۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
سه یاغی خیبر رکورددار امتیازگیری؛

ظهور یک مثلث خطرناک جدید در فوتبال ایران

پس از مثلث ZBZ اکنون یک مثلث دیگر به واسطه عملکرد خیره کننده آن در فوتبال ایران پدید آمده است.
کد خبر: ۱۲۷۷۰۴

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ تیم خیبر خرم‌آباد موفق شد با برتری پرگل ۴ بر یک برابر آریو اسلامشهر در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ دسته اول کشور صعودش به فصل آتی لیگ برتر  را قطعی کند و قهرمانی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرد.

خیبر خرم‌آباد در بحث یارگیری و نقل و انتقالات فصل جاری لیگ یک بسیار حرفه‌ای، هدفمند و هوشمندانه عمل کرد و با جذب مهدی کیانی به عنوان یک رهبر بزرگ و در کنار آن بازیکنان باتجربه و دوران دیده لیگ برتر و لیگ یک زمینه ساز موفقیت و قهرمانی خود در رقابت‌ها، جابه جایی و ثبت آمار و رکوردی بی نظیر و مهم‌تر از آنها موجب ایجاد یک مثلث خطرناک جدید دیگر در فوتبال ایران شد.

پیش از این و در لیگ پانزدهم؛ استقلال خوزستان با در اختیار داشتن سه بازیکن و به عبارت بهتر سه ضلع یک مثلث با نام‌های مهدی زبیدی، حسن بیت سعید و رحیم زهیوی مثلث خطرناک ZBZ را در این تیم و فوتبال ایران پدید آورده بودند که از آن به عنوان عامل موفقیت تیم خوزستانی در لیگ پانزدهم نام برده می‌‌شد. آنها به واسطه عملکرد و آمار مطلوب‌شان نقش و تاثیرگذاری مستقیم در موفقیت و قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر پانزدهم داشتند.

ظهور یک مثلث خطرناک جدید در فوتبال ایران

ظهور یک مثلث خطرناک جدید در فوتبال ایران

اکنون خرم‌آبادی‌ها جدا از اینکه چند رکورد جدید را در فوتبال ایران جابه جا و آمار بی نظیری را ثبت کردند، زمینه‌ساز یک مثلث خطرناک در فوتبال ایران نیز شدند، حمیدرضا طاهرخانی، علیرضا دغاغله و مهرداد قنبری سه بازیکن با کیفیتی هستند که سه ضلع این مثلث را در تیم تازه لیگ برتری شده تشکیل می‌دهند. آنها به واسطه عملکرد خیر کننده‌شان در فصل جاری نقش موثری را در موفقیت‌های پرهوادارترین تیم غرب کشور ایفا کردند به طوری که بیشترین رکورد امتیازگیری در این تیم به نام آنها ثبت شد.

مجموع امتیازاتی که این سه بازیکن در دیدارهایی که برای خیبر گلزنی کرده و یا پاس گل دادند و در نهایت منجر به کسب سه امتیاز برای تیم‌شان شده آنها در امر امتیازگیری متمایز از سایر بازیکنان کرده و از این حیث در فوتبال ایران رکورد دار کرده است، تا پایان هفته سی و سوم طاهرخانی با ۱۲ گل زده، ۶ پاس گل و ۴۲ امتیاز، علیرضا دغاغله با ثبت ۳ گل، ۱۰ پاس گل، دو تاثیرگذاری بر روی دو گل در دیدارهای سایپا و پارس جنوبی جم و ۳۶ امتیاز و همچنین مهرداد قنبری با ۹ گل، ۸ پاس گل و ۳۳ امتیاز بیشترین تاثیرگذاری را در صعود و قهرمانی خیبر در لیگ دسته اول داشتند و این چنین رکوردار امتیازگیری در فوتبال ایران شدند.

ظهور یک مثلث خطرناک جدید در فوتبال ایران

نکته جالب اینکه خیبر خرم‌آباد عنوان برترین خط حمله و بیشترین‌ گل‌زده لیگ را نیز مدیون این سه بازیکن است! تا پایان هفته سی و سوم ۵۸ گل زده در جدول مسابقات جلوی نام خیبر خرم‌آباد ثبت شده است که ۴۸ گل زده آن بر روی گل، پاس گل‌ و یا تاثیرگذاری طاهرخانی، دغاغله و قنبری به ثبت رسیده است.

سه یاغی خیبر در فصل جاری روی هم ۲۴ گل به ثمر رساندند که اگر تعداد پاس گل‌های آنها را نیز به آن اضافه کنیم متوجه می‌شویم که آنها روی ۴۸ گل زده تیم‌شان تاثیر مستقیم داشتند.