۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶

دوئل صدرنشینی ایران برابر ستاره‌های پرسپولیس و استقلال

ایران و ازبکستان در آخرین دیدار مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم می‌روند تا سرنوشت صدرنشین این گروه مشخص شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۳۷

به گزارش"فوتبال آزادگان"، دیدار برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 از ساعت 20:30 امشب (سه شنبه 22 خرداد ماه) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. شاگردان قلعه‌نویی در گروه E  با ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ همگروه هستند و در رده اول قرار دارند.

ایران در آخرین دیدار خود با نتیجه 4 بر 2 از سد هنگ‌کنگ عبور کرد و ازبکستان توانست ترکمنستان را با نتیجه 3 بر یک پشت سر بگذارد. این دیدار  تعیین کننده سرنوشت سرگروه است.  تمامی بازیکنان در دسترس امیر قلعه‌نویی هستند و تنها مهدی قایدی به دلیل مسئله شخصی بعد از بازی هنگ‌کنگ به کشور نیامد.

در مورد تیم ملی ازبکستان یک نکته قابل توجه است. 2 بازیکن این تیم جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون ارونوف عضو استقلال و پرسپولیس بودند و از نیم فصل که به لیگ برتر آمدند عملکرد درخشانی داشتند. کاتانس سرمربی ازبک‌ها می‌تواند روی عملکرد این بازیکنان مقابل ایران حساب ویژه‌ای باز کند. هر 2 ستاره جزو بازیکنان تأثیرگذار تیم خودشان بودند.

در 10 تقابل قبلی ایران و ازبکستان کفه ترازو به نفع ایران سنگینی می‌کند و 8 پیروزی سهم کشورمان بوده و یک مساوی و یک باخت در کارنامه ما ثبت شده است. آخرین دیدار دو تیم در 30 آبان 1402 برگزار شد، که دو تیم در ازبکستان به تساوی 2 -2 رضایت دادند.

داورانی از کشور کره‌ جنوبی قضاوت این بازی را بر عهده دارند. اسامی داوران این بازی به شرح زیر است:

داور: کیم جونگ هیوک
کمک اول: پارک کیونگیونگ
کمک دوم: ژانگ جونگ پیل
داور چهارم: چای سنگیوپ
ناظر داوری: ناصر درویش (اردن)
نماینده مسابقه: جبرئیل علی (فلسطین)