۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
پایان انتظار ۱۸ ساله یزدی‌ها؛

چادرملو تازه‌ترین تیم لیگ برتر

چادرملو اردکان دومین تیم صعود کننده از لیگ دسته اول به لیگ برتر لقب گرفت.
کد خبر: ۱۲۷۷۰۶

چادرملو تازه‌ترین تیم لیگ برتر

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ هفته سی و چهارم و پایانی لیگ دسته اول عصر امروز با برگزاری هر ۹ مسابقه برگزار شد تا پرونده فصل ۰۳-۰۲ لیگ یک ایران به صورت رسمی بسته شود و چهره دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر از بین تیم‌های چادرملو اردکان و فجرسپاسی و همچنین سومین تیم سقوط کننده از بین تیم‌های داماش گیلان، دریای بابل و شهرداری آستارا به دسته پایین‌تر نیز مشخص شود.

در شرایطی که پیش از این تیم‌ خیبر خرم‌آباد ضمن صعود به سطح اول فوتبال کشور مقام قهرمانی لیگ یک را به خود اختصاص داد و تیم‌های خوشه طلایی و شاهین بندرعامری نیز به لیگ دو سقوط کردند، امروز تیم چادرملو اردکان موفق شد با پیروزی یک بر صفر برابر دریای بابل جواز حضور در فصل آتی لیگ برتر را بدست آورد. نماینده استان یزد هر چند با توجه به برد فجرسپاسی برابر پارس جنوبی جم در جدول مسابقات با این تیم هم امتیاز شد اما به لطف برتری در بازی رو در رو (رفت و برگشت) مقابل فجری‌ها توانست در رتبه دوم جدول قرار بگیرد و به عنوان تیم دوم لیگ یک به لیگ برتر صعود کند.

شرکت معدنی چادرملو اردکان فصل گذشته با خرید امتیاز لیگ یکی قشقایی شیراز وارد عرصه تیمداری شد و در شرایطی که این باشگاه برای صعود به سطح اول فوتبال کشور برنامه‌ای سه ساله را با سعید اخباری تدوین کرده بود اما این تیم در دومین سال حضورش در لیگ آزادگان موفق به صعود به لیگ برتر شد.

چادرملو تازه‌ترین تیم لیگ برتر

آخرین حضور یک تیم یزدی در لیگ برتر کشور به فصل ۸۵-۸۴ برمی‌گردد، تیم شهیدقندی یزد پس از قهرمانی در فصل ۸۴-۸۳ لیگ آزادگان به همراه تیم راه‌آهن رده دومی به لیگ برتر راه یافت و پس از یک فصل حضور در سطح نخست فوتبال کشور که با هفتمین سال قهرمانی تیم استقلال نیز همراه شد با کسب آخرین رتبه جدول مسابقات (شانزدهم) مجددا به لیگ آزادگان سقوط کرد.

اکنون انتظار یزدی‌ها پس از ۱۸ سال انتظار پایان یافت و حالا در فصل آتی لیگ برتر استان کویری یزد یک نماینده شایسته در لیگ برتر کشور خواهد داشت.