌ها در شهرهای مختلف پیگیری شد؛ که در یکی از مسابقه‌های مهم این هفته تیم خیبر که در خرم آباد میزبان تیم آریو اسلامشهر بود در نهایت توانست میهمان خود را با نتیجه پرگل چهار بر یک شکست دهد.

خیبر که هفته گذشته با برد پرگل ۶ بر دو برابر استقلال ملاثانی صعود خود به سطح اول کشور را تقریبا قطعی کرده بود، با پیروزی و کسب سه امتیاز مسابقه امروز در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها با اختلاف  امتیازی با تیم فجرسپاسی رده دومی، مقتدرانه مقام قهرمانی لیگ دسته اول کشور را بدست آورد و صعودش به فصل آتی لیگ برتر را نیز مسجل کرد.

تیم خیبر خرم‌آباد در سال ۱۳۶۳ تاسیس و پس از حدود دو دهه رسما وارد لیگ آزادگان شد، این تیم در نخستین سال حضورش در لیگ آزادگان به همراه تیم شهرداری کرمان به دسته پایین‌تر سقوط کرد، خرم‌آبادی‌ها پس از سالیان متمادی حضور در دسته پایین‌تر مجددا در فصل ۹۵-۹۴ به لیگ آزادگان بازگشتند اما باز هم در پایان آن فصل موفق به حفظ سهمیه نشدند و بار دیگر به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

این تیم با وجود مشکلات مالی طی سه سال از فصل ۹۵-۹۶ تا فصل ۹۹-۹۸) تلاش‌های زیادی را برای صعود و بازگشت به لیگ آزادگان انجام داد اما موفق به تحقق این امر مهم نشد تا اینکه با ورود دکتر مسعود عبدی سرمایه گذار لرستانی (مالک شرکت آرین سازه) ورق به سود نماینده استان لرستان برگشت و تنها باشگاه پرهوادار غرب کشور شرایط متفاوت‌تری را تجربه کرد.

با انتقال قطعی مالکیت باشگاه خیبر خرم‌آباد به شرکت آرین سازه مالک ورزشی و فوتبالدوست این مجموعه در اولین اقدام برای احیای فوتبال غرب کشور و در راستای ایجاد شور و نشاط و انگیزه در بین جوانان این خطه از کشور برای خرید امتیاز لیگ یکی پیش‌قدم شد و در نهایت توانست امتیاز اروند خرمشهر را که از باشگاه داماش گیلان توسط کمیته تعیین وضعیت استرداد یافت خریداری کند.

خیبر تیمی که در دو دوره پسا صعودش به لیگ آزادگان شرایط خوبی را تجربه نکرد و پس از یک فصل حضور در این تورنمنت به لیگ دو سقوط کرد، از فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مالکیت شرکت آرین سازه و در راس آن دکتر مسعود عبدی با بهترین شرایط مالی و امکاناتی، با جذب و در اختیار داشتن بازیکنان تراز اول لیگ دسته اول و حتی لیگ برتر به مدت ۴ فصل در لیگ آزادگان حضور یافت و نهایتا در پایان چهارمین فصل حضورش در لیگ یک صعود و قهرمانی خود را با پیروزی خانگی برابر آریو اسلامشهر جشن گرفت‌.

آخرین حضور یک تیم لرستانی در لیگ برتر به فصل ۹۱-۹۰ برمی‌گردد، تیم گهر دورود لرستان در فصل ۹۰-۸۹ لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرد و پس از یک فصل مجددا به لیگ یک سقوط کرد و پس از آن به نابودی و انحلال کشیده شد.

خیبر خرم‌آباد به لحاظ کسب مقام و عناوین پیش از این تنها به مقام نائب قهرمانی جام حذفی رسیده بود.